کد خبر: 983147
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
در نشست بررسی چگونگی تحقق بیانیه گام دوم عنوان شد
امروز مقداری در شرایط سختی به سر می‌بریم و آن حرکت سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده دشمن این است که نیرو‌های انقلاب جرئت دفاع از انقلاب را نداشته باشند. دشمن سعی می‌کند آنقدر شرایط را سخت و دشوار کند که حداکثر کاری که نیرو‌های انقلابی انجام دهند، سکوت باشد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، مهدی فضائلی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در نشست بررسی چگونگی تحقق اهداف بیانیه گام دوم، ضمن مقایسه شرایط منطقه در گذشته و امروز، اظهار داشت: در مقاطعی شرایط داخلی و منطقه‌ای‌مان خوب بود که می‌توان به شرایط منطقه‌ای چند ماه گذشته اشاره کرد که در شرایط بسیار ویژه‌ای قرارداشتیم، یعنی کشور‌هایی همچون عراق، لبنان و یمن در وضعیت خوبی قرار داشتند. وی ادامه داد: امروز شرایط منطقه برای‌مان دشوار شده است. لبنان وضعیت بحرانی دارد و عراق در شرایط پیچیده‌ای به سر می‌برد. در داخل کشور هم پس از ماجرای سهمیه بندی بنزین و تغییر قیمت‌ها شاهد اغتشاشات و آشوب‌ها بودیم. مجموعه‌ای از وضعیت داخل و خارج از کشور به نوعی حال مردم را تحت تأثیر قرار داده و حال‌شان خوب نیست.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: استادان دانشگاه و نیرو‌های دلبسته انقلاب هم در همین شرایط هستند و به‌نظر می‌رسد حال‌شان خوب نیست و مقداری دوران سختی را می‌گذرانند. وی با طرح این پرسش که در این شرایط چه باید کرد و وظیفه چیست، گفت: امروز مقداری در شرایط سختی به سر می‌بریم و آن حرکت سازمان یافته و برنامه ریزی شده دشمن این است که نیرو‌های انقلاب جرئت دفاع از انقلاب را نداشته باشند. دشمن سعی می‌کند آنقدر شرایط را سخت و دشوار کند که حداکثر کاری که نیرو‌های انقلابی انجام دهند، سکوت باشد. فضائلی اظهار داشت: دشمنان سعی دارند بذر یأس و ناامیدی را در جامعه بپاشند. این اتفاق جدیدی نیست و همیشه شاهد تلاش‌های دشمن هستیم.

در شرایط جنگ احزاب هستیم
وی مرور سوره احزاب را در شرایط کنونی امری ضروری دانست و گفت: سوره احزاب به نوعی روایتگر مواجهه مسلمانان با دشمنان در جنگ احزاب است. فضائلی تصریح کرد: در سوره احزاب آمده است، زمانی که مؤمنان و احزاب، دشمنان را مشاهده کردند، گفتند این همان چیزی بوده که خدا و پیامبرش به ما وعده داده بودند، یعنی وقتی شما در مسیر حق قرار بگیرید، دشمن شما را راحت نخواهد گذاشت و در سختی قرار خواهد داد. مسلمانان وعده الهی را تصدیق کردند و نه تنها باعث عقب‌نشینی و یأس و ناامیدی نشد، بلکه ایمان‌شان قوی‌تر شد و از پیامبر اعظم (ص) اطاعت کردند. وی ادامه داد: این الگویی برای ما است که در صحنه‌های سخت و دشوار به وعده الهی پی ببریم. ما راهی انتخاب کرده ایم که آسان نیست و کسی برای ما فرش قرمز پهن نکرده است، تا ما راحت باشیم. بلکه همیشه از سوی مشرکان و کفار در مسیر سختی هستیم. فضائلی اظهار داشت: طبیعی است انقلابی که پا به میدان می‌گذارد تا نظم حاکم بر جهان را برهم بزند و الگوی جدیدی را برای جهان ارائه کند، مسیر راحتی نیست و مخالفان زیادی خواهد داشت چراکه دشمن برای آنکه منافعش در خطر می‌افتد، مقابل این انقلاب می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد تا مسیر خودش را طی کند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی یادآور شد: مقامات امریکایی اعلام کرده‌اند که شرایط عراق و لبنان را برای فشار حداکثری به ایران تشدید می‌کنند، اگرچه عراق و لبنان برای امریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای موضوعیت دارد، اما یکی از اهداف مهم برای به هم ریختن عراق و لبنان فشار به جمهوری اسلامی بوده و این تحلیل بسیار جدی است.

ضرورت هم افزایی حوزه و دانشگاه برای حل مسائل جامعه
معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز طی سخنانی در این نشست گفت: باید فکر دانشگاهیان را به سمت حل نظام مسائل جامعه سوق داد و فرآیندی را تعریف کرد که این نظرات به تصمیم گیران اثرگذار جامعه هم منتقل شود.

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی افزود: همه اذعان دارند که فرصت‌های فراوانی پیش روی سرمایه‌های نخبگی جامعه رقم خورده و جدا از نزدیک شدن به دل ها، فکر‌ها و زمینه سازی گفتگو‌ها که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای دانشجو رقم خورد، زمینه هم افزایی‌های فراوانی را فراهم کرد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: عقلای جامعه و نخبگان دانشگاهی به این جمع بندی رسیدند که نه امروز همه علم در دانشگاه بوده و نه همه معنویت در حوزه است، بلکه امروز ما با فرصت‌ها و تهدید‌های مشترکی بین هر دو این نهاد‌ها مواجهیم و باید با هم افزایی به دنبال تبیین و نظام مسائلی باشیم که امروز به عنوان تهدید و فرصت می‌تواند شامل هر دو مجموعه شود. وی بیان کرد: یکی از نقاط انتقادی مشترک بین حوزه و دانشگاه، جدابودن از نظام مسائل حاکم بر جامعه است؛ به رغم دستاورد‌های علمی فراوان و معنویت به معنای واقعی، اما انتقاداتی نسبت به فضای دانشگاه داریم که مطلوب ما نیست و آسیب‌های جدی نسبت به آن وجود دارد.

صالحی اظهار داشت: مؤلفه‌های دینداری و دین‌مداری در دانشگاه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست حتی با وجود آنکه رویکرد‌های انتقادی به جمهوری اسلامی وارد می‌کنند. فضای برخی از منتقدان در فضای جامعه دانشگاه برگرفته از هویت دینی است. نوعی بی تفاوت نبودن، مطالبه‌گری، عدالت طلبی، دانش محوری و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر که امکان دارد حتی در تقابل یا بهتر بگویم در انتقاد به برخی از ادبیات‌های مذهبی که مواجه شده‌ایم، به‌نظرم این می‌تواند نتیجه رویکرد انقلاب و اثرگذاری در حوزه و دانشگاه باشد. وی یادآور شد: در مواجهه با برخی از دانشجویان متوجه می‌شویم که فضای دانشگاه فضای دین مدارانه‌ای نیست، البته انتقادات جدی وارد است، اما فراموش نکنیم وجه مشترک اکثریت آن‌ها با هر گرایش سیاسی برگرفته از روحیاتی است که به واسطه انقلاب اسلامی در آن‌ها ترویج و توسعه یافته است که می‌توان به روحیاتی همچون مطالبه گری و نقد اشاره کرد. دانشجوی امروز بی عدالتی و بی انصافی را بر نمی‌تابد و هر کسی با تفسیر خودش این جرئت را می‌یابد تا در محیط غیررسمی موضوعات را چالش بکشاند و نقد کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار