کد خبر: 651593
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
هدف رسانه‌هاي غربي چيست؟
آمريكا اگر خواهان شكست داعش است بايد تكليف خود را با رياض به عنوان مادر مشخص كند نه يك گروه تروريستي كه فرزند انديشه تكفيري است.

جوان آنلاين: طي روزهاي گذشته كه گروهك داعش با حمايت مشخص عربستان سعودي و قطر به بخش هايي از عراق از جمله نينوا حمله كرده كه اتفاقا با قدرداني دختر صدام، ديكتاتور سابق همراه بوده، صحبت هايي در اين باره كه ايران و آمريكا در عراق عليه تروريسم با يكديگر همكاري مي كنند،‌ به ميان آمده است.

البته تا كنون مواضع گوناگوني در اين باره اتخاذ شده است. از جمله آنها مي توان به سخنان ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده اشاره كرد كه در اين باره گفته است در خصوص همكاري با ايران در مسئله عراق گفت و گويي بين دو طرف انجام نشده است. منابع خبري در خصوص ايران نيز از مقام رسمي اي سخن به ميان آورده اند كه «نام وي فاش نشده است.»

پيش از هر چيز بايد به اين مسئله اشاره داشت كه جمهوري اسلامي ايران همواره در پي ايجاد ثبات منطقه اي از طريق راهبرد «امنيت دسته جمعي» بوده است. بنابراين به شكل منطقي و طبيعي با سياست هاي آمريكا و متحدانش كه تمايل دارند در منطقه خاورميانه حضور فعال داشته باشند، متعارض است.

مسئله ديگر اين است كه اگر پذيرفته شود آمريكا با نوع عملكرد فعلي داعش در عراق مخالف است و همزمان ايران نيز چنين ديدگاهي دارد، نبايد اين مسئله را فراموش كرد كه سياست عرصه سيالي است و اين امكان وجود دارد كه دو كشور با «گفتمان‌هاي ضد» در برخي موارد در يك مسير قرار بگيرند و اين لزوما به معناي همكاري آنها نيست.

آمريكا در 20 مارس 2003 به عراق دوره صدام حمله كرد. در آن زمان اگر چه سقوط صدام برخلاف مواضع ايران نبود اما روش سقوط ديكتاتور و حمله يك نيروي خارجي به كشور عراق نمي توانست مورد تاييد باشد زيرا جاي پاي آمريكا را در منطقه محكم تر مي كرد. از اين منظر اگر چه سقوط صدام در راستاي سياست هاي ايران و آمريكا بود اما آن به معناي همكاري تهران و واشنگتن نبود و اتفاقا با انتقاد همراه بود. اين پديده را مي توان در حمله 7 اكتبر آمريكا به طالبان افغانستان نيز مشاهده كرد. در حال حاضر نيز اگر چه ايران به شكل صددرصدي خواهان سركوب و افول داعش به عنوان تهديد كننده اصلي امنيت منطقه است اما اين مسئله را در راستاي راهبرد امنيت دسته جمعي منطقه دنبال مي كند نه همكاري با آمريكا.

مسئله اساسي اين است كه اگر بپذيريم كه آمريكا بر خلاف رژيم صهيونيستي مخالف نفوذ و قدرت گيري داعش است، بايد به اين مسئله نظر داشته باشيم كه سياست ها و منافع آمريكا با متحد منطقه اي آن يعني عربستان سعودي، به عنوان برگ ترين حامي تروريسم هدايت شده منطقه، به هم برخورد كرده اند و در تضاد كامل قرار گرفته اند. بنابراين آمريكا اگر خواهان شكست داعش است بايد تكليف خود را با رياض به عنوان مادر مشخص كند نه يك گروه تروريستي كه فرزند انديشه تكفيري است.

عمده رسانه هاي غربي در طرحي معنادار به جاي آنكه تمركز خود را به تروريسم هدايت شده سعودي ها و «احتمال» مخالفت آمريكا با آن متمركز كنند به بحث همكاري ايران و آمريكا در خصوص مقابله با داعش دامن مي زنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
امامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
0
5
گول نخورید همه این گروههای تروریستی خلق الساعه قارچی را خود آمریکا و انگلیس خبیث و اسرائیل تنها با هدف ضربه زدن به ایران و شیعیان برای آرزوی غارت و چپاول نفت و گاز خلیج فارس طراحی تاسیس و تجهیز و پشتیبانی می نمایند ! فقط محض تضعیف ایران و شیعه !( صاحبان اصلی تنها ذخائر آینده نفت و گاز جهان ) بهمین نیات غارتگری هم می خواهند پیشاپیش دست ایران را از اهرم رویین تن کننده اتمی خالی نمایند !
احمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
0
3
واقعا حق مي فرماييد.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
1
افسوس كه اين گروه كثيف عربستاني و قطري به گوشه اي از كشور عزيزمان دست درازي نكردند كه مجوز ي داشته باشيم تا قطر وعربستان را ادب كنيم و كاري با آن داعششان مي كرديم كه حتي يك نفر از آن ها جان به در نبردند كه براي اربابانشان تعريف كنند.البته حالا نيز آمريكا بايد بداند كه اربابان اين ها همين دو كشور است و در اصل دشمن آمريكا هستند همه دنياحتي خود آمريكا مي داند ما ايراني ها اگر كسي تلنگري به نامردي به ما بزند ما بجاي آن دو دستش را قطع مي كنيم واز طرف ديگر نيز بايد بداند كه كشوري و مردمي شجاع تر و پاك تر و مرد و راستگو تر از ايران و ايراني نيست و براي دوستي دست ما را ببوسند نه نوكري رژيم كثيف عربستان را بعهده بگيرد ونتيجه اش را نيز در يازده سپتامرنوش جان كنند. و در عوض اگر به اين نتيجه برسند ما ايراني ها درك كنند اشكالي ندارد تحويلشان بگيريم گناه دارند.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
0
0
در این مرحله که قباحت اقدامات داعش در مجامع عمومی کاملأ بدیهی است در حدی که حتی کشورهای غربی خصوصأ آمریکا وانمود میکنند که به آنان ارتباطی ندارند و حتی بصورت ظاهر فریبانه ادعای آمادگی مبارزه با آنان را بیان میکند کشورهای اسلامی انقلابی (ایران...) نباید فریب چنین حیله را بخورند و اگر فریب آنان را بخورند و بخواهند در یک مبارزه هماهنگ با ارتشهای غربی به مبارزه با داعش اقدام کنند نه تنها در مقاطع حساس نظامی آنان از حمایت ما خودداری میکنند بلکه تمامی اطلاعات سری و نظامی ما را به اطلاع داعش میرسانند و به جاسوسی میپردازند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار