کد خبر: 971060
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
روایت اختلافات نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با دولت
در ماه‌های پایانی مجلس دهم انتقادات به عملکرد فراکسیون امید به خاطر ناکارآمدی افزایش یافته است. اصلاح طلبان از عملکرد فراکسیون خود ناراضی هستند. حالا یکی از اعضای فراکسیون امید می‌گوید برخی از این انتقادات وارد است.
سرويس سیاسی جوان آنلاين: در ماه‌های پایانی مجلس دهم انتقادات به عملکرد فراکسیون امید به خاطر ناکارآمدی افزایش یافته است. اصلاح طلبان از عملکرد فراکسیون خود ناراضی هستند. حالا یکی از اعضای فراکسیون امید می‌گوید برخی از این انتقادات وارد است.
شکور پورحسین شقلان نماینده مردم پارس آباد در گفتگو با راه دانا با اشاره به عملکرد فراکسیون امید در دهمین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صحبت در خصوص عملکرد فراکسیون امید یک مقدار سخت و پیچیده است، یعنی باید هم عملکرد فردی اعضای فراکسیون امید و هم عملکرد جمعی و کلی فراکسیون امید را مورد بررسی قرار داد.

گزارش عملکرد فراکسیون امید در مجلس همچنان مشخص نیست

وی تصریح کرد: همه فراکسیون‌های حاضر در مجلس باید عملکرد خودشان را طی سه سال و اندی که از عمر مجلس دهم گذشته به مردم گزارش دهند، ولی تا الان عملکرد آن‌ها منتشر نشده است؛ یک بخشی از فعالیت‌های فراکسیون امید که وابسته به اصلاح طلبان هستند را باید در داخل صحن مجلس و در‌خصوص ارائه لوایح و طرح‌ها بررسی کرد و همچنین باید آمار و ارقام مجلس را دید که این فراکسیون چگونه عمل کرده است. عضو کمیسیون اجتماعی خاطر نشان کرد: رویکرد اصلاحات در اظهار نظر‌های کلی و بیانیه‌ها را باید در جریان‌های سیاسی جامعه بررسی کنیم تا دید که فراکسیون امید چه مواردی را مطرح کرده است.
پوحسین شقلان اذعان داشت: معتقدم به دلیل وضعیت خاص کشور در این چهار سال، کلیت مجلس معمولاً در طرح‌ها و لوایح که یک کار مشترکی است، به خوبی عمل نکرده است. در خصوص عملکرد فراکسیون امید نیز با توجه به میثاق نامه‌ای که در ابتدا ارائه کرده است، باید گفت که اظهار نظر در این باره شاید به مذاق جریان این فراکسیون خوش نیاید.

مشکل بیکاری تقصیر مجلس نیست

وی اذعان داشت: در حوزه بیکاری که یکی از مهم‌ترین بحران‌های پیش روی کشور است و یک مسئله فرابخشی محسوب می‌شود باید گفت نمی‌توان این مشکل را بر گردن یک نهاد خاص مثل مجلس انداخت.
نماینده مردم پارس آباد در مجلس در خصوص اقدامات مجلس در مقابله با معضل بیکاری گفت: ۵/ ۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و ۶ هزار میلیارد تومان هم از طریق بانک‌های عامل به استان‌ها تزریق شد که الان هم در حال انجام است که کار مشترک بین فراکسیون‌های مجلس است و نمی‌توان گفت نتیجه کار فراکسیون خاصی است.
پورحسین شقلان ادامه داد: مجلس در کلیت برخی از دغدغه‌های کشور را شناسایی و بالطبع با یک اقدام جمعی نسبت به رفع مشکلات آن اقدام می‌کند.

انتقادات به فراکسیون امید در برخی از بخش‌ها درست است

وی در‌خصوص انتقاد برخی از تئوریسین‌های اصلاحات از فراکسیون امید اظهار داشت: از نظر من این انتقادات در بخش‌هایی می‌تواند درست باشد، تصور می‌کنم فراکسیون امید می‌توانست با یک شناسنامه رسمی، بهتر از این عمل کند.
عضو لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان گفت: برای بررسی عملکرد فراکسیون امید باید برگردیم عقب تر؛ در زمان انتخابات دوره دهم به دلیل شرایط خاص کشور در برخی از حوزه‌ها، چون دولت حاکم دولت اصلاحات بود، از برخی از نامزد‌های انتخاباتی در لیست خودش استفاده کرد و نهایتاً ممکن بود این‌ها پیروز انتخابات شوند.
پورحسین شقلان افزود: زمانی که اعضای فراکسیون امید به مجلس آمدند با هویت شناسنامه‌دار وارد نشدند و خیلی به مقام نامه‌شان پایبند نبودند، در حقیقت فراکسیون امید می‌توانست جهت تحقق وعده‌هایی که داده بود جلسات منسجم، برنامه‌های توانمند و متشکل برگزار کند. من تصورم این بود این فراکسیون می‌توانست با برنامه بهتری با ارائه راهکار‌های مناسب‌تر اقدام کند.

تعامل فراکسیون امید با دولت کمرنگ بود
وی با بیان اینکه فراکسیون امید مدعی جریان اصلاح‌طلبی است، اذعان کرد: این فراکسیون باید برخی از مشکلات کشور را با توجه به هم‌مسلک بودنش با دولت حل می‌کرد، ولی خیلی جا‌ها بین دولت و فراکسیون امید اختلاف بود.
نماینده مردم پارس آباد در مجلس خاطر نشان کرد: فراکسیون امید به عنوان یک فراکسیون قدرتمند باید می‌توانست در خیلی از چالش‌ها و بحران‌های کشور مداخله کند و با دولت برای حل این مشکلات تعامل جدی داشته باشد، ولی این تعامل کمرنگ بود.

پورحسین شقلان در پاسخ به این سوال که آیا مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس باز هم به فراکسیون امید اعتماد خواهند کرد، چون اعتماد مردم نسبت به فراکسیون امید از دست رفته است، گفت: به نظر نمی‌رسد مردم در انتخابات آتی به این فراکسیون اعتماد کنند.
وی در پایان گفت: انتخابات یک مقوله پیچیده‌ای است که یک بخشی از آن در تهران برگزار می‌شود و یک رقابت جدی بین جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی را شاهد خواهیم بود، اما در شهرستان‌ها شرایط متفاوت خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار