کد خبر: 1042461
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با انتقاد از واگذاری برخی شرکت‌های سودده تأمین اجتماعی در بورس و ساختار تصمیم‌گیری هیئت امنایی عموماً دولتی سازمان تأمین اجتماعی گفت: اگر این اموال متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، کارگران و کارفرمایان در آن نقش دارند، بنابراین بدون مذاکره با تشکل‌های کارگری هرگونه واگذاری قابل توجیه نیست.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ناصر چمنی در گفتگو با ایسنا با انتقاد از واگذاری برخی شرکت‌های سودده تأمین اجتماعی در بورس اظهار د اشت: اگر این اموال متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، کارگران و کارفرمایان در آن نقش دارند؛ بنابراین بدون مذاکره با تشکل‌های کارگری هرگونه واگذاری قابل توجیه نیست. متأسفانه ساختار تأمین اجتماعی هیئت امنایی و اکثریت دولتی است و دو نماینده کارگری در آن حضور دارند که حتی اگر مخالفت کنند و رأی منفی بدهند باز هم به نفع جامعه کارگری نخواهد بود. وی تصریح کرد: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که تأمین اجتماعی نباید هیئت امنایی شود، لذا این خواسته را حتماً در دولت آینده پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم احیای مجدد شورای عالی سازمان تأمین اجتماعی را شاهد باشیم.

این مقام ارشد کارگری رشد بی‌سابقه نرخ ارز طی دو سال گذشته را عجیب و به زیان خانوار‌های کارگری و معیشت آن‌ها دانست و گفت: برخی مسئولان اقتصادی، سال گذشته تورم را ۱۵ درصد در نظر گرفته و گفته بودند که اجازه افزایش بیش از آن را نمی‌دهند که با این کار جلوی افزایش دستمزد کارگران را گرفتند و حداقل مزد سال ۱۳۹۹ به سختی ۲۶ درصد تصویب شد، در حالی که با ورود به سال ۱۳۹۹ رشد بی‌سابقه نرخ ارز و تداوم بیماری کرونا، بیکاری و خانه‌نشینی بیشتر کارگران، عملاً قدرت خرید خانوار‌های کارگری بیش از ۶۰ درصد از دست رفت و همه این مسائل دست به دست هم داد و سال سختی را برای کارگران رقم زد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار