کد خبر: 975355
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
با وجود برگزاری جشن بیمه همگانی سلامت در دولت یازدهم هنوز هم هستند کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و گویا تعدادشان هم چندان کم نیست و آنطور که وزیر بهداشت می‌گوید حدود ۷ تا ۱۰ میلیون نفر هستند.
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین:  از سوی دیگر با به ته‌دیگ خوردن کفگیر بودجه طرح تحول سلامت، بنا شده دیگر کسی روی تخت بیمارستان بیمه نشود، بلکه از ۱۳ آبان‌ماه امسال به جای طرح بیمه سلامت همگانی، طرح بیمه اجباری سلامت کلید می‌خورد و افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان تحت پوشش بیمه قرار گیرند. تفاوت مهم طرح بیمه اجباری سلامت با طرح بیمه سلامت همگانی هم در پرداخت حق بیمه و آزمون وسع آن است؛ به این معنا که اگر در طرح بیمه سلامت همگانی حدود ۱۱ میلیون نفر به طور رایگان بیمه شدند، در بیمه اجباری سلامت افراد بر مبنای وسع‌شان باید حق بیمه بپردازند و برای سنجش این وسع هم فرمول‌ها و آزمون‌هایی وجود دارد. پای درد دل دارندگان دفترچه بیمه سلامت که بنشینید، متوجه خواهید شد این دفترچه‌ها چندان هم کارایی ندارند. با وجود این شاید هنگام درد و بیماری همین دفترچه‌های به‌درد نخور هم به دردمان بخورد و بودشان بهتر از نبودشان باشد. حالا بناست طرح بیمه اجباری سلامت از ۱۳ آبان‌ماه طی مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور کارش را آغاز کند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت درباره طرح بیمه اجباری سلامت اینگونه توضیح می‌دهد: «در مصوبه جدید دولت، صددرصد حق بیمه افرادی که تا ۴۰ درصد حداقل حقوق وزارت کار درآمد دارند توسط دولت پرداخت می‌شود. همچنین ۵۰ درصد حق بیمه افرادی که از ۴۰ درصد تا کمتر از صددرصد حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، توسط دولت پرداخت خواهد شد و افرادی که صددرصد حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند باید حق بیمه را خودشان پرداخت کنند.»

به گفته وی، وزارت بهداشت می‌خواهد با این روش طرح بیمه اجباری سلامت را عملیاتی کند و بین ۷ تا ۱۰ میلیون نفر که تحت پوشش بیمه نیستند با این اقدام از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این در همین رابطه گفته بود: «پوشش بیمه اجباری سلامت برای آحاد مردم از هفته بیمه سلامت آغاز می‌شود. افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.»

 کوروش فرزین، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت درباره چند و، چون پرداخت حق بیمه اجباری سلامت اینگونه توضیح داده است: «اگر افراد قادر به پرداخت حق سرانه بیمه نباشند، می‌توانند درخواست ارزیابی وسع کنند. پس از دریافت اطلاعات دهک درآمدی خانوار متقاضی از وزارت رفاه، متقاضی می‌تواند از صددرصد یا ۵۰ درصد تسهیلات دولت در پرداخت حق سرانه بیمه پایه استفاده کند. براساس آیین‌نامه اجرایی مصوب دولت، وزارت رفاه باید حداکثر در بازه زمانی یک ماهه نسبت به اعلام نتیجه ارزیابی وسع متقاضی اقدام کند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
1
می‌توانند درخواست ارزیابی وسع کنند....

معامله خوبی است آبرو در مقابل دفترچه بیمه
از فردا هر کس چنین دفترچه بیمه ای در دست داشته باشد حکم بدبختی خود و خانواده اش را در دست گرفته
خیلی ها مثل همین الآن ترجیح میدهند به درد بیماری خود بمیرند ولی جایی سند و مدرک ذلت و بدبختی ارائه ندهند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار