کد خبر: 1218275
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حسن رشوند
 کمتر از ۲۴ ساعت دیگر دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود و آن‌هایی که مصمم به رفتن پای صندوق رأی بودند با ارزیابی آخرین وضعیت انتخابات و اصرار دشمنان به عدم حضور مردم در این دوره از انتخابات، مصمم‌تر به این حضور شده و یقیناً با ذکر و توسل، گام‌های محکم خود را برای یک حضور معنادار در اولین ساعات روز جمعه ثبت خواهند کرد
حسن رشوند

 کمتر از ۲۴ ساعت دیگر دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود و آن‌هایی که مصمم به رفتن پای صندوق رأی بودند با ارزیابی آخرین وضعیت انتخابات و اصرار دشمنان به عدم حضور مردم در این دوره از انتخابات، مصمم‌تر به این حضور شده و یقیناً با ذکر و توسل، گام‌های محکم خود را برای یک حضور معنادار در اولین ساعات روز جمعه ثبت خواهند کرد. آن‌هایی هم که تا دیروز دچار این تردید بودند و رأی خود را بلا اثر می‌دانستند با سخنان دیروز رهبر حکیم انقلاب که فرمودند: «کسانی ممکن است به هر دلیلی نتوانند در انتخابات شرکت کنند با آن‌ها حرفی نداریم، اما کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند و دیگران را به عدم حضور تشویق می‌کنند این‌ها قدری بیشتر فکر کنند. رأی ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور راحل نمی‌کند... هرکسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند.» حجت بر آن‌ها تمام می‌شود. 
در سخنان دیروز رهبر انقلاب دو دسته مورد خطاب بودند. دسته اول کسانی هستند که به هر دلیلی در انتخابات شرکت نمی‌کنند که بخشی ممکن است به دلیل بیماری یا شرایط جسمانی یا شغلی خود در انتخابات شرکت نمی‌کنند که عدد آن‌ها آن‌قدر ناچیز است که اصلاً قابل محاسبه نیست. اما دسته دومی که مورد خطاب رهبرانقلاب بودند، کسانی‌اند که با وجود تأکید ایشان در دیدار مردم قم در ۱۹ دی امسال که فرموده بودند: «اصرار داریم که همه حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوق‌ها بیایند چراکه انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است.»، دیروز رهبر انقلاب از کنار این دسته با این جمله که «با آن‌ها حرفی نداریم»، گذشتند. این جمله امام خامنه‌ای اتمام حجت با کسانی بود که نه تنها خط عدم شرکت در انتخابات را دنبال می‌کنند، بلکه همه عده و عده خود را به میدان آورده‌اند تا این انتخابات با کمترین مشارکت انجام شود تا پازل تحریمی دشمن تکمیل شود. این سخن رهبری عزیز از جنس همان اتمام حجتی بود که حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از مکه تا کربلا به همه کسانی که در آن مسیر با حضرت مواجه می‌شدند و دعوت به همراهی می‌شدند ولی نمی‌پذیرفتند، بود. امام حسین (ع) وقتی آن تلاش‌ها را برای آوردن آن افراد بی‌نتیجه دیدند، حرف زدن با آن‌ها را بی‌فایده دانستند. به نظر می‌رسد رهبرمعظم انقلاب در دیدار ۱۹ دی و قبل از آن، حرف‌ها و گفتنی‌ها را با این دسته- اصلاح‌طلبانی که بر عدم شرکت در این دوره از انتخابات می‌دمند - فرموده‌اند و اکنون که اقدامی از سوی آن‌ها دیده نشده، فرمودند «با آن‌ها حرفی نداریم». 
اما دسته دیگر افراد مردد هستند که تاکنون اظهار بی‌میلی به انتخابات کرده‌اند که رهبر انقلاب به این دسته توصیه می‌کنند که «بیشتر فکر کنند». این بیشتر فکر کردن زمانش محدود و حداکثر ۲۴ ساعت است که اگر مورد بی‌توجهی قرار گیرد، عصر روزی که انتخابات برگزار شد، دیگر غیر قابل جبران و بازگشت خواهد بود. مثل نمازی است که قضا شده باشد. با این تفاوت که قضای نماز را فردای آن روز می‌توان بجا آورد ولی قضای انتخابات شرکت نکرده را نه فردا و نه هیچ زمان دیگر نمی‌توان جبران کرد. بر خلاف نظر عده‌ای که می‌گویند رأی ندادن ما نوعی «تنبیه نظام» است، از نگاه رهبر انقلاب «رأی ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.»؛ لذا توصیه «بیشتر فکر کردن» آخرین توصیه‌ای بود که رهبر انقلاب می‌خواستند جماعتی را که هنوز دچار تردید هستند به حقانیت و همراهی با انقلاب هدایت کنند. 
اما یک نکته مهم دیگری هم در این انتخابات وجود دارد و آن فرار از مسئولیت با دادن رأی سفید است. اشتباه نشود رأی سفید مخالفت با نظام نیست، بلکه سلب مسئولیت از خود است. شاید در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به تعداد اندک نامزدها، هرچند به غلط رأی سفید نسخه‌ای است که برخی می‌پیچند، اما در انتخابات مجلس که ده‌ها نفر در هر حوزه انتخابیه نامزد و تأیید شده‌اند، رأی سفید یعنی فرار از مسئولیت اجتماعی و واگذاری تصمیمات مهم به عده‌ای که من در آن دخالتی نداشته ام. در نهایت، در انتخابات فردا اگر ذره‌ای تردید در ذهن وجود دارد به این فراز از وصیت نامه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی نه از روی احساس، بلکه با تامل و تعقل بنگریم که در سند ماندگار خود برای ما نوشتند: «امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند... خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول الله است... والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف و کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند.»
روز جمعه ۱۱ اسفند را به گونه‌ای رقم بزنیم که همچون ۲۲ بهمن و ۹ دی در تاریخ این سرزمین به روز پیروزی و شکست دشمن ثبت شده و ماندگار بماند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
0
0
عالی
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
بهترین انتخابات. حداکثر حضور.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار