کد خبر: 978676
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
روزگذشته دومین جلسه رسیدگی به پرونده تیمور عامری و دیگر متهمان اخلال ارزی به ریاست قاضی محمد موحد برگزار شد.
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین:  قاضی موحد پس از اعلام رسمیت جلسه گفت: ۱۰نفر از متهمان متواری هستند و وکلای تسخیری آن‌ها در دادگاه حضور دارند. در جلسه گذشته و در بخش دوم جریان دادرسی اتهام آقای کاظم نجف‌آبادی فراهانی تفهیم شد و در این جلسه بقیه دفاعیات وی را می‌شنویم.

مخفی‌کردن یک میلیارد در حساب همسر
به گزارش رسانه‌ها، در ادامه قاضی موحد خطاب به کاظم نجف‌آبادی فراهانی گفت: شما بدون اینکه تحصیلات عالیه و حتی مجوزی داشته باشید کالا‌های مختلف و کار‌های زیادی را انجام می‌دادید، برای این اقدامات غیرمتعارف چه توضیحی دارید؟

متهم بیان کرد: اطلاعات برای انجام این کار‌ها را از بورس می‌گرفتم چراکه هر کارگزاری کالایی را عرضه می‌کرد.

قاضی گفت: در حساب همسرتان در بانک پاسارگاد چه مقدار پول هست؟

متهم پاسخ داد: یک میلیارد به نام خودم سپرده کردم، همسرم سپرده‌ای ندارد.

۲ میلیارد متعارف است!
قاضی از متهم پرسید: شما از کدام نرم افزار‌ها برای اطلاعات ثبت سفارش و انجام کار استفاده می‌کردید؟

متهم بیان کرد: من از طریق نرم‌افزار واتساپ و تلگرام ثبت سفارش‌هایی که از سوی علیرضا عامری دریافت می‌کردم را برای مجید شفیعی می‌فرستادم.

قاضی گفت: آیا دریافت ۲ میلیارد تومان رشوه صرفاً به دلیل انتقال و انجام کار از طریق واتساپ در مدت یک سال آن هم برای شمایی که تخصصی نداشتید، متعارف است؟

متهم پاسخ داد: این مبلغ در بورس متعارف است. من در کارم صداقت داشتم و اطلاعات درست می‌دادم و به نحو احسن کارم را انجام می‌دادم. ۲۰۰ میلیون تومان بابت سفارش گندم از مدیرعامل شرکت کارخانه آرد طلایی پرند گرفتم که ۴۰ میلیون از این مبلغ را به من دادم و بقیه را بین خودشان و ناصر شفیعی تقسیم کردند و از کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه بابت ۶۰۰تن برنج حدود ۶ میلیون تومان گرفتم.

۱۵۰ میلیون دلار ارز روغنی
در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان برای دفاع از کیفرخواست در جایگاه حاضر شد و گفت: متهم نجف‌آبادی فراهانی مدعی است ۱۰ سال فعال در بازار بورس بدون هیچ مجوزی بوده و تمام کارهایش براساس قانون بوده است. سؤال اینجاست که چطور کارهایشان را قانونی می‌دانند، در حالی که خودشان مدعی هستند تمام کار‌ها و روابط با آقای شفیعی خارج از محیط کاری و از طریق واتساپ بوده است.

باقری ادامه داد: دومین تولیدکننده روغن نباتی در کشور در سال ۹۷، ۶۰ هزار تن روغن نیاز داشته که تنها ۷میلیون یورو ارز دریافت کرده است. در حالی که طبق بررسی‌ها دو شرکت دلفین آبی و دکا تجارت سابقه‌ای در واردات روغن نداشتند و ۱۵۰ میلیون دلار ارز دریافت می‌کردند.

در خدمت دایی!
در ادامه جلسه قاضی موحد پس از تفهیم اتهام به متهم محمدحسین زندیه خواست تا خود را به طور کامل معرفی کند و توضیحات خود را ارائه دهد.

متهم زندیه گفت: من متولد ۱۳۷۸، دیپلمه و دانشجوی حسابداری از دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر در ترم دوم بودم که دستگیر شدم. اتاقی که من کار می‌کردم دفتر کار من نبود بلکه دفتر کار دایی من بود؛ آقای محمد خرمی‌پور دایی من بودند بعد از آنکه از شرکت خارج شدند، به من گفتند برو در آن اتاق کارهایت را انجام بده! بنابراین تمام مهر‌ها و سربرگ‌ها برای ایشان بود. شما می‌توانید از همکاران من بپرسید که من در آنجا چکاره بودم! چگونه جوان ۱۸ ساله‌ای که به صورت پاره‌وقت کار می‌کرد، می‌تواند یک اخلالگر باشد!

در ادامه قاضی از متهم پرسید: چه کسانی از خانواده‌ات به خارج از کشور رفتند؟

متهم پاسخ داد: پدر، مادر، دایی‌ها، خاله‌ها و مادربزرگم و هر کسی که داشته‌ام رفته‌اند.

قاضی از متهم پرسید: مادرت در شرکت چه مسئولیتی داشت؟

این متهم پاسخ داد: مادرم به صورت اسمی رئیس هیئت‌مدیره شرکت دلفین آبی بود.

در نهایت باقری نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و گفت: متهم بیشتر از آنکه از اتهامات خود دفاع کند فضای دادگاه را به سمت احساسی‌شدن پیش برد و اظهاراتش همگی خارج از اتهام بود.

گفتنی است بعد از دفاعیات متهم قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی روز دوشنبه ساعت ۱۳ برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار