کد خبر: 1051143
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
فیلم مستند «سلبریتیسم» در سینما سوره حوزه هنری اصفهان به روی پرده رفت؛
مستند «سلبریتیسم در سینما سوره حوزه هنری اصفهان به نمایش درآمد و با حضور کارگردان وتهیه کننده آن و رئیس حوزه هنری استان اصفهان از این مستند رونمایی شد.

   به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به  نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، مستند «سلبریتیسم» با کارگردانی وتهیه کنندگی  سید مهدی خیام‌الحسینی، به بررسی فرهنگ شهرت و نفوذ آن در هنر، خانواده، اقتصاد و سیاست می‌پردازد.

این مستند با زاویه‌ای جدید به شهرت و فرهنگ شهرت نگاه می کند و برای تهیه این فیلم از نظر بیش از ۶۰ کارشناس استفاده شده است و ساخت آن دو سال زمان برده است.

خیام الحسینی تهیه کننده مستند سلبریتیسم در اکران نسخه سینمایی این مستند، گفت: این کار یک مستند پنج قسمتی نشان گر فرهنگ شهرت و اثرات آن بر خانواده، اجتماع، سیاست و هنر است، هر قسمت از این پنج قسمت این مستند به موضوع سلبریتی می پردازد و اکنون شاهد اکران نسخه سینمایی این مستند هستیم.

سید مجتبی خیام الحسینی با اشاره به اکران آنلاین این مستند از روز شنبه، اظهار کرد: ما سعی داشتیم

در این مستند به نظرات فرهنگ اسلامی و ایرانی اصیل توجه کنیم زیرا هیچ گاه به موضوع شهرت از این زاویه نگاه نشده است و ما سعی کردیم از این راه به این موضوع نگاه کنیم.

او‌ افزود: این مستند حاصل زحمت دوساله مجموعه فرهنگی هنری رهوا است که با سختی های موجود توانستند این مستند را به نتیجه برسانند، برای رسیدن به آرشیو مد نظرمان تماس ها و پیگیری های زیادی انجام گرفت و  برای ساخت این پنج قسمت از نظر ۶۰ کارشناس و اساتید مربوطه استفاده شده است که امیدوارم با گامی مفید را در شناساندن فرهنگ سلبریتی و شهرت برداشته باشیم.

رسانه‌سالاری در بین خانواده ها زیاد شده است

در ادامه اکران سینمایی این مستند محسن نصری، کارشناس اجتماعی و استاد دانشگاه گفت: رسانه در دوره کنونی نقش پررنگی بر زندگی افراد دارد پس باید ما مراقبت‌های لازم را در این راستا داشته باشیم، اگر نگاهی جامع شناسانه به این موضوع داشته باشیم متوجه می‌شویم که در دوره های مختلف به ترتیب جامعه ما مرد سالارانه سپس زن سالار و فرزند سالار بوده است.

نصری اظهار کرد: بعد از دفاع مقدس شاهد فرزند سالاری بودیم ولی اکنون خانواده ها پدر، زن و فرزند سالار نیستند بلکه رسانه سالار هستند و اشخاص تسلیم رسانه هستند و رسانه تصمیمات مهمی برای برخی از افراد می‌گیرد و این موضوعات دارای اثرات مثبت و منفی است. یکی از پدیده هایی که از طریق رسانه ها  ایجاد شده مشهوریت، محبوبیت و منفوریت است و رسانه تمام دیدگاه های افراد مشهور، محبوب و منفور را نشان می‌دهد. ‌

او با بیان اینکه سلبریتی ها مشهور می‌شوند و سپس سبک زندگی جدیدی را رونق می‌دهند و پدیده سلبریتیسم از مرزهای یک کشور فراتر رفته است، ادامه داد: گاهی اوقات این افراد برای اقشار مختلف مردم تصمیم می گیرند که چگونه فکر کنند و چه رفتاری در اجتماع داشته باشند پس باید مراقب باشیم که تحت تاثیر این اتفاقات قرار نگیریم. پدیده مشهور شدن در بین جامعه اسلامی به شکل مثبت دیده نمی‌شود بلکه دین اسلام به محبوب شدن الهی نگاه ویژه دارد و  مشهوریت کافی نیست بلکه افراد باید نزد خداوند محبوب باشند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: افراد محبوب می‌توانند الگو مناسبی برای افراد و فرزندان ما باشند ما اگر سلبریتی های مشهور  را تبدیل به افراد  محبوب کنیم نتایج بدی را در پی خواهد داشت و همچنین نباید در همه عرصه های زندگی افراد سلبریتی تصمیم‌گیرنده باشند و اگر این اتفاق رخ دهد به موقعیت ناخوشایندی میرسیم و نظم در جامعه را بر هم می‌خورد.

او با بیان اینکه باید الگوی زندگیمان را افرادی قرار دهیم که نزد خدا محبوبیت دارند، افزود: نباید نظر و اعتقادات افراد مشهور بر روی نظر ما تاثیر بگذارد زیرا آن‌ها از محبوبیت الهی برخوردار نیستند، سلبریتی نباید برای ما تصمیم‌گیرنده باشد و باید به مشهوریت تنها نگاه ساده ای داشته باشیم زیرا اگر رسانه ها نباشند سلبریتی از بین خواهد رفت پس ما باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار