کد خبر: 1024297
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۴
تعداد قربانیان کرونا هر روز افزایش می‌یابد و بر همین اساس توصیه‌ها و سفارشات بهداشتی هم بالا می‌رود. اما نباید خیلی ساده از کنار افراد فوت شده عبور کرد. چراکه ممکن است تعدادی از آن‌ها سرپرست خانوار یا پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی بوده باشند که برای خانواده‌ها نعمت و به عنوان ستونی جهت بالا نگه داشتن سقف خانه‌ها به شمار می‌آمدند و حالا با رفتن‌شان گویی زلزله‌ای ویرانگر همه چیز را خراب کرده است. با این تفاسیر زنجانی‌ها به آمار بستری کردن روزانه ۱۵۰ بیمار کرونایی نزدیک شده‌اند و از بسیاری از استان‌ها خبر می‌رسد که بیمارستان‌هایشان دیگر گنجایش و قدرت پذیرش کرونایی‌ها را ندارد.
حوريه ملكي

سرویس ایران جوان آنلاین: زنجانی‌ها به آمار بستری کردن روزانه ۱۵۰ بیمار کرونایی نزدیک شده‌اند و همین مسئله نگرانی‌های زیادی به وجود آورده است. در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به گردش بالای ویروس در استان طی هفته‌های آتی شاهد بستری روزانه حدود ۱۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان باشیم، گفت: «کنترل و مدیریت مرگ و‌میر ناشی از بیماری کرونا بزرگ‌ترین دغدغه حوزه سلامت و مدیریت عالی استان است.» پرویز قزلباش با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونایی در استان، افزود: «اکنون شاهد روند صعودی با شیب ملایم تعداد کل موارد مثبت بستری در استان هستیم و موارد فوتی نیز بسیار شیب ملایم‌تری را نسبت به افزایش بستری داشته و مانند گذشته روند خطی را دارد.» این مسئول با بیان اینکه با افزایش افراد بستری در بیمارستان‌های استان شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری نیز خواهیم بود، تصریح کرد: «زنجان در دو پیک کرونا از متوسط کشوری بالاتر قرار گرفت ولی در روند موجود تقریباً در متوسط کشور هستیم و در عرض یک الی دو ماه گذشته منطبق بر متوسط کشوری به لحاظ میزان بستری بودیم.»


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه اکنون میانگین سنی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان به زیر ۶۰ سال رسیده که به دلیل رفتار این ویروس است، اظهار کرد: «در هفته گذشته اگر بیماران بستری کرونایی را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم، بیشترین میزان بستری نسبت به جمعیت به ترتیب در شهرستان‌های ابهر، زنجان و خرم‌دره بوده است.» قزلباش با اشاره به اینکه تعداد نمونه‌های آزمایشگاهی طی این هفته به بیش از ۵۰۰ مورد در روز رسیده است، گفت: «طبیعی است با افزایش بیماران مشکوک به کرونا حجم نمونه‌گیری نیز افزایش پیدا کند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود به ۲ هزار نمونه‌گیری در روز افزایش برسیم.»


افزایش بستری‌ها در خراسان‌شمالی


خراسان شمالی‌ها هم با بستری کردن روزانه ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌هایشان وضعیت فوق بحرانی را اعلام کرده‌اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه موارد بستری مبتلایان ویروس کرونا در استان در حال افزایش است، گفت: «در حال حاضر ۵۰ نفر در روز در بیمارستان‌های استان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری می‌شوند. این در حالیست که این تعداد در دو هفته گذشته ۱۰ تا ۱۵ نفر بوده‌اند.» دکتر سیداحمد هاشمی با تأکید بر اینکه تعداد موارد مرگ ناشی از ابتلای به کووید ۱۹ نیز در حال بالاتر رفتن از ۲۲ نفر است، تصریح کرد: «متأسفانه در حال حاضر با درگیری خانوادگی مبتلایان مواجه هستیم و اکثر بیماران به صورت خانوادگی به این ویروس مبتلا می‌شوند و به صورت دو و سه نفره نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند که آن نشان دهنده این است که خیلی از خانواده‌ها دورهمی‌ها و رفت و آمد‌های خانوادگی را از سر گرفته‌اند.» استان‌های دیگر هم روز‌های سختی را سپری می‌کنند و بر همین اساس در گیلان از میان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها ۸۰ نفر آن‌ها وضعیت وخیم دارند.


آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی و بستری ۷۳ بیمار کرونایی جدید در این استان، گفت: «در حال حاضر بیش از ۳۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند که ۸۰ بیمار وضعیت وخیمی دارند.» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز شمار قربانیان کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته در این استان را ۱۵ نفر ذکر کرد. مهدی شفیعی با بیان اینکه موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا هم اکنون در بیمارستان‌های کرمان ۴۳۳ مورد است، ادامه داد: «در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴۸ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۶۵ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۲۴ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۰ نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۸۶ نفر بستری هستند و مجموع جانباختگان ابتلای قطعی به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون به یک هزار و ۲۳ نفر رسیده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار