کد خبر: 815839
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
از کل اعتبارات مصوب سفر هیأت دولت به استان قزوين 23 درصد به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

نیازعلی ابراهیمی‌پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزری استان قزوین با اعلام اين خبر و با بیان اینکه در سفر هیأت دولت به استان قزوین 903 میلیارد تومان اعتبار به این استان تخصیص یافته، ادامه داد: از این میزان 205 میلیارد تومان آن به بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

وي عنوان کرد: این میزان اعتبار تخصیص یافته در قالب 10 پروژه برای بخش کشاورزی اجرا می‌شود.

ابراهیمی‌پاک گفت: این پروژه‌ها شامل توسعه آبیاری تحت فشار، توسعه پایدار آب و خاک کشاورزی دشت قزوین، اصلاح و توسعه باغات به روش‌های نوین و باغات انگور به روش داربستی، تأمین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیبدار، حدنگاری (کاداستر) و پایش اراضی کشاورزی، طرح‌های جامع مقابله با بیابان‌زدایی، صیانت و توسعه جنگل‌های زاگرس و جنوب و مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز فاقد سد کشور است.

این مسؤول ادامه داد: همزمان با سی و یکمین سفر استانی هیأت دولت به استان قزوین، 116 طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی در این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها که شامل 70 طرح آب و خاک، 29 طرح دام و طیور، 2 طرح تعاون روستایی، 8 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، 4 طرح باغبانی و سه طرح آبزی‌پروری بوده افزون بر 2 هزار و 207 میلیارد و 18 میلیون ریال هزینه شده است.

ابراهیمی‌پاک اضافه کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های یادشده ضمن بهره‌مندی 27 خانوار روستایی از خدمات زیربنایی، زمینه اشتغال یک هزار و 76 نفر به طور مستقیم و یک هزار و 126 نفر به طور غیرمستقیم در استان قزوین فراهم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار