کد خبر: 474850
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

شهرستان آزادشهر ویژگی های کم نظیر گردشگری را در خود جای داده است که با توجه به تنوع فرهنگی و دیرینه تاریخی و باستانی، بستر مناسبی جهت ظهوراقدامات میراث فرهنگی و توسعه زیرساخت های گردشگری است
رضا صابری نماینده آزادشهر، رامیان و فندرسک در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اسلامی شهر آزادشهر با عنوان کردن مطلب فوق و با اشاره به اینکه روستای فارسیان در این شهرستان یکی از روستاهای نمونه گردشگری است، افزود: این روستا می تواند قابلیت های گردشگری استان و شهرستان را افزایش دهد زیرا از گذشته های دور آزادشهر به صورت چهار راه ارتباطی (محور ارتباطی سمنان به استان گلستان، محور تهران به مشهد، محور استان سمنان به آسیای میانه و مسیر گلستان به استان) مطرح بوده و درتفرجگاه های آن، جمعیت بسیاری را می توان دید، که همین مساله نقش آزادشهر را جدی تر کرده است.
وی بر توجه بیشتر به قابلیت های موجود دراین شهرستان و توسعه زیرساخت ها و مجتمع های رفاهی و اقامتی گردشگری تاکید داشت و اظهار امیدواری کرد با رونق زیرساخت های گردشگری و توجه بیشتر به بناها وآثار تاریخی و باستانی این شهرستان، شمار مسافران وگردشکران بیش از پیش افزایش یافته و شاهد توسعه صنعت گردشکری دراین شهرستان باشیم.
* صنعت گردشگری را رونق می بخشیم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز دراین جلسه با اشاره به اجرای اقدامات زیرساختی گردشگری در شهرستان آزادشهر گفت: پروژه گردشگری پارک شبنم نوده خاندوز دراین شهرستان در سال جاری تکمیل خواهد شد و تاکنون اقداماتی چون محوطه سازی، مبلمان، احداث آبنما و آبشار مصنوعی به همراه تاسیسات برقی و مکانیکی و سنگ فرش مسیر و دیواره مالون در این پروژه گردشگری انجام شده است.
قربان عباسی با عنوان کردن این مطلب که پارک شبنم در فاصله ۶ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان آزادشهر واقع شده، خاطرنشان کرد: هزینه انجام شده در این پروژه تا سال گذشته، از محل اعتبارات ملی مبلغ ۳۹۰۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات استانی ۱۰۰۰ میلیون ریال می باشد.
وی در ادامه به تکمیل پروژه احداث پارک گردشگری زیتون تپه آزادشهر در سال ۹۱ اشاره داشت و افزود: تاکنون ۲۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی در این پارک گردشگری هزینه شده و روشنایی محور کمپینگ گردشگری زیتون تپه و سایر اقدامات تکمیلی شامل احداث آلاچیق و محوطه سازی و... از دیگر مواردی است که در این پروژه انجام خواهد شد.
عباسی در ادامه اعتبار پیش بینی شده جهت تکمیل این پروژه رادر سال جاری، ۳۰۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مجموعه گردشگري زيتون تپه آزادشهر از جمله زيرساخت هايي است که به توسعه همه جانبه و پايدار شهرستان کمک خواهد کرد که با تکمیل این پروژه های گردشگری، صنعت گردشگری در این مناطق بیش از پیش رونق یافته و شاهد رضایت گردشگران و مسافران خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار