کد خبر: 1094984
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
حمید نوری از کارکنان قوه قضاییه ۱۹ آبان ماه سال ۱۳۹۸ در فرودگاه استکهلم بازداشت شد. دستگیری نوری در جریان همدستی گروهک تروریستی منافقین با دستگاه قضایی سوئد رقم خورد و جلوه‌های حقیقی از رفتار غیرانسانی کشوری مدعی رعایت حقوق بشر را به خوبی عیان کرد.
حسین فصیحی
سرویس سیاست جوان آنلاین: حمید نوری از کارکنان قوه قضاییه ۱۹ آبان ماه سال ۱۳۹۸ در فرودگاه استکهلم بازداشت شد. دستگیری نوری در جریان همدستی گروهک تروریستی منافقین با دستگاه قضایی سوئد رقم خورد و جلوه‌های حقیقی از رفتار غیرانسانی کشوری مدعی رعایت حقوق بشر را به خوبی عیان کرد. دادستان سوئد براساس خاطره‌ای که چند نفر از منافقان برایش تعریف کردند دستور بازداشت نوری را صادر کرد و بعد از آن با اعلام فراخوان شروع به جمع آوری دلایل بازداشت کرد!

همدستی کشور سوئد با منافقان در حالی رقم می‌خورد که پیشینه تاریک این گروهک منجر به قرار گرفتن نام آن‌ها در لیست گروهک‌های تررویستی کشور‌های غربی هم شده بود. سران کشور‌های مدعی حقوق بشر به خصوص سوئد به خوبی آگاهند که منافقین در دهه ۶۰ مسوولین و سران جمهوری اسلامی را هدف ترو‌های خود قرار دادند. این گروهک از ۱۱ فروردین تا ۲۶ اسفند سال ۱۳۶۲ مسوولیت ترور ۴۵۸۳ شهروند را در نقاط مختلف ایران بر عهده گرفته است. براساس آماری که موسسه راهبردی دیدبان منتشر کرده از ۱۷ هزار شهید ترور ۱۲ هزار نفر از آن‌ها به دست گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیده اند. در بین شهدا هم کودک سه ساله تا پیرمرد ۸۹ ساله وجود دارد. شهید «نوشین شریفی»، کودک ۳ ساله اهل اسلام آباد غرب، خردسال‌ترین شهید جنایت‌های منافقین در سال ۱۳۶۷ است که مقابل چشمان مادرش به شهادت رسید. شهید «قاسم الترکمانی» اهل قم با ۸۹ سال سن هم مسن‌ترین شهید جنایت منافقین در سال ۶۷ است. شهید ترکمانی برای دفاع از وطن به عنوان نیروی داوطلب در عملیات مرصاد شرکت کرده بود و بر اثر اصابت ترکش به کمر به شهادت رسید.

شرط بندی سوئد روی خر مرده

جالب است دفاع دولت سوئد از گروهک تروریستی منافقین در حالی صورت می‌گیرد که این گروهک میان گروه‌های اپوزسیون مخالف نظام جمهوری اسلامی هم جایگاهی ندارد به طوری که در جلسه‌ای با حضور گروه‌های اپوزیسیون خارج از کشور از جمله گروه‌های سلطنت‌طلب، گروه‌های جدایی طلب کُرد و ... وقتی خواسته شد یکی از جریان‌ها به عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی معرفی شود همه با حضور گروهک منافقین مخالفت کردند، از همین رو مشخص است این گروهک در بین گرو‌های معاند هم پایگاهی ندارد با این وجود دادستان سوئد چشمانش را به روی حقایقی که این گروهک منفور رقم زده اند بست و براساس خاطراتی که چند نفر از این آورارگان برایش تعریف کردند از دادگاه خواست تا حمید نوری بازداشت شود، بنابراین ۱۹ آبان ۹۸ بود که حمید نوری در حالی که برای حل اختلاف دخترخوانده اش به سوئد رفته بود بازداشت و تا زمان کامل شدن تحقیقات که ۲۱ ماه به سرانجام رسید در حبس انفرادی بود. حمید نوری قبل از دستگیری چندین نوبت سفر برای انجام کار‌های شخصی خود داشت تا این‌که در آبان ۱۳۹۸دستگیر شد.

حقیقت حقوق بشر غربی

تبلیغات درباره حقوق بشر غربی در حالی صورت می‌گیرد که حقیقت ماجرا چیزی دیگر است. آنچه در مورد حمید نوری اتفاق افتاد پس از بازداشت تا هفت ماه و نیم به حمید نوری امکان تماس و تا ۲ سال امکان ملاقات با خانواده اش داده نشد. خانواده اش از زمان دستگیری وی ۴ بار برای ملاقات راهی سوئد شدند، اما امکان ملاقات به آن‌ها داده نشد تا این که در پنجمین سفر که ٢۵ آذرماه ١۴٠٠ بود بالاخره به مدت نیم ساعت در حضور پلیس با او ملاقات کردند.

ابوغریب سوئدی

حمید نوری در تمام دورانی که در انفرادی به سر می‌برد محدودیت‌های زیادی داشت و امکان دسترسی به وکیل، پزشک و سایرامکانات انسانی هم از وی سلب شده بود تا جایی که او را مقابل همگان برهنه می‌کردند. امکانات اولیه در حبس در حالی برای حمید نوری سلب شده بود که دولت سوئد برای خوش خدمتی به منافقان چند جلسه از دادگاه را در کشور آلبانی، محل استقرار سازمان منافقین برگزار کرد. این دولت نسبت به رفتار غیرانسانی که منافقان در جریان برگزاری دادگاه‌ها با خانواده نوری داشته و با تشکیل تونل علیه آن‌ها فحاشی هم می‌کردند واکنش نشان نداد. دادگاه سرانجام با محاکمه غیرانسانی برای حمیدنوری درخواست حبس ابد کرد. این درخواست در حالی صورت گرفته که معلوم نیست حمید نوری به چه جرمی متحمل این همه درد و مشقت شده است.

توزیع غذای رایگان برای شعار علیه نوری

دولت سوئد هیچ کدام از جنایت‌هایی که گروهک منافقان علیه مردم ایران رقم زدند را نه در دادگاه و نه در رسانه‌ها نمایش نداد، اما در عوض برای خوش خدمتی به منافقانی که روزی مقابلش قرارخواهند گرفت نمایشگاه‌های زیادی علیه حمید نوری برگزار کرد. در جریان دادرسی‌های ناعادلانه افرادی با اتوبوس مقابل دادگاه اروده می‌شدند و با وعده غذای رایگان علیه حمیدنوری شعار بدهند. بدیهی است که سوئد در اروپا به مرکزی برای هدایت اقدامات تروریستی علیه ایران تبدیل شده است.

رهبر گروهک حرکه النضال (حبیب الاسیود، معروف به چعب) در سوئد مستقر بود و از امکانات و تسهیلات دولت این کشور نیز برخوردار شد. برخی اعضای گروهک تروریستی منافقین نیز در این کشور حضور دارند و اقدامات تروریستی خود علیه ایران را از این کشور هدایت می‌کنند. این که دولت سوئد با اختصاص بودجه ده‌ها میلیون یورویی نظام قضایی خود را در اختیار این گروهک قرار داده، خود حاکی از تداوم سیاست حمایت این کشور از تروریست‌ها و برنامه‌های خرابکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار