کد خبر: 1022772
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

رپورتاژ آگهی/ این روزها با افزایش چشمگیر خودروهای ایرانی بسیاری از افراد در هنگام خرید خودرو دچار سردرگمی و اضطراب می شوند. اضطراب و سردرگمی قیمت ها از یکسو و کارآمدی و سلامت و ماندگاری خودروی خریداری شده از سوی دیگر از دغدغه های خریداران خودرو است.

در واقع مقایسه بین خودروها می تواند قابلیت های هر خودرو را به خوبی نشان دهد. در این مطلب که به کمک کارشناسان فنی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی دولوکس کار تهیه شده است دو جوانب مختلف از خودروی پژو پارس و ال نود از لوازم یدکی پژو پارس تا لوازم یدکی ال نود گرفته تا امکانات رفاهی این دو خودرو را که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند را مقایسه کنیم تا خرید این دو خودروی میان رده و پرفروش را برای خریداران راحتتر کنیم.

اگر چه بسیاری از افراد ادعا می کنند تعریف درستی از ویژگی های سایر خودروها دارند اما باید به این موضوع اشاره کرد که آن ها قادر به انتخاب درستی در مورد خودروها نیستند. چون از عملکرد و توانایی آن ها اطلاع چندانی ندارند.

در کشور ایران سدان ها محبوبیت زیادی دارند. در واقع خودروهای سدان با قیمت مناسب تری عرضه می شوند و می توانند به عنوان خودروی چند منظوره مورد استفاده قرار بگیرند. خودروهای سدان می توانند فراهم کننده اسباب سفر باشند. امکان تعمیر و تعویض قطعات خودروهای سدان به راحتی فراهم می شود و بازار سختی ندارند. گزینه خوبی برای رفت و آمدهای درون شهری هستند. از وضعیت ایمنی نسبی خوبی نیز برخوردار هستند. همین ویژگی ها باعث می شود 2 خودروی ال 90 و پژو پارس به عنوان خودروی محبوب و پرطرفدار معرفی شوند.

مقایسه پژو پارس با ال نود

تاریخچه پژو پارس و ال نود

پژو پارس در سال های پایانی دهه 70 طراحی شد. این پژو با ترکیب المان های 405 و 406 تولید شد.

تندر 90 نیز به وسیله شرکت رنو فرانسه برای فروش مناسب در بازار کشورهای در حال توسعه تولید شد. این خودرو ابتدا با برند داچیا به بازار آمد. در بعضی از کشورها نیز رنو داچیا با نام رنو لوگان عرضه می شد. در سال 1386 این خودرو با نام رنو تندر 90 به ایران وارد شد. اگر چه خودروی ال 90 بعد از خارج شدن پیکان از رده تولید وارد بازار شد اما این خودرو رقیب خودروهای پژو و سمند گردید.

مقایسه پژو پارس با ال نود

تاریخچه پژو پارس و ال نود

طراحی ظاهری ال نود و پژو پارس

پژو پارس با طراحی قابل قبولی عرضه شد اما متاسفانه طراحی آن به دهه هفتاد بر می گردد. همین موضوع باعث شده پژو پرشیا قدیمی به نظر برسد. ضربه گیرهای پلاستیکی ضخیم بر روی درب و سپر، جلوپنجره کوچک و نمای جانبی اتوکشیده و صاف قدمت بالای طراحی پژو پارس را به خوبی نشان می دهد.

در سال 93 تغییراتی در تریم درونی خودروی پارس داده شد. البته هنوز هم پلاستیک بی کیفیت و خشک برای طراحی داخلی پژو پارس به کار می رود.

طراحی ال 90 با رعایت نهایت سادگی وارد بازار شد. خطوط بدنه این خودرو بسیار شاخص است و زرق و برقی به همراه ندارد.

ایده های طراحان شرکت رنو فرانسه با ورود به کابین ال 90 به خوبی نمایان می گردد. داشبورد، رودری ها، کلیدها و دریچه های این خودرو با پلاستیک خشک و بی کیفیت تولید شده است. کیفیت داشبورد به مراتب از سایر بخش های ال 90 بالاتر می باشد. ارگونومی خودروی ال 90  بسیار ضعیف است.

مشخصات فنی

در پژو پارس می توان پیشرانه به کار رفته در 405 را مشاهده کرد. این پیشرانه با گشتاوری برابر با 153 نیوتن متر و قدرت 100 اسب بخار عرضه می شود. پیشرانه آن 1.8 لیتری بوده و با 8 سوپاپ عرضه می شود. گیربکس در نظر گرفته شده برای پژو پرشیا 5 سرعته می باشد. برای تجربه صفر تا 100 به 11 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر شتاب آن برابر با 190  کیلومتر بر ساعت است. پژو پرشیا برای هر 100 کیلومتر نیاز به 1.9 لیتر سوخت دارد.

خودروی ال 90  با موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ عرضه می گردد. قدرت تولیدی موتور ال نود برابر با 105 اسب بخار است. گیربکس ال 90 از نوع پنج سرعته می باشد. حداکثر گشتاوری ال 90 معادل با 140 نیوتن متراست. شتاب صفر تا 100 خودروهای ال 90 برابر با 10.2 ثانیه می باشد. حداکثر سرعت این خودرو برابر با 175  کیلومتر بر ساعت می باشد. در 100 کیلومتر مصرف سوختی برابر با 6.9 لیتر دارد.

مشخصات فنی خودروی ال 90 نشان می دهد که خودروی تندر نود نسبت به پژو پارس از قابلیت های مناسب فنی برخوردار است. موتور ال نود با وجود کم حجم بودن قدرت بالایی دارد و با مصرف بهینه تری در سوخت معرفی می گردد.

تجهیزات رفاهی

خودروهای پژو پرشیا و ال نود هر دو از نظر امکانات رفاهی چندان فول آپشن نیستند. البته طراحی و امکانات پژو پارس اندکی از ال 90 بهتر عمل کرده و دارای کلیدهای تنظیم صوت بر روی غربیلک فرمان، تهویه مناسب اتومات، سنسور پارک عقب و  بلوتوث می باشد. ال نود با آپشن های قدیمی همچون تنظیم آینه، مه شکن عقب و جلو، شیشه بالابر برقی و ریموت قفل کردن درب معرفی می گردد.

سطح امنیت

تجهیزات ایمنی خودروهای تندر نود و پژو پارس  در یک سطح قرار دارد. این خودروها به حداقل سطح ایمنی مجهز شده اند. ترمزهای کاسه ای محور عقب و ترمزهای دیسکی محور جلو،  2 عدد ایربگ و سیستم های کمکی ترمز EBD و ABS تجهیزات ایمنی این خودروها می باشند. تست ایمنی در مورد ال 90 انجام شده و در وضعیت خوبی قرار دارد.

لوازم یدکی

قطعات و لوازم یدکی پژو پارس را که خودروی تولید شرکت ایرانخودرو است را شرکت ایساکو و دیگر برند ها از جمله دیناپارت و دیگر شرکت های تولید کننده قطعات و لوازم یدکی خودرو تولید میکنند و در بازار و فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی با قیمت های مختلف قابل دسترسی میباشند.

اما لوازم یدکی ال نود که خودروی تولیدی رنو پارس است که کنسرسیومی از شرکت های تولید کننده خودرو در ایران از جمله سایپا ، ایرانخودرو و پارس خودرو میباشد را تمامی شرکت های تامین قطعات از جمله ایساکو ، ساپکو و ... و دیگر شرکتهای تولید لوازم یدکی خودرو تولید میکنند که با قیمت های متفاوت به راحتی در دسترس میباشند.

سطح امنیت پژو پارس و ال نود

سواری

پژو پارس از سواری بهتری نسبت به ال 90 برخوردار است. این ماشین مجهز به غربیلک فرمان و صندلی های راحت تری است. بنابراین رانندگی کردن با این خودرو روان تر خواهد بود. کلاچ و گیربکس در تندر 90 از عملکرد مناسبی برخوردار است و همین موضوع خستگی کمی برای رانندگی به دنبال دارد. تندر نود دارای مرکز ثقل بالاتری است و به همین خاطر در سرعت های بالا گزینه مناسب و راحتی برای گردش به چپ و راست می باشد.

نتیجه بررسی

به طور کلی خودروی پارس از نظر شکل ظاهری، وضعیت نرمی، سواری و ارگونومی کابین از خودروی ال 90 بهتر است. در عوض خودروی ال 90 از ایمنی، تجهیزات فنی بهتر، مصرف سوخت کمتر و کیفیت بالایی برخوردار است. هر دو خودرو از نظر خدمات پس از فروش در یک سطح قرار می گیرند. قطعات یدکی خودروی پژو پارس با قیمت کمتری نسبت به ال نود عرضه می گردد.

نتایج مقایسه خودروی ال نود و پژو پرشیا نشان می دهد که خودروی پژو پارس برای مدت کوتاه انتخاب مناسب تری خواهد بود. در حالی که تندر نود گزینه خوبی برای مدت زمان طولانی خواهد بود. همچنین اگر به ظاهر خودرو بسیار اهمیت می دهید، بهتر است پژو پارس را انتخاب کنید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
5
ولی به نظر من ال نود یه سر و گردن بالاتر از پژو پارس هستش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار