کد خبر: 1023709
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰
کارگردان پیشکسوت در گفتگو با «جوان»:
رشد بی‌منطق و افسارگسیخته دستمزد تعداد محدودی بازیگر که با این شرایط، دستمزد بالای یک‌میلیارد تومان دریافت می‌کنند، تناسب تولید را از بین برده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: منوچهر مصیری کارگردان پیشکسوت با بیان این مطلب به «جوان» گفت: اهالی سینما در این سال‌ها و به خصوص در هشت ماه اخیر با مشکلات و گرفتاری‌های زیادی به ویژه در بحث معیشتی مواجه هستند و متأسفانه چشم‌انداز روشنی هم برای بهبود اوضاع به چشم نمی‌خورد.

این سینماگر به این نکته اشاره می‌کند که حتی قبل از کرونا هم فروش اغلب فیلم‌ها رضایت‌بخش نبود و کرونا هم این مسئله را تشدید کرد و سالن‌های سینما را هم به تعطیلی کشاند و بیکاری و بی‌پولی اهالی سینما به پایین‌ترین حد ممکنش رسید.

ناکارآمدی صندوق هنر برای هنرمندان

کارگردان فیلم خاطره‌انگیز «تشکیلات» با اشاره به کمبود‌های حمایتی از اهالی هنر عنوان کرد: متأسفانه هیچ حمایت مطلوبی را شاهد نیستیم و اخیراً هم که معلوم شده حق بیمه تکمیلی درمان هنرمندان را دو برابر کرده‌اند.

آخر این چه جور کار صنفی است؟ مگر صندوق هنر راه نینداختند که در مواقع بحران به دادمان برسند و مگر کلی خرج سالانه همین صندوق نمی‌کنند؟ پس چرا حین بروز اتفاقی مانند کرونا این صندوق به داد هنرمندان نمی‌رسد و به جای تسهیل شرایط ناگهان هزینه بیمه تکمیلی را دو برابر می‌کند؟

کارگردان «ازدواج صورتی» با اشاره به رکود دامنگیر تولید در بخش خصوصی گفت: رشد بی‌منطق و افسارگسیخته دستمزد تعداد محدودی بازیگر که با این شرایط، دستمزد بالای یک‌میلیارد تومان دریافت می‌کنند، تناسب تولید را از بین برده است و باعث شده اصلاً بخش خصوصی نتواند فیلمی تولید کند. کرونا هم که آمد و اوضاع را بدتر کرد، چون ریسک تولید در شرایط کرونا هم بالاتر رفته و اصلاً صلاح نیست یک گروه چند صد نفره را برای تولید فیلم دور هم جمع کرد!

مصیری با تأکید بر اهمیت ورود تلویزیون به مشکلات جامعه هنری ادامه داد: تلویزیون مانند قبل سوای برنامه‌های خبرمحور پزشکی درباره هشدار شیوع کرونا هیچ برنامه‌ریزی خاصی انجام نداده است، در حالی که وظیفه رسانه ملی است که به دغدغه‌های آحاد جامعه و به خصوص اهالی فرهنگ در دوران کرونا بپردازد. چرا تلویزیون در کنار نقد فیلم به نقد شرایط اقتصادی بیرحمانه‌ای که بر اهالی هنر تحمیل شده نمی‌پردازد؟

کارگردان «آخرین خون» خاطرنشان کرد: شرایط تولید در سینما خیلی عجیب شده است، چون فقط عده‌ای خاص مشغول کارند و مدام هم کار می‌کنند ولی پیشکسوت‌ها اغلب بیکارند. عجیب است که مدیر برنامه‌های بازیگران، تهیه‌کننده شده‌اند و با پول اپراتور‌های تلفن همراه، پشت سر هم فیلم تولید می‌کنند ولی تهیه‌کنندگان کارکشته مدت‌هاست بیکارند.

منوچهر مصیری با انتقاد از ساختار مدیریتی سینما گفت: واقعاً مدیران برای اهالی سینما در این هشت ماه کرونایی چه کرده‌اند؟ حتی نتوانسته‌اند حق بیمه تکمیلی درمان آن‌ها را برای همین امسال رایگان کنند و مدام می‌گویند بودجه نداریم. اگر بودجه ندارند چرا مدام جشنواره برگزار می‌کنند.

این کارگردان درباره چگونگی بهبود وضعیت اهالی هنر گفت: واقعاً به اقدامی انقلابی در زمینه ارتقای معیشت هنرمندان نیاز داریم و نیاز است نهاد‌های بالادستی وارد میدان شده و کاری برای هنرمندان کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار