کد خبر: 946759
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
گفت‌وگوی «جوان» با دبیر جشنواره ملی کرامت
حوریه ملکی
سرویس ایران جوان آنلاین: سال ۹۵ بود که بنیاد کرامت امام رضا (ع) به عنوان یکی از نهاد‌های وابسته به آستان قدس رضوی و با هدف «حل مشکلات ازدواج و معیشتی مردم» تأسیس شد. این بنیاد در پنج زمینه فرهنگی، تربیتی، ازدواج، اشتغال و درمان فعالیت خود را شروع کرد و قرار شد از طریق روحانیون مستقر در مناطق محروم به مردم آن مناطق کمک رسانی کنند. حالا این بنیاد قصد دارد جشنواره ملی کرامت را با هدف احیای نهضت خدمت رسانی به محرومان، برگزار کند. به همین بهانه و جهت اطلاع از موضوعات و بخش‌های مختلف این جشنواره به سراغ محمد مهدی محمدیان دبیر جشنواره ملی کرامت رفتیم تا در گفت‌وگویی کوتاه به بررسی نحوه و زمان برگزاری جشنواره بپردازیم:

این جشنواره چه اهدافی را دنبال می‌کند؟
هدف بنیاد کرامت از برگزاری این رویداد تغییر نگرش از رویه معمول ارائه خدمات اجتماعی به احیای نهضت خدمت‌رسانی به محرومان است که این مهم با توانمندسازی محرومان حاصل می‌شود. در این زمینه مقام معظم رهبری فرمایشی با این مضمون دارند که از ابتدای انقلاب هروقت کاری به دست خود مردم پیش رفته به سرانجام رسیده است.

نقش بنیاد کرامت امام رضا (ع) در مسیر کمک به محرومان چیست؟
بنیاد کرامت امام رضا (ع) بنا ندارد امداد به محرومان را از محل وجوهات آستان قدس، صدقات و ... به انجام برساند یا برای مثال قرار نیست نوسازی و بهسازی مدارس یا احیای بافت فرسوده را در برنامه خود قرار دهد. چون این کار‌ها مأموریت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌هایی است که در حوزه خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند. مأموریت بنیاد کرامت، روش نو و تازه‌ای است که کلیت آن می‌شود «شبکه‌ای از تشکل‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و گرو‌های جهادی که اقدام خود را با حمایت و هدایت بنیاد کرامت انجام می‌دهند و بنیاد قصد تصدی‌گری در مسیر اقدام برای رفع محرومیت ندارد.»

جشنواره در چند بخش و موضوعاتی برگزار می‌شود؟
این رویداد در شش موضوع «خانواده، بانوان، کارآفرینی، تربیت و آموزش، بهداشت و سلامت، و اطعام و معیشت» فعالیت خواهد کرد. در کنار این اهداف و موضوعات، دستاورد این جشنواره به اشتراک گذاری تجارب و ایده‌های خدمت‌رسانی خواهد بود که می‌تواند برای فعالان در حوزه خدمت‌رسانی اجتماعی مفید باشد؛
 
و علاقمندان چطور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند؟
افراد می‌توانند برای مشاهده کامل متن فراخوان، آشنایی با قوانین و شرکت در جشنواره به نشانی سایت جشنواره ملی کرامت fest. bkr. ir مراجعه کنند. قالب ارائه آثار در این جشنواره به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول «تجارب موفق» و دسته دوم «ایده» است که شرکت‌کنندگان اعم از تشکل‌های مردمی (سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی) و آحاد مردم می‌توانند با ارسال ویدئو معرف که به صورت خویش‌انداز (سلفی) است در این جشنواره مشارکت کنند. امید است با مشارکت حداکثری فعالان این حوزه شاهد جشنواره‌ای پویا باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار