کد خبر: 940185
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷
دختر شیخ زکزاکی: حکومت نیجریه نمی‌خواهد مردم چیزی بفهمند برای همین از همه می‌خواهیم برای پدر و همه مظلومان دنیا دعا کنند
فرزین ماندگار
سرویس فرهنگی جوان آنلاین: اولین تقدیری جشنواره نهم عمار شیخ ابراهیم زکزاکی بود که با حضور دخترش از وی تجلیل به عمل آمد و نادر طالب‌زاده درباره او گفت: وعده اصلی انقلاب اسلامی کمک به مستضعفین است و شیخ زکزاکی هم در قاره آفریقا ثابت کرد که وعده اصلی‌اش کشف حقیقت است و نشانه آن این است که به سرعت برادران و خواهران آفریقایی متحول شدند.

در جریان آیین آغازین نهمین جشنواره فیلم عمار نادر طالب‌زاده پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: چنین مراسم‌هایی امید به جوانان پرشور و هیجان فیلمساز می‌دهد و این‌ها با کارهایشان کمک به جریان اصلی انقلاب می‌کند، من خیلی خوش‌بین به آینده هستم، چون عمار جایگاه خود را پیدا کرده است.

ما برای اسلام خون دادیم و پای حرفمان هستیم

طالب‌زاده با اشاره به اهمیت جهاد نیرو‌های حزب‌الله در آفریقا گفت: خیلی خوشحالم که جمعی از دوستان انقلابی اینجا جمع شدند و این انقلاب را ما جهانی‌تر خواهیم دید. سپس با حضور مادر شهید بابایی و خانواده شهید خادم جعفری از دختر شیخ زکزاکی تقدیر شد. در ادامه دختر شیخ زکزاکی به فارسی عنوان کرد که از صدر اسلام افراد زیادی خون و خانواده‌شان را در راه اسلام دادند و پدر من از همین دست است و با اینکه خانواده‌شان را از دست دادند و زندانی شدند حرفشان را عوض نکردند. وی گفت: پدرم در اثر اصابت تیر یک چشمشان را از دست دادند و یک چشمشان هم ضعیف شده است ولی حکومت ظالم نیجریه اجازه جراحی و آزادی او را نمی‌دهد. دختر شیخ زکزاکی درباره فیلم مستند نیجریه گفت: حکومت نیجریه نمی‌خواهد مردم چیزی بفهمند. به خاطر همین ما از همه می‌خواهیم برای پدر و همه مظلومان دنیا دعا کنند.

خانواده شهدا جوایز را اهدا کردند

در ادامه این مراسم برگزیدگان چند بخش فیلم ما، فیلمنامه، نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی با حضور خانواده شهیدان طباطبایی و نبی‌لو اعلام شدند. فانوس بخش نقد و مطالعات پژوهش‌های سینمایی به اثر «مطالعه توزیع مردمی» به رسول احمدی اهدا شد. فانوس بخش فیلم ما به سپیده شراحی تعلق گرفت و لوح افتخار این بخش به سیدمهدی میرقیاسی برای «اینجا سرزمین من است» اعطا شد. در ادامه طرح فیلمنامه به رضا دانش‌پژوه و میثم مهدوی‌راد برای «روزی روزگاری بویراحمد» رسید و فانوس این بخش به محمدصادق رمضانی و حجت احمدی زند برای «لیست شنبه» تقدیم شد. سپس رضا دانش پژوه عنوان کرد: این جایزه را صادقانه به سلیم غفوری که پشتیبان فیلمسازان جوان است، تقدیم می‌کنم. شما اسم بویراحمد را می‌شناسید، ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد، اما فیلمی درباره بویراحمد ساخته نشده و هر چه بوده به درد نخور بوده است. من از شما بودجه یک فیلم درباره بویراحمد را می‌خواهم. اگر شما حمایت نکنید احساس بی‌اعتمادی به ما دست می‌دهد. در ادامه حجت احمدی زند نیز عنوان کرد: دعا کنیم فیلمنامه در حد فیلمنامه نماند و تبدیل به فیلم شود.

در بخش دیگر این مراسم اکران‌کننده‌های برتر عمار معرفی شدند: شهربانو آتشی به نمایندگی از گروه اکران‌های شهرستان آباده و آرزو یراوندی به نمایندگی از گروه اکران باغ ملک تقدیر شدند. در ادامه این مراسم از حامد زمانی با حضور علیرضا احمدی‌روشن (فرزند شهید هسته‌ای)، رضوانه باغبانی (فرزند شهید مدافع حرم)، مادر شهیدان خالقی‌پور و صادق آهنگران تقدیر به عمل آمد. جوایز زمانی شامل فانوس جشنواره، کاشی حرم امام رضا (ع) و انگشتری از سنگ صحن حرم امام حسین (ع) بود. او در سخنانی گفت: در این دو سال من بایکوت خبری شده بودم، چون یکی از مسئولان اینطور خواسته بود. هویت انقلابی ما اینطور مشخص می‌کند که چه کسی رفتنی است و چه کسی ماندنی.

تقدیر از حامد زمانی همراه با درد دل‌های او

بخشی از نهمین جشنواره مردمی عمار به تقدیر از حامد زمانی، خواننده برجسته کشور اختصاص داشت. در این بخش و پس از پخش مستندی از گفت‌وگو با خانواده حامد زمانی، او با همراهی علیرضا احمدی‌روشن، فرزند شهید احمدی‌روشن به روی صحنه آمد. زمانی در این مراسم بزرگداشت گفت: دو سه سالی است که کمتر مرا می‌بینید و این موضوع دلایل زیادی دارد. ۲- ۳ ماه پیش مشکلاتی برایم پیش آمد که فکر نمی‌کردم به این زودی بتوانم دوباره شما را ببینم. جنس بچه‌های عمار برای من واقعا متفاوت از بقیه است و هرکسی که طعم این رفاقت را چشیده است می‌داند که این نزدیکی از جنس معرفت است. من لایق تجلیل نیستم و امشب، شب تجلیل از شماهاست.

وی ادامه داد: چیزی که این روز‌ها از ما می‌گیرند، اعتماد به نفس است. چه خودی‌ها و چه غیرخودی‌ها اعتماد به نفس را از هنرمندان و به ویژه هنرمندان جوان می‌گیرند. خیلی از مراکز حزب‌اللهی ما به سمت سلبریتی‌ها و چهره‌ها رفته است و این بچه‌های هنرمند دیده نمی‌شوند. دیده‌ام که ما بودیم، اما نگاه‌ها به سمت دیگری بود. نمی‌دانم از روی جهل است یا از روی آگاهی، اما اعتماد به نفس را از ما می‌گیرند. متأسفانه عده‌ای با بچه‌های حزب‌اللهی، انقلابی و متعهد اینگونه برخورد می‌کنند. می‌گویند فعلاً که فلانی هست و جایی هم نمی‌رود. پس به سراغ دیگری برویم. اگر در قبال این برخورد‌ها مقاومت نمی‌کردم کم‌کم خز می‌شدم و از چشم‌ها می‌افتادم. موسیقی من به نظر فنی هیچ چیز از بقیه کم ندارد و از نظر محتوا نیز بسیار برتر است.

به هویت انقلابی‌ام افتخار می‌کنم

حامد زمانی، درددل‌های خود را وارد فاز تازه‌ای کرد و گفت: متأسفانه کار به جایی رسید که یکی از مسئولان حزب‌اللهی در یکی از ارگان‌ها به همه نامه نوشت که با حامد زمانی کار نکنید و او را بایکوت کنید. این ۲- ۳ سال برایم بسیار سخت گذشت و دلیل کم‌کار شدن من نیز همین مسئله بود. نمی‌خواهم مسئله را بیش از این باز کنم، اما بدانید که هویت انقلابی ما یک هویت اصیل است و به آن افتخار می‌کنم. حامد زمانی جوایز خود را با حضور خانواده شهید احمدی روشن، حاج صادق آهنگران، مادر شهید خالقی‌پور و دختر شهید باغبانی دریافت کرد. این جایزه شامل کاشی حرم امام رضا (ع)، انگشتری با نگینی از سنگ مزار امام حسین (ع) و فانوس جشنواره بود. پدر شهید احمدی روشن، آخرین سخنران این مراسم بود و به دلداری حامد زمانی پرداخت. او گفت: کم‌لطفی بعضی‌ها زبانزد شده است. از سال ۹۴ تا به امروز، بیش از ۳۰- ۴۰ برنامه من که به دیدار با دانشجویان اختصاص داشت، در دقیقه ۹۰ توسط دولت محترم کنسل شد. می‌خواهم به حامد زمانی بگویم که ناراحت نباش. این دل نگرانی‌ها شایسته من و شما نیست. باید پی ولایت را به خود بمالیم و این خرجی است که برای ولایتمداری خود می‌دهیم. مفتخرم که بهای این ولایتمداری را می‌دهم. در بخش پایانی این مراسم، صادق آهنگران و حامد زمانی قطعاتی را به صورت زنده اجرا کردند و فیلم «جمعه گل» به نمایش درآمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار