کد خبر: 1187324
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004ysO
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
مسعود حسنلو

منابعی که ما به صنعت گیم و بازی اختصاص می‌دهیم، منابع چندان قابل قبولی نیست، اما برای شروع بد نیست. این امر برای رشد شرکت‌های نوپاست. همچنین مسئله صنعت گیم از چند سطح قابل بررسی است که می‌توان به مواردی، چون اکوسیستم صنعت گیم حاکمیت و زیرساخت‌های مالی اشاره کرد. مدت‌هاست که ما در مسیر اصلاحاتی در صنعت گیم هستیم. کاملاً درست است توجهی که ساختار حاکمیت به فیلم، تصویر و صدا می‌کند با بازی‌های رایانه‌ای غیرقابل مقایسه است، در حالی که بازی‌های رایانه‌ای گردش مالی بسیاری در جهان دارند و چندین برابر فیلم و تصویر است. متأسفانه در داخل کشور توجهی به صنعت گیم نیست و نهاد‌های متولی صنعت گیم باید ادبیات مناسبی را بسازند تا این صنعت مورد توجه قرار بگیرد. مسئله صنعت گیم تا زمانی که اکوسیستم مالی با ابزار‌های مختلف برای حمایت از بازی‌سازان وجود نداشته باشد، مشکلاتش حل نخواهد شد. اقداماتی که باید در این مسیر انجام داد، این است که شرکت‌های بازی‌سازی را معرفی کنیم تا بتوانند منابع مالی دریافت کنند و در جهت توسعه مورد حمایت قرار بگیرند. ما باید شرکت‌های پیشران حوزه بازی‌ها را به عنوان شرکت دانش‌بنیان قوی کنیم، متأسفانه در این حوزه با ضعف‌هایی روبه‌رو هستیم. همچنین ما در بحث کپی‌رایت مشکلاتی داریم که همه این‌ها باید حل شود. شرکت‌های خوب بازی‌سازی را شاهد هستیم، اما کپی‌رایت سبب می‌شود تا آن‌ها با بازی‌های رایگان چند صد میلیونی رقابت کنند که این رقابت بسیار ناعادلانه است.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار