کد خبر: 1077643
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
سرپرست گروه نویسندگان سریال «پلاک ۱۳» عنوان کرد
شوخی‌های جنسی «پلاک ۳۱» سلیقه کارگردان و بداهه بود! سرپرست گروه نویسندگان سریال «پلاک ۱۳» در حالی که انتقاد‌ها به شوخی‌های جنسی سریال را می‌پذیرد، مسئولیت آن را به گردن کارگردان می‌اندازد و می‌گوید: این شوخی‌ها بر اساس بداهه بازیگران و سر صحنه شکل می‌گیرد و ممکن است پایبندی آنچنانی به فیلمنامه وجود نداشته باشد!
سیدمرتضی ذاکر

سرپرست گروه نویسندگان سریال «پلاک ۱۳» در حالی که انتقاد‌ها به شوخی‌های جنسی سریال را می‌پذیرد، مسئولیت آن را به گردن کارگردان می‌اندازد و می‌گوید: این شوخی‌ها بر اساس بداهه بازیگران و سر صحنه شکل می‌گیرد و ممکن است پایبندی آنچنانی به فیلمنامه وجود نداشته باشد!
امیر ابیلی، سرپرست گروه نویسندگان سریال «پلاک۱۳» به عنوانی سریال ۹۰ شبی این شب‌های تلویزیون که از شبکه ۳ سیما روی آنتن می‌رود، در رابطه با انتقاداتی که پیرامون شوخی‌های جنسی این سریال مطرح می‌شود، به مهر می‌گوید: عمده انتقادات به بخش کمدی جنسی است و اینکه کار شوخی‌های جنسی دارد. این را در نظر نمی‌گیرند که چنین کمدی‌هایی که روتین و روزانه است و از پخش تا تولید که نهایتاً یکی دو روز بیشتر فاصله ندارد، بر اساس بداهه بازیگران و سر صحنه شکل می‌گیرد و ممکن است پایبندی آنچنانی به فیلمنامه وجود نداشته باشد. او در ادامه با انداختن همه مسئولیت‌ها به گردن آرش معیریان، کارگردان این سریال می‌افزاید: ما نویسنده کار بودیم و سر صحنه تصمیم با کارگردان است. کارگردان هم سلیقه‌اش این است که بداهه بازیگران در کار وجود داشته باشد که خیلی از اوقات فضای کار را تغییر می‌دهد؛ هم شوخی‌های جنسی، هم شوخی‌هایی که ممکن است سلیقه من هم نباشد. من در سریال‌هایی که ناظر بوده‌ام از طراحی تا تدوین تأثیر داشته و سطح کار را به لحاظ کیفی بالا برده‌ام. اینجا تأثیری در کیفیت تولیدی کار نداشته‌ام، بخشی در شوخی جنسی‌هاست که شاید در جا‌هایی ما اشتباه کرده و نوشته‌ایم و در جا‌هایی هم عوامل اغراق کرده‌اند. ابیلی با تأیید این گزاره که بخشی از سریال فیلمنامه ما نیست، خاطر نشان می‌کند: شما از هر نویسنده‌ای هم بپرسید، حتماً می‌گوید آنچه اجرا شده، خواسته من نبوده است. این معضلی است که نویسنده‌های کمدی با آن روبه‌رو هستند که خیلی از شوخی‌هایشان سر صحنه و در ارتباط با بازیگر یا کارگردان عوض شده یا درنیامده است و ما هم اینجا این مشکل را داشته‌ایم.
سرپرست گروه نویسندگان «پلاک ۱۳» که تا چند وقت پیش به عنوان یک فعال رسانه‌ای به آثار و تولیدات فیلمسازانی از جنس معیریان با عناوینی مثل «مبتذل و جنسی» و «فیلمفارسی سخیف» می‌تاخت، در مورد چرایی همکاری با این کارگردان اظهار می‌دارد: یک زمانی من منتقد هستم و زمانی هم در موقعیت فیلمنامه‌نویس کاری را سفارش می‌گیرم. «پلاک۱۳» طرحی نبوده که من به صداوسیما ببرم و بگویم این را می‌خواهم بسازم بلکه به من سفارش داده شد. گزینه‌های ما خیلی محدود بود ولی همچنان نسبت به گزینه‌های دیگر بهتر بود، چون او حداقل تکنیسین خوبی است و حتی کار‌های خالتور او هم سر و شکل فنی دارد، البته من همین الان هم می‌گویم، کار‌های آرش معیریان همیشه کمدی سخیف فیلمفارسی و جنسی بوده است و آثاری، چون «خالتور» و «شارلاتان» ساخته است، اما در کارنامه او «کما» هم هست. ابیلی با اشاره به اینکه همه رفقای من الان مدیر فرهنگی هستند، می‌گوید: در گذشته انتقاداتی به مدیریت فرهنگی داشتیم و زمانی که بچه‌ها وارد کار شدند، فکر کردند شاید خیلی جا‌ها تندروی کرده باشند. نه اینکه آن حرف‌ها غلط بوده باشد، اما ما ایده‌آل‌هایی داریم که ساختار‌ها و موقعیت‌ها شاید اجازه ندهد به آن‌ها برسیم. ما هنوز هم پای آن ایده‌آل‌ها هستیم و سعی داریم به آن‌ها نزدیک شویم، اما خیلی از آن‌ها دست ما نیست.
فیلم اوج کاملاً حزب‌اللهی است!
این فیلمنامه‌نویس که طراح قصه اصلی فیلم «مسیح پسر مریم» متعلق به سازمان اوج که در جشنواره فجر پذیرفته نشد، است، در رابطه با محتوای آن اظهار می‌دارد: عده‌ای فکر می‌کنند ما خط قرمز‌ها را رد کرده‌ایم در صورتی که فیلم کاملاً حزب‌اللهی و درباره یک آخوند است که مشکلی برای خواهرش پیش آمده و اتفاقاً با پرداختی که ما داشتیم، هر کسی درخواست پروانه ساخت می‌داد، قبول می‌کردند. خیلی فیلم‌های ملتهب‌تر از این هم در سینما ساخته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار