کد خبر: 1063452
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
کاربران شبکه‌های اجتماعی ایثار علی لندی را ستودند
علی لندی جان به جان آفرین تسلیم کرد. این نوجوان ۱۵ساله و اهل شهرستان ایذه استان خوزستان در پی یک حادثه آتش سوزی در ایذه با ایثار و از خودگذشتگی جان دو زن را نجات داد و خود دچار سوختگی شدید شد. علی به دلیل سوختگی زیاد و پس از مدت‌ها بستری در بیمارستان طالقانی اهواز و سپس بیمارستان امام کاظم (ع) اصفهان روز جمعه به رحمت ایزدی پیوست.

علی لندی جان به جان آفرین تسلیم کرد. این نوجوان ۱۵ساله و اهل شهرستان ایذه استان خوزستان در پی یک حادثه آتش سوزی در ایذه با ایثار و از خودگذشتگی جان دو زن را نجات داد و خود دچار سوختگی شدید شد. علی به دلیل سوختگی زیاد و پس از مدت‌ها بستری در بیمارستان طالقانی اهواز و سپس بیمارستان امام کاظم (ع) اصفهان روز جمعه به رحمت ایزدی پیوست. درگذشت او موجب تأثر کاربران شبکه‌های اجتماعی شد و کاربران در توئیت‌ها و پیام‌های مختلف از ایثار و فداکاری او نوشتند. کاربران از خودگذشتگی علی را نشانه‌ای بر تداوم نسل نوجوانان دفاع مقدس دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را پیرامون این موضوع می‌خوانید.

سید امیرحسین قاضی‌زاده:
علی لندی نوجوان فداکار و ایثارگر ایذه‌ای که جان خودش را برای نجات دو نفر از آتش سوزی به خطر انداخت از بین ما رفت. در برنامه تلویزیونی «رو در رو» شبکه چهار به ایثار اجتماعی این نوجوان فداکار اشاره کردم و آن را مصداقی از ایثارگری مردم ایران دانستم.
یاسر جلالی:
ببینید مرد است. می‌شود بار‌های بزرگ به این نوجوان‌ها سپرد. این نسل می‌تواند هم تکفل خود را بر عهده بگیرد و هم هدایت کل جامعه را متقبل شود. باید اعتماد کرد و میدان عمل جدی و واقعی به آنان واگذار کرد. بعضی جا‌ها تنها راه ما این نسل هوشمند، متقی، اهل فکر و سرشار از نشاط و امید هستند.
سید علی موسوی:‌ای کاش به جای ساخت روایت‌های انتزاعی از دهه هشتادی‌ها ماجرای عینی ایثار و ازخودگذشتگی علی لندی را به تصویر می‌کشیدند. «روحت شاد بزرگمرد دهه هشتادی».
الآن ویسی:‌ای کاش ماجرای رشادت علی لندی رو سال دیگه توی کتاب‌های درسی ببینیم... بهترین راه برای زنده نگه داشتن یاد ایثاری که این بزرگمرد کوچک انجام داده.
محمد میری:
کجایند فردوسی‌ها که پرکشیدن ققنوس وار علی لندی را حماسه‌سرایی کنند. به هیاهوی رسانه دشمن و برچسب‌هایی که به جامعه ایرانی می‌زنند توجه نکنید، این مردم در کنار روضه حضرت عباس (ع) بزرگ شده‌اند و ریشه‌های آن‌ها از ایثار می‌نوشد، این از خودگذشتگی مؤید این ادعاست که نسل بهنام محمدی‌ها ادامه دارد.
امید حاجی‌زاده:
علی لندی این شیر پسر بختیاری نشان داد در عصر غلبه فضای مجازی، اگر همین الان حادثه جنگ تحمیلی تکرار شود ۱۵ساله‌های زیادی هستند که حاضرند جانفشانی کنند. نسل بهنام محمدی‌ها و حسین فهمیده‌ها ادامه‌دار است...
امید نرامانی:
پطروس فداکار فقط انگشتش بی‌حس شد! دهقان فداکار فقط پیراهنش سوخت! و هرکدوم به اسطوره فداکاری تبدیل شدند. علی لندی هم کل بدنش بی‌حس شد و هم کل بدنش سوخت. داستان شهید علی لندی باید سالیان سال به عنوان اسطوره فداکاری به نسل‌های فعلی و بعدی معرفی بشه.
حسین ابراهیمی:
هیچ وقت نوجوان این مملکت را درست نشناختیم، همان دیروز هم کسانی بودند که با دیدن ظاهر‌ها قضاوت می‌کردند، اما در میدان عمل همان نوجوان و جوان را جلوتر از دیگران می‌دیدند و از قضاوت خود شرمنده می‌شدند، این کشور، کشور علی‌لندی‌هاست.
بهزاد شهبازی:
آموزش و پرورش باید علی لندی و درس فداکاری او را در کتاب‌های درسی به نسل‌های بعد یادآوری کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار