کد خبر: 965007
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
هفتمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی آغاز به کار کرد
هفتمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی با نام «ایران نوشت» با حضور تولیدکنندگان داخلی آغاز به کار کرد، این نمایشگاه تا حدی تحت تاثیر افزایش قیمت کاغذ است.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: نمایشگاه بزرگ ایران نوشت که در محل نمایشگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد تا ۲۵ مرداد ماه برقرار خواهد بود و تولیدکنندگان ایرانی آخرین محصولات خود در عرصه نوشت‌افزار را ارائه می‌دهند؛ محصولاتی که بر اساس طرح‌ها و مفاهیم ایرانی و اسلامی تولید شده است. در نمایشگاه امسال بیش از ۱۰۰ شرکت کننده با بیش از ۵ هزار محصول حضور دارند. سعید حسینی، رئیس مجموع نوشت افزار ایرانی درباره این دوره از نمایشگاه ایران نوشت، می‌گوید: امسال بیش از ۱۰۰ محصول جدید را نخستین بار عرضه می‌کنند؛ محصولاتی مثل تراش ایرانی، ظرف غذای دانش‌آموزی، انواع خط کش، قفل کلاسور، انواع گیره‌ها و نگهدارنده‌های کاغذ که در نمایشگاه از آن‌ها رونمایی می‌شود.
حسینی با اشاره به تاثیر نمایشگاه نوشت افزار ایرانی بر گسترش بازار محصولات داخلی، تصریح می‌کند: با توجه به اتفاق‌های خوبی که در حوزه نوشت افزار رخ داده است امسال با ۱۰ درصد افزایش سهم تولید ملی از بازار نوشت افزار، ۴۰ درصد بازار نوشت افزار در اختیار تولیدکنندگان ایرانی است.
گردش مالی بازار نوشت افزار در ایران رقمی بالغ بر ۶ هزارمیلیارد تومان است که تا همین چند سال پیش بخش اعظم آن را محصولات خارجی وارداتی تشکیل می‌داد. یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه ایران نوشت، کمک به چرخه اقتصادی بازار نوشت افزار داخلی است؛ بازاری که امسال به خاطر افزایش ناگهانی قیمت کاغذ، با چالش روبه‌رو شده است. حسینی درباره تاثیر قیمت کاغذ بر بازار نوشت افزار و نمایشگاه ایران نوشت، توضیح می‌دهد: با توجه به چالش تهیه مواد اولیه و افزایش قیمت هفت برابری کاغذ سعی کردیم در نمایشگاه، محصولات را با حداقل سود عرضه کنیم و با توجه به فضای رقابتی اقلام نوشت افزار با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.
کالای ایرانی نوشت افزار برای توسعه بازار نیازمند حمایت خریداران است. فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری در مراسم آغاز به کار نمایشگاه ایران نوشت به این مسئله اشاره کرده و می‌گوید: «حوزه اقتصاد تابع فرهنگ است. وقتی در حوزه اسباب‌بازی و نوشت‌افزار به فرهنگ توجه نکنیم شبیخون فرهنگی قوت می‌گیرد که یک قدم از تهاجم فرهنگی جلوتر است. تغییر ذائقه‌سازی در این‌حوزه‌ها باید صورت بگیرد.» هفتمین نمایشگاه ایران نوشت از ۱۴ تا ۲۵ مرداد همه روزه از ۱۰ صبح تا ساعت ۲۲ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب دایر خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار