کد خبر: 456761
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد؛
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از مقاوم‌سازی ۳۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در سطح استان اردبیل خبر داد.
احمد حاج‌علیزاده در حاشیه افتتاح همزمان ۵ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن مهر اظهار داشت: کلیه خانه‌های روستایی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی نوسازی و درجاسازی می‌شوند تا در برابر اثرات بلایای طبیعی به ویژه زلزله مقاوم‌سازی می‌شوند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل سهم طرح ویژه استان اردبیل از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی در سطح کشور را ۴۸ هزار و ۳۸۳ واحد از سال ۸۵ تا کنون اعلام کرد.
این مسئول ابراز داشت: با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال و با انعقاد قرارداد ۹۳ درصد این مقاوم‌سازی‌ها در حال اجراست که تا کنون ۳۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده است.
علیزاده طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی را دارای ثمرات فراوان اعلام کرد و افزود: طرح عظیم و ملی مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی علاوه بر تحول بزرگی که در روستاهای استان در زمینه عمران و آبادانی و در زیبا‌سازی روستاها انجام داده بهبود بهداشت فردی و محیطی روستا را منجر شده و علاوه بر آن تاثیر بسزایی در مهاجرت معکوس از شهرها و روستاها را در بر داشته است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل همچنین از اشتغالزایی ۲۳۰ نفر در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی برای مهندسین رشته‌های عمران و معماری خبر داد و گفت: برای مطالعه سکونت‌گاه‌های روستایی استان و تهیه الگوهای غالب مسکونی روستایی از مشاور مادر استفاده شده است.
این مسئول در پایان به خبرنگار جوان بیان داشت: این طرح علاوه بر اشتغالزایی مهندسان و کارگران بخش مسکن سبب افزایش چرخه تولید مسکن از لحاظ تامین مصالح و تولید فرآورده‌های ساختمانی شده است.
انتهای پیام/
ـــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار