کد خبر: 950360
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
سال ۹۸ زمان تحقق وعده‌هاست
جمعیت روستایی کشور با حدود ۳۲ میلیون نفر بخش عمده‌ای از تأمین مایحتاج کشور را برعهده دارد. جامعه‌ای که چشم به مصوبات مسئولان شهرنشین داشته و منتظر است تا با رفع نیازهایشان در آرامش به ادامه فعالیت و کسب منبع درآمد بپردازند.
سجاد مرسلی
سرويس ايران جوان آنلاين: وقتی حدود ۱۶ سال قبل موضوع ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مطرح شد، مباحثی همچون، تقویت بیمه اجتماعی، بسط بیمه‌های خدماتی برای کشاورزان، ارائه برنامه‌های سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی کشاورزان، افزایش کارایی نیروی انسانی، پیشگیری مهاجرت از روستا به شهر و بکارگیری متد‌های جدید کشاورزی از فعالیت‌های این صندوق تعریف شد. اما حالا و با گذشت یک دهه و نیم معلوم می‌شود که این صندوق نتوانسته به تعهدات خود در قبال روستاییان و عشایر عمل کند و کمترین رضایت از آن، گواهی بر این ادعاست. با این حال اواخر سال گذشته بود که مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستایی و عشایر با بیان اینکه برای برخورداری روستاییان و عشایر از بیمه‌های تکمیلی مذاکراتی انجام شده است، وعده داد در سال جدید (۹۸) این افراد بیمه تکمیلی خواهند شد.

جمعیت روستایی کشور با حدود ۳۲ میلیون نفر جمعیت بخش عمده‌ای از تأمین مایحتاج و حرکت چرخ اقتصاد کشور را بر عهده دارد. جامعه‌ای که همیشه چشم به مصوبات مسئولان شهر نشین داشته و منتظر است تا با تأمین خواسته‌ها و رفع نیازهایشان در آرامش و آسایش به ادامه فعالیت و کسب منبع درآمد بپردازند. در همین رابطه بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از درخواست‌ها و اولویت‌های اول آنهاست. هر چند صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۶ سال قبل و به دنبال مصوبه دولت و در قالب برنامه چهارم توسعه تصویب شد و فعالیت آن در راستای عمل به ماده ۳ قانون اساسی شروع شد، اما هنوز نتوانسته آنچنان که باید و شاید به نتیجه برسد، اما با این وجود اواخر سال قبل بود که مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستایی و عشایر از انجام مذاکراتی برای برخورداری روستاییان و عشایر از بیمه‌های تکمیلی خبر داد که از سال آینده اجرایی می‌شود. محمدمهدی واعظ مهدوی درباره بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش این صندوق گفت: «تاکنون روستاییان و عشایر مراجعات متعددی برای درخواست بیمه تکمیلی داشته‌اند و علاقمند بودند که از سطح بالاتری از حمایت‌های اجتماعی نسبت به سطحی که بیمه تأمین می‌کند، برخوردار باشند به همین دلیل برای گسترش بیمه‌های تکمیلی عشایر و روستاییان، اقداماتی را انجام داده‌ایم.»

رفع نقص بیمه‌ها اولویت اول

یکی از مشکلاتی که بیمه‌ها دارند این است که آنقدر نقص و کمبود در آن‌ها دیده می‌شود که حالا بیمه‌های تکمیلی بسیار قوی‌تر از بیمه‌های اصلی پای کار آمده‌اند. سؤال این است که اگر کسی بیمه می‌شود، اگر بیمه کامل است چرا باید بیمه تکمیلی شود و اگر بیمه کمبودی دارد چرا نواقصش را رفع و میزان پوشش را افزایش نمی‌دهد؟

«بر اساس اقدامات انجام شده، قصد داریم پوشش بیمه درمان و بازنشستگی روستاییان و عشایر را افزایش دهیم به طوری که در عرصه بیمه درمان، بسته‌هایی تعریف می‌شود تا علاوه بر بیمه روستایی که در حال حاضر توسط سازمان بیمه سلامت اجرایی می‌شود، از سوی ما نیز بسته‌هایی، تأمین اعتبار و برای پوشش روستاییان و عشایر خریداری شود.» این‌ها بخشی از صحبت‌های مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستایی و عشایر بود که با اشاره به اینکه در مورد بیمه بازنشستگی نیز مبالغ بالاتری علاوه بر سطح پایه تعریف می‌شود، تأکید کرد: «بر اساس این نوع بسته، حق بیمه‌ها مشخص و افراد می‌توانند با پرداخت آن، از سطح بالاتری از حقوق در هنگام بازنشستگی خود برخوردار باشند.» واعظ مهدوی در خصوص انجام مذاکره با بنیاد برکت نیز گفته بود: «بیمه برکت توسط این بنیاد برای ارائه خدمات به روستاییان و عشایر طراحی شده و بسته‌های پیشنهادی آن‌ها نیز ارائه شده که قرار است پس از انجام مذاکرات، نتیجه ارائه شود.» این مسئول با بیان اینکه تا پایان سال ۹۷ بسته‌های پیشنهادی شرکت‌های بیمه‌گر بررسی و بهترین بسته برای بازنشستگان و روستاییان، انتخاب و اعلام خواهد شد، گفت: «به احتمال زیاد در سال آینده (۹۸) روستاییان و عشایر علاوه بر بیمه‌های پایه، از بیمه تکمیلی نیز برخوردار خواهند شد.» حالا سال ۹۸ از راه رسید و روستاییان و عشایر منتظرند تا وعده‌ها عملی شود و با برخورداری از بیمه‌های حمایتی بتوانند با آرامش به کار و زندگی بپردازند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1
3
بیمه های تکمیلی کی اجرایی می‌شود لطفا اقدام کنید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
1
لطفا آدرس دقیق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان یاسوج را اعلام کنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار