کد خبر: 1230786
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰
روحانی جهادگر با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های متنوع عقیدتی و بصیرتی و مهارت زندگی از سوی همسر بنده یکی از اقدامات مدیریت محله در حوزه زنان است، تصریح می‌کند: «عمده مسئله در باب مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با امور تبلیغی و فرهنگی برای یک مبلغ، حمایت همه جانبه چه از لحاظ معنوی چه از لحاظ مادی و دلگرمی به ایشان است. در اولویت قرار دادن مباحث تبلیغی و فرهنگی انتظار بعدی مبلغین از مسئولان است»
محمد‌رضا هادیلو

جوان آنلاین: ساختن محله‌های اسلامی فقط با حضور و مشارکت مردم امکان‌پذیر است. در این میان فعالیت‌ها و نقش امام محله یا روستا می‌تواند کار‌ها را سرعت بخشیده و موجب انسجام و همراهی اقشار مختلف با یکدیگر شود. به گفته یکی از روحانیون جهادگر که حالا برنامه‌های زیادی را در همدان به اجرا در آورده است «نباید وظایف امام روستا یا امام محله به برگزاری نماز جماعت ختم شود، بلکه تمامی امور مرتبط با مردم، کار‌های خیر و نیاز‌های جامعه و از همه مهم‌تر مسائل اقتصادی شهروندان باید در مسجد و با کمک امام محله یا روستا حل شود.»
 
در چندین محله شهر همدان اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است. جایی که یکی از روحانیون پای کار آمده و با همراهی مردم در حال از بین بردن کمبود‌ها و رفع محرومیت‌هاست. 
حجت‌الاسلام طیب رحیمی، در باب کلام مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه مخاطب اول هر عرصه جهادی دعوت به خیر روحانیت است، می‌گوید: «طرحی را در معاونت تبلیغ سازمان تبلیغات استان همدان پی‌ریزی و دنبال می‌کنیم به عنوان امام محله یا امام روستا که با توجه به فرمایشات رهبری مشخص می‌شود وظیفه امام روستا یا امام محله صرفاً برگزاری نماز جماعت نیست، بلکه تمامی امور خیر و نیاز‌های جامعه حتی امور اقتصادی مردم باید مورد توجه باشد. بر همین اساس روحانیانی در عرصه تبلیغ موفق هستند که این کلام رهبری را نقشه راه خود قرار بدهند.» وی با اشاره به نقش جامعه روحانیت در جهاد تبیین در عصر حاضر که می‌توانند با مشارکت در امور اجتماعی مردم در محل یا روستا بسیار پر رنگ‌تر از قبل باشند، ادامه می‌دهد: «هم‌اکنون در روستا مشغول به تبلیغ هستم، امام‌جماعت روستا در تمام امور اجتماعی و فرهنگی مردم دخیل است و به نظر من بهترین فرصت برای حضور در عرصه جهاد تبیین همین امور اجتماعی و فرهنگی مردم است. ضمن اینکه توفیق حضور روحانیت در مدارس هم برای روشنگری در عرصه جهاد تبیین بسیار مؤثر خواهد بود.»

 خوش‌بینی مردم با حضور روحانیت در فعالیت‌های جهادی 
این روحانی جهادگر با بیان اینکه وقتی مردم در فعالیت‌های جهادی و نهضت خدمت‌رسانی حضور روحانیت و طلاب را می‌بینند، قطعاً هم به نظام و هم به دین مبین اسلام خوش‌بین خواهند شد، می‌گوید: «همانطور که در حوادث طبیعی حضور روحانیت در کنار اقشار مردم باعث دلگرمی مردم و امیدواری آن‌ها بوده و خواهد بود، در اتفاقات دیگر و به خصوص گرفتاری‌های مردم هم باید روحانیت در کنار آن‌ها باشد.»
حجت‌الاسلام رحیمی با تأکید بر اینکه وجود مراکز نیکوکاری در روستا‌ها ظرفیتی را ایجاد کرده که می‌شود خدمات مؤمنانه بسیار زیادی را به مردم داشته باشیم، ادامه می‌دهد: «در اوج فراگیری بیماری کرونا یکی از مراکزی که باعث خدمت به مردم، امیدواری و دلگرمی آن‌ها شد، همین عرصه جهادی و خدمات اجتماعی و کمک‌های مؤمنانه خواهد بود. حقیر هم در کنار سایر دوستان در این عرصه مشارکت داشتم و الحمدلله در حال حاضر به صورت مستمر بحث خدمات‌رسانی جهادی در حال انجام است.»
وی با اشاره به حوزه تربیتی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان بیان می‌کند: «تخصص حقیر در همین زمینه یعنی تربیت مربی کودک و نوجوان است که برای رسیدن به این نقطه دوره‌های مختلفی را در شهر مقدس قم، رامسر و شهرستان همدان دیده‌ام و توفیق حضور در مدارس استان همدان را از سال ۱۳۸۸ همراه با مؤسسه فرهنگی تبلیغی سراج داشتم. سال‌هاست طرح‌های مختلف و برنامه‌های متنوعی را در حوزه تربیتی و آموزشی کودکان اجرا کرده‌ایم و در حال حاضر هم برنامه‌های متنوع چند رسانه‌ای و محتوا‌های مختلفی را به شیوه‌های جذاب و نوین در باب تربیت کودک و نوجوان در سطح شهر در مدارس آموزش و پرورش، ادارات و ارگان‌های مختلف اجرا می‌کنیم که به عنوان نمونه می‌شود به جشن‌های تکلیف، قرآن و مناسبت‌های ملی و مذهبی حتی جشن الفبا و... اشاره کرد.»

 هجمه شدید دشمن به زنان 
حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه هجمه شدید دشمن در مسائل زنان یکی از ابزار‌هایی است که می‌تواند بین جنسیت‌ها فاصله بیندازد، می‌گوید: «البته همین حمله و تهدید‌ها را باید به فرصت تبدیل کرد، یعنی روحانیت می‌تواند از آن استفاده کند و «شریکه الامام» یا همان «همسر امام» روستا یا امام محله می‌تواند در همراهی و کمک به امور وارد میدان شود. با توجه به اینکه ارتباط خانم‌ها با هم قطعاً صمیمی‌تر است، با رشد و ترقی همسر امام این زمینه برای مدیریت محله در حوزه زنان فراهم و پیشبرد برنامه‌ها راحت‌تر خواهد بود.»
روحانی جهادگر با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های متنوع عقیدتی و بصیرتی و مهارت زندگی از سوی همسر بنده یکی از اقدامات مدیریت محله در حوزه زنان است، تصریح می‌کند: «عمده مسئله در باب مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با امور تبلیغی و فرهنگی برای یک مبلغ، حمایت همه جانبه چه از لحاظ معنوی چه از لحاظ مادی و دلگرمی به ایشان است. در اولویت قرار دادن مباحث تبلیغی و فرهنگی انتظار بعدی مبلغین از مسئولان است.»
وی در رابطه با ترویج ازدواج و فرزندآوری می‌گوید: «یکی از اقدامات می‌تواند احداث صندوق قرض الحسنه در مسجد و اعطای وام‌های سهل الوصول به زوج‌های جوان باشد که در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده با کمیته امداد امام خمینی وام‌های قرض الحسنه به زوج‌های جوان که تازه ازدواج کرده‌اند، پرداخت می‌شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار