کد خبر: 1056275
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
درد خوزستان ادامه دارد. با وجود دستور دولت به پنج وزیر و مسئول بلندپایه دولت و به‌رغم دستور قبلی رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیگیری عملکرد خاطیان در خوزستان، اوضاع خوزستان هنوز به‌قاعده نیست و مردم این استان معترضند. دوباره و البته جدی‌تر از قبل، همه نهاد‌های انقلابی و قوا پای کار خوزستان آمده‌اند تا بلکه از مشکلات این استان بکاهند و بر درد و فریادِ به‌حق مردم این استان مرهم گذارند. در همین زمینه رئیس‌جمهور نیز روز گذشته دستور داد اعتبار اختصاص یافته از سوی دولت برای حل مشکل آب خوزستان فوراً و ۱۰۰ درصد اختصاص یابد.

درد خوزستان ادامه دارد. با وجود دستور دولت به پنج وزیر و مسئول بلندپایه دولت و به‌رغم دستور قبلی رئیس قوه قضائیه مبنی بر پیگیری عملکرد خاطیان در خوزستان، اوضاع خوزستان هنوز به‌قاعده نیست و مردم این استان معترضند. دوباره و البته جدی‌تر از قبل، همه نهاد‌های انقلابی و قوا پای کار خوزستان آمده‌اند تا بلکه از مشکلات این استان بکاهند و بر درد و فریادِ به‌حق مردم این استان مرهم گذارند. در همین زمینه رئیس‌جمهور نیز روز گذشته دستور داد اعتبار اختصاص یافته از سوی دولت برای حل مشکل آب خوزستان فوراً و ۱۰۰ درصد اختصاص یابد.
بی تدبیری برخی مدیران دولتی در حل مشکلات خوزستان، پای جهادی‌ها را به این استان باز کرد. در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و رسالت محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران، این نهاد و همچنین بنیاد مستضعفان در روز‌های اخیر به حل مشکلات خوزستان ورود کردند تا جبران کم‌کاری‌های صورت گرفته شود.
دستور ویژه فرمانده کل سپاه
با توجه به ایجاد تنش آبی برای مردم خوزستان، نهاد‌های انقلابی با هماهنگی ستاد بحران در زمینه آبرسانی به مناطق پر تنش وارد عمل شده‌اند. جهادگران در شهر‌های خرمشهر، شادگان و اندیکا در حال فعالیت هستند و بنیاد علوی هم در زمینه اشتغال‌زایی، توسعه کشاورزی، توزیع بسته معیشتی، اصلاح و توسعه زیرساخت‌های شهری مانند ساخت بیمارستان، کتابخانه و شبکه فاضلاب در حال
فعالیت است.
اواسط سال گذشته هم قرارگاه خاتم الانبیا تکمیل و تحویل فاز‌های دوم و سوم پروژه آبرسانی به روستا‌های غیزانیه اهواز را اجرایی کرد. اجرای فاز‌های دوم و سوم این پروژه که شامل ۳۰ کیلومتر خط انتقال لوله پلی‌اتیلن است با همکاری بنیاد مستضعفان انجام و مشکل آب بخشی از خوزستان حل شد.
اما مشکلات هنوز پابرجاست. اخیراً به دلیل افزایش تنش آبی در خوزستان که باعث مرگ آبزیان و دام مردم شده بود، بی تفاوتی یا سهل انگاری مدیران دولتی مورد انتقاد مردم قرار گرفت، سپاه خوزستان منتظر دستور یا کسب اجازه یا تأمین اعتبار نشد و خود با امکانات و تجهیزات خودش وارد عمل شد.
طرح آب‌رسانی به روستا‌های جفیر هم به طور کامل به دست نیرو‌های بسیج سازندگی سپاه خوزستان اجرایی شده است. نیرو‌های مهندسی سپاه در یک هفته اخیر با تمام توان خود در حل مشکل آبی خوزستان کوشیدند و دستاوردهایشان در رسانه‌های استانی خبر ساز شد که نشان از برتری نیرو‌های جهادی بر مدیریت ناکارآمد در حل مسائل این استان دارد.
باتوجه به مشکلات آبی در مناطق مختلف خوزستان، فرمانده کل سپاه پاسداران دستور ویژه برای رسیدگی به مشکلات مناطق کم آب این استان صادر و سپاه خوزستان نیز آمادگی خود را برای ورود به این مسئله اعلام کرد.
بنا به دستور فرماندهی کل سپاه پاسداران، در حال حاضر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای رفع تنش آبی در مناطق محروم خوزستان به کمک دولت آمده است. بررسی صورت گرفته نشان می‌دهد ۷۳ نقطه خوزستان با تنش آبی روبه‌رو هستند که سپاه استان با استفاده از ظرفیت بسیج و نیرو‌های زیرمجموعه از قبیل زمینی، هوایی و دریایی برای رفع این تنش آبی در حال خدمت رسانی است.
مأموریت ویژه به دادستان خوزستان
رئیس قوه قضائیه هم در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با قدردانی از سفر هیئت ویژه بررسی مشکلات آب مردم خوزستان به این استان اظهار داشت: بررسی مسئله مشکلات آبی خوزستان و ارائه گزارش آن به دولت کار لازمی بود اگر چه دیر انجام شد، اما پیگیری‌ها نباید محدود به یک سفر و یک گزارش شود.
محسنی اژه‌ای به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی مأموریت داد موضوع را تا حصول نتیجه روشن و قطعی و حل مشکل و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه پیگیری کنند و گزارش آن را نیز به اطلاع مردم برسانند.
رئیس قوه قضائیه از مردم خوزستان نیز خواست اجازه ندهند دشمنان از مطالبات به‌حق آن‌ها سوءاستفاده کنند و در عین حال به دادستان حوزه قضایی مربوطه مأموریت داد مواردی را که منجر به آسیب دیدن یا کشته شدن افراد شده با جدیت و فوریت پیگیری و با عوامل این اقدامات برخورد کند تا موضوع برای همگان روشن شود.
دستور روحانی: اعتبار خوزستان فوری و ۱۰۰ درصد تخصیص یابد
در همین خصوص حسن روحانی، رئیس‌جمهور بعد از ظهر گذشته در جلسه هیئت وزیران، با اشاره به تصویب اعتبار برای کمک به حل بحران آبی ناشی از خشکسالی استان خوزستان از سوی دولت، به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد اعتبار اختصاص یافته به استان فوراً و به صورت ۱۰۰ درصد مبلغ مصوب، تخصیص داده شود.
رئیس‌جمهور گفت: از صبر و تحمل مردم عزیز خوزستان، اهتمام جدی مدیران استانی، وزرای ذی‌ربط و همکاری سایر قوای کشور و ستاد مدیریت بحران برای حل مشکلات مردم غیور استان تشکر و قدردانی می‌کنم. منبع اصلی تأمین آب استان خوزستان با جمعیتی در حدود ۵ میلیون نفر، دو رودخانه کرخه و دز است که درحال حاضر به دلیل خشکسالی، این رود‌ها با کاهش شدید آورده مواجه شده‌اند. براساس گزارش‌ها، با شروع گرما تعداد روستا‌های کم آب افزایش و با کاهش حجم آب رودخانه کارون، مردم استان به‌ویژه روستا‌ها با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه هستند.
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت هیئت وزیران در جلسه روز گذشته با اختصاص اعتبار به منظور جلوگیری از پیشروی آب دریا در اراضی کشاورزی و نخلستان‌های آبادان و خرمشهر، پرداخت مانده مطالبات کشاورزان ناشی از خسارت وارده به اراضی کشاورزی استان خوزستان، اجرای پروژه‌های تأمین آب، آبرسانی روستایی و عشایری و مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی و لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های استان، آبیاری نهال کاری‌های سنواتی منابع طبیعی در کانون‌های بحرانی ایجاد گرد و غبار، مبارزه با آفات و بیماری جنگل‌ها و تأمین علوفه و آب دام‌های سنگین (گاومیش) و جبران خسارت وارده به این نوع دام‌ها در استان خوزستان موافقت کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
0
درسته حسن روحانی بعد از این همه بلایی که سر کشور ، مردم و نظام آورد ،بره بشینه تو تشخیص مصلحت نظام؟!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار