کد خبر: 1069044
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های جوین، خواف، رشتخوار، فیروزه، کلات، داورزن، باخرز، خلیل‌آباد، ششتمد و جغتای، مرکز مشاوره ندارند.

طاهره علوی با بیان اینکه  تأسیس مراکز مشاوره یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد بهزیستی در شهرستان‌ها است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان مرکز مشاوره ندارند در حالی‌که طبق قانون، تمام شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت باید دست کم یک مرکز مشاوره داشته باشند.

کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینکه در برخی شهرستان‌ها روان‌شناس و متخصص این رشته برای تأسیس مراکز مشاوره نداریم، گفت: روان‌شناسانی که در این شهرستان‌ها مراکز مشاوره دایر کنند یارانه‌های مشاوره تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص امتیازات دیگری که به روان‌شناسان این شهرستان‌ها داده می‌شود، عنوان کرد: همچنین این مراکز اگر در طرح طلاق مشارکت کنند از یارانه این مراکز نیز برخوردار می‌شوند.

علوی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های بازآموزی رایگان برای روان‌شناسان این مراکز و نیز واگذاری فعالیت‌های پیشگیری و اجتماع‌محور به آنها نیز از دیگر امتیازاتی است که به مراکز مشاوره شهرستان‌های فاقد مرکز اعطا می‌شود.

به گفته کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی خراسان رضوی در حال حاضر شهرستان‌های جوین، خواف، رشتخوار، فیروزه، کلات، داورزن، باخرز، خلیل‌آباد، ششتمد و جغتای، مرکز مشاوره ندارند و روان‌شناسان داوطلب می‌توانند به بهزیستی این شهرستان‌ها مراجعه و برای تأسیس مراکز مشاوره اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار