کد خبر: 1019468
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
آسمان سینمای مجید مجیدی، از بید مجنون تا آن سوی ابر‌ها امتداد دارد؛ امتدادی زلال که سراسر، میل به فطرت و رجعت به درون را به تصویر می‌کشد. خورشید هم، از بچه‌های همین آسمان است؛ اثری بشردوستانه که گویی نه برای انسان که برای انسانیت ساخته شده، فرقی نمی‌کند مخاطب اثر، از کدام قاره باشد؛ مخاطب کارگردان، نوعِ بشر است و پیامش مِهر و پاکی.
حسین تاریخی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  اولویت سینمای مجیدی، فطرت آدمی است تا شاید مخاطب را برای لحظه‌ای از قید عقل معاش برهاند و او را به سوی اصل خود رجعت دهد. یک بررسی اولیه در آثار کارگردان، به ما ثابت می‌کند که او این زلالِ فطرت را به بهترین شیوه، در شخصیت و کاراکتر نوجوانانِ فیلم هایش، به ظهور رسانده است. گویی از همین روست که دغدغه آقای کارگردان برای به تصویر کشیدن زندگی پیامبرش هم معطوف به سنین نوجوانی پیامبر می‌شود و «محمّد رسول‌الله» را خلق می‌کند. حال که خورشید در آسمان سینمای مجید مجیدی می‌درخشد، این روز‌ها شهر ونیز میزبان آقای کارگردان است.

صاحب بچه‌های آسمان، ثابت کرد که حق‌طلبی و نگاه فطرت جو و انسان‌دوستانه‌اش، نه فقط در آثار که در مشی و شیوه زندگی او نیز جریان دارد. دفاع جانانه مجید مجیدی از هموطنانش و ظلم‌ستیزی شجاعانه او در حاشیه جشنواره امسال ونیز، نشان داد بیان این دست دغدغه‌ها، تنها از زبان هنرمندی می‌تواند جاری شود که فطرتی حق‌طلب و روحیه‌ای زلال در جان او نهفته است.

مجیدی به سینما ثابت کرد، فیلم بین‌المللی، فیلمی نیست که به مذاق متصدیان سرمایه‌داری خوش بیاید بلکه باید روایتگر بی‌عدالتی، رنج و فریاد مظلوم باشد و حقیقت را بی‌پرده فریاد زند و اینهاست که خورشید را تا آن سوی ابر‌های انسانیت خواهد برد. به راستی که کودکان کارِ خورشید، نمایندگان اصلی سینما در فضای بین‌الملل هستند و آقای کارگردان چه پدرانه، از حق می‌گوید و از بچه‌های آسمانِ سینمای خود حمایت می‌کند. بزرگا که حقاً استاد مجید مجیدی است، هر کجا هست، الهی به سلامت دارش.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار