کد خبر: 1054835
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
فرماندار:
معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: آمار دقیقی در زمینه میزان سوادآموزی در این شهرستان وجود ندارد و از این رو، انجام طرح های پژوهشی می‌تواند زمینه ساز شناخت مناسب از وضعیت سوادآموزی شود.

سیدعلی موسوی در نشست سوادآموزی مراغه ادامه داد: بهره گیری از شیوه های نوین پژوهشی برای تعیین نرخ باسوادی و نیز تعداد افراد نیاز به بازآموزی و سوادآموزی در این شهرستان بیش از پیش احساس می شود.

فرماندار مراغه گفت: آموزش و پرورش در زمینه گردآوری آمارهای سوادآموزی در این شهرستان در قالب طرح های پژوهشی و تحقیقاتی پیشگام باشد.

وی اضافه کرد: وجود سامانه سیب وزارت بهداشت و ثبت مشخصاتی بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری و روستایی می تواند ابزاری برای شناسایی میزان باسوادی و افراد لازم التعلیم در این شهرستان باشد.

موسوی گفت: همچنین در راستای شناخت مناسب و تهیه آمارهای صحیح باسوادی، فراخوان ایده های جدید و به روز در زمینه سوادآموزی توسط آموزش و پرورش ضروری بوده و باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اجرای شیوه های آموزش مجازی در ایام کرونایی افزود: وجود برخی نقایص در این آموزش ها زمینه ساز بروز ضعف های آموزشی و علمی در بین دانش آموزان شده است.

فرماندار مراغه با بیان اینکه دغدغه های بخش آموزش و پرورش باید مرتفع شود، ادامه داد: اولین گام برای توسعه زیرساخت های تعلیم و تربیت، تدوین چشم انداز و تعیین نقاط ضعف، قوت، فرصت های و تهدیدهای پیش روست.

مدیر آموزش و پرورش مراغه هم با اشاره به پیشینه نهضت سواد آموزی گفت: با وجود تلاش های بسیار برای سواد آموزی در سال های اخیر، بی رغبتی سوادآموزان به آموزش ها مهم ترین چالش پیش روی سوادآموزان است.

حسین اکبریان افزود: براساس آمارهای سال ۹۸،  هم اکنون ۲۷۴ آموزش دهنده برای سوادآموزی در این شهرستان فعالیت می کنند که باید این تعداد افزایش یابند.

وی ادامه داد: همچنین ۷۵۵ نفر در دوره سواد آموزی، ۴۸۵ نفر در دوره تحکیم و ۳۹۲ سوادآموز نیز در دوره انتقالی آموزش سوادآموزی می بینند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر