کد خبر: 1051457
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
دبير شوراي نظارت بر صداوسيما توضيح مي‌دهد
صداوسيما مستقلاً مسئوليتي ندارد و صرفاً امكانات و زمينه را فراهم مي‌كند اما سياستگذاري با كميسيون بررسي تبليغات انتخابات است.

محمد صوفي، دبير شوراي نظارت بر صداوسيما با بيان اين مطلب در پاسخ به اين سؤال كه چرا در مناظره فرهنگي خبري از فرهنگ نبود، به تسنيم گفت: كيفيت، تعداد، زمان، سؤالات و اداره مناظره منحصراً در اختيار سازمان صداوسيما نيست. كميسيون بررسي تبليغات انتخابات رياست جمهوري بر همه اين اتفاقات نظارت دارد و تصميم‌گيرنده است، صداوسيما هم عضوي از اين كميسيون است، بنابراين هرگونه انتقاد و اعتراض بايد به آن كميسيون بشود و صداوسيما مستقلاً مسئوليتي ندارد. صداوسيما امكانات و زمينه را فراهم مي‌كند اما سياستگذاري با آن كميسيون است. او در پاسخ به اين سؤال كه بسياري مي‌گويند مرتضي حيدري مجري اين مناظره منفعلانه رفتار مي‌كند و بسيار حضور كمرنگي در مناظره دارد، تأكيد كرد: آقاي حيدري اصلاً مقصر نيست؛ در سناريويي كه طراحي شده خيلي نقش برجسته‌اي براي او نوشته نشده و بيشتر تنظيم وقت، زمان، نوبت و قرائت سؤالات برعهده ايشان است. اينجا هم تقصير رسانه ملی نيست و آن را كميسيون طراحي كرده است.
صوفي درباره انتقاد به جاي خالي پرداختن به بحث جدي فرهنگ و هنر در مناظره دوم كه قرار بود به مباحث فرهنگي پرداخته شود، گفت: اساساً فرهنگ زيربناست و انقلاب ما فرهنگي است، نظام ما مبتني بر فرهنگي است كه برگرفته از اسلام و ايران است. درباره آموزش و پرورش، دانشگاه، برنامه‌ريزي براي امور جوانان و حتي مقوله ازدواج و ورزش صحبت شد كه هم اجتماعي و هم فرهنگي هستند اما انتقاد شما هم وارد است. اگر قرار بود من سؤال طرح كنم حتماً راجع به سبك زندگي، هنر، ورزش، سينما، كتاب، مطبوعات و فضاي مجازي سؤالاتي مطرح مي‌كردم، چراكه اينها امروز بخشي از دغدغه‌ها و توقعات مردم و ضرورت‌هاي جامعه است.
او تأكيد كرد: بايد اين كمبود در برنامه‌هاي ديگر جبران شود. امسال خوشبختانه به واسطه كرونا، صداوسيما فضاي خوبي را براي كانديداها فراهم كرده است و من به عنوان عنصر رسانه‌اي اعتقاد دارم اين كمبود را مي‌توان در قالب سؤال و ايجاد بحث در مناظره بعدي جبران كرد. يكي از پيشنهاداتي كه به كانديداها دارم اين است خودشان بررسي كنند در اين دو مناظره چه تحليل‌ها، محتواها و مباحثي وجود دارد كه بايد براي كمك به انتخاب بهتر، مطرح كنند تا مردم بيشتر با ديدگاه‌هايشان آشنا شوند و نسبت به ضرورت‌هايي كه بايد به آنها پاسخ داده شود نوعي اقناع براي مردم اتفاق بيفتد. به ذهنم مي‌رسد حالا كه امكان مناظره دو طرفه در تلويزيون به خاطر ضيقِ زمان وجود ندارد، در آن شبكه‌هاي مستقل تلوبيون كه در اختيارشان قرار گرفته، بهترين فرصت براي تبيين ديدگاه، نقد و انتقاد از يكديگر و فضاي مناظره دو طرفه است كه مي‌توانند از اين فضا استفاده كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار