کد خبر: 1218942
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
آیین اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) یکشنبه ۱۳ اسفند‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار و جوایز و تندیس ویژه این رویداد به تیم‌های منتخب اعطا شد.

جوان آنلاین: وزیر آموزش و پرورش در خصوص رویداد‌هایی از این دست که به فناوری و کارآفرینی در بخش آموزش و تربیت می‌پردازد گفت: اگر در گذشته بمانیم حتماً محکوم به شکست هستیم. کودکان دنیای متفاوتی را تجربه می‌کنند و ابزار متفاوتی هم برای آموزش دارند.

وی با بیان اینکه امروز خلائی بین معلمان و دانش‌آموزان وجود دارد و آن خلأ ادراکی است؛ گفت: عموم معلمان ما به شکل سنتی آموزش دیدند و معلم که سنتی آموزش دیده است نمی‌تواند به شیوه مدرن آموزش دهد. عموم معلمان ما به شکل کنترلی آموزش دیدند و کنترلگر بار آمدند در حالی که در کلاس درس دیگر نباید کودک را کنترل کرد.

صحرایی با تاکید بر اینکه معلم نباید صرفاً آموزش دهنده علم باشد؛ گفت: وظیفه دیگر معلم این است که پرورش دهنده استعداد‌ها و خلاقیت کودک و نوجوان باشد.

وی با بیان اینکه عمده مسائل آموزشی ما در سطوح پایین علم و آموزش هستند؛ گفت: گاهی دانش بیشتری به کودکان می‌دهیم که باز هم در سطح پایین علم است. اما فناوری‌هایی که به کاربرد دانش کمک می‌کنند و تلاش می‌کنند دانش به زندگی روزمره دانش آموزان راه پیدا کند مورد نیاز ماست.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش به اولویت اول کشور بدل شود می‌توانیم گره‌های آینده این کشور را حل کنیم. مسئله ما این است که در سطوح بالا به آموزش و پرورش توجه شود.

صحرایی گفت: بسیاری از آموزش‌ها را باید به کودکان قبل از سن هفت سالگی ارائه کنیم. زمینه چنین تحولی در دولت رئیسی وجود دارد؛ ما باید آموزش را از ۴ سالگی شروع کنیم و دیپلم را در ۱۵ سالگی بدهیم و فرد در ۱۸ سالگی لیسانس بگیرد.

آیین اختتامیه رویداد ملی ستاپ برگزار شد/ ورود گروه‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان جهت تحول در مدارس سراسر کشور
وی به ۷ دانشی که معلم به آن اشاره نیاز دارد اشاره کرد و گفت: ترکیب این دانش‌ها مورد نیاز ماست. ان شاءالله در اولین نشست مدیران سراسر کشور این امکان را ایجاد می‌کنیم که همه برگزیدگان "رویداد ملی ستاپ" فرصت ارائه محصولات خود را در آموزش و پرورش پیدا کنند.

 

بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری اختتامیه «دومین رویداد ملی ستاپ»


گفتنی است در ابتدای این رویداد، سید حسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ، با اشاره به اتمام دوره دوم این رویداد گفت: پس از یک پروسه ۶ ماهه از زمان فراخوان، ثبت طرح تا ارزیابی و توانمندسازی، جذب سرمایه ۹ میلیارد تومانی توسط ۱۷ تیم‌های نوآور و فناور حوزه تعلیم و تربیت صورت گرفت.

نوربخش هدف اصلی این رویداد را ایجاد سکوی همرسان بین چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت با شبکه نوآور و پشتبان دانست و گفت: توانستیم اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم، اما هنوز جای کار وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک مجموعه‌های حامی این رویداد از جمله وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی ریاست جمهوری، شبکه آموزش سیما، سازمان بسیج مستضعفین، و .. بتوانیم این اهم را رقم بزنیم و سال به سال این تیم‌های نوآور موفق‌تر در زیست بوم تعلیم و تربیت دیده شوند.

گفتنی است اولین جایزه تاب آوری در حوزه آموزشی_تربیتی با عنوان جایزه حازم به تاب آورترین کارآفرین زیست بوم تعلیم و تربیت، حازم فریپور اعطا شد. این جایزه از امسال به جوایز ویژه "رویداد ملی ستاپ" اضافه گردید.

 

آیین اختتامیه رویداد ملی ستاپ برگزار شد/ ورود گروه‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان جهت تحول در مدارس سراسر کشور

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار