کد خبر: 1082356
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
ابراهیم مشیریان

دانشگاه محیط‌زیست کشور در سال ۹۸ به مرکز آموزش تبدیل و همان سال هم منحل شد. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست دیروز در مراسم بازگشایی مجدد این مرکز، گسترش پلاستیک را در استان‌های البرز و تهران بسیار تأسف‌برانگیز خواند.
مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان کشور پس از دوسال وقفه با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، فعالیت دوباره خود را آغاز کرد.
راه‌اندازی دانشگاه محیط‌زیست بدون تحمیل هزینه
در اوایل دهه ۹۰ با تلاش‌های فراوان در حوزه زیرساختی و پژوهشی، مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان کشور به دانشکده و سپس به دانشگاه محیط‌زیست کشور ارتقا یافت. این دانشگاه در سال ۹۷ دوباره به دانشکده و یکسال بعد به مرکز آموزش تنزل یافت و در سال ۱۳۹۸ هم با دستور مسئولان وقت منحل شد. کارکنان و اساتید این مرکز که بسیاری از آنان پیشکسوتان عرصه محیط‌زیست بودند هم به سازمان حفاظت محیط‌زیست، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی منتقل شدند. راه‌اندازی دوباره این مرکز مدت‌ها بود که مطالبه عمومی فارغ‌التحصیلان، کارکنان و فعالان محیط‌زیستی شده‌بود. معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در آیین گشایش دوباره این مرکز با بیان اینکه این دانشگاه طی دو سال گذشته تقریباً به یک مخروبه تبدیل شده‌بود، ولی با همدلی همه سامان گرفت، گفت: باعث تأسف بود که سازمانی با این عظمت فضای آموزشی و علمی نداشته باشد، بنابراین عزم بر این شد که این مرکز راه‌اندازی شود و به روز‌های رونق گذشته خود باز گردد. نوراله مرادی افزود: راه‌اندازی مجدد این مرکز با کار جهادی انجام شد و هیچ هزینه‌ای برای احیای این مجموعه روی دوش سازمان نگذاشتیم.
پلاستیک‌های چسبیده به پیشانی کشور
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست هم در این مراسم با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم در خصوص حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست به خوبی عمل کرده‌است، گفت: دولت سیزدهم نشان داده مسئله محیط‌زیست یکی از اولویت‌های اساسی کشور است.
علی سلاجقه با بیان اینکه در گذشته به محیط‌زیست آنطور که باید و شاید بها داده نمی‌شد، گفت: زمان آن گذشته که دولتمردان مخربان محیط‌زیست باشند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط‌زیست، وی با اشاره به اینکه در این دولت بر تکمیل پروژه‌های زیست‌محیطی تأکید می‌شود، توضیح داد: به دنبال آن هستیم که تمام پروژه‌های معطل مانده و سرمایه‌های کشور را به ارزش افزوده تبدیل کنیم. معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز پلاستیک به معضل اصلی محیط‌زیست کشور تبدیل شده، گفت: این وضعیت در استان‌های البرز و تهران بسیار تأسف برانگیز است به طوری که تمام دشت‌ها زیر پلاستیک رفته‌اند. این دو استان پیشانی کشور هستند و به خاطر اینکه مسیر ترددی بسیاری از استان‌ها هستند، زیبنده نیست چنین وضعیتی داشته باشند.
محیط‌بانان بومی باید جذب شوند
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اجرای طرح مسیر سبز در کشور توضیح داد: در آستانه سال نو طرح «مسیر سبز کشور» را به استانداران ابلاغ کردیم که یکی از راه‌های اصلی رسیدن به این طرح پاک شدن عرصه‌ها از پلاستیک است. وی با تأکید بر برخورد جدی با کسانی که به محیط‌زیست آسیب می‌رسانند، گفت: دیگر اجازه تخریب محیط‌زیست را نمی‌دهیم و در صورت مشاهده تخلف یا استانداران و مسئولان استانی برخورد مقتضی را صورت می‌دهند یا ما به عنوان ضابط قضایی عمل می‌کنیم. معاون رئیس‌جمهور در ادامه به راه‌اندازی دوباره آموزشکده محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان کشور در اشاره کرد و گفت: محیط‌بانان سرمایه‌های کشور هستند. از این پس در فراخوان جذب محیط‌بانان باید برای هر منطقه و استان محیط‌بانان بومی همان منطقه جذب شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار