کد خبر: 1010325
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
برای مشارکت شهرداری تبریز با صدا و سـیما
لایحه شهرداری تبریز مبنی بر پرداخت مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت مشارکت شـهرداری تبریز با صدا و سـیمای اسـتان آذربایجان شرقی در تهیه و تولید سریال جلال ۲ به منظور تـأمین قسـمتی از هزینه‌های آن به صورت نقـدی و در قالب پایدار بودن اعتبار آن در متمم بودجه سال‌جاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

شکور اکبرنژاد عضو شورای شهر تبریز در این خصوص  اظهار داشت: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مصوب شد در صورت مشارکت با صدا و سیما در کنار این مشارکت مبلغی نیز برای حمایت از هنرمندان بومی اختصاص دهد و نمایندگان شهرداری و شورای شهر در اجرای پروژه حضور داشته باشند و از هنرمندان بومی در ساخت سریال استفاده شود.

محمدباقر بهشتی، دیگر عضو شورای شهر تبریز یادآور شد: لازم است، موضوع لایحه اصلاح شده و محل تامین اعتبار بودجه ۲ میلیارد تومانی مشخص شود این موضوع از نظر فنی مشکل دارد که باید رفع شود.

شهرداری تبریز به عابر بانک تبدیل شده است

فرج محمدقلیزاده‌ در مخالفت با این لایحه تصریح کرد: با هبه مبلغ ۲ میلیارد تومان مخالف هستم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه پرداخت هبه‌های این چنینی تبعاتی به همراه دارد، گفت: این مبلغ در بودجه شهرداری پیش‌بینی نشده و باید مشخص شود، محل تامین اعتبار آن کجا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی مناطق و سازمان‌ها در حال حاضر با عدم پرداخت حقوق مواجه هستند که برای مثال سازمان فرهنگی نیز با این مشکل روبه‌رو است.

قلیزاده تاکید کرد: شهر تبریز مستحق تر از سایر سازمان‌ها برای پرداخت هبه است.

فرج محمد قلیزاده گفت: چه بسا که صداوسیما در خصوص میدان آذربایجان هیچگاه انتقادی نکرد و در خصوص موضوعات مشابه و وضعیت ساخت و ساز در شهر نیز این چنین بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: هنرمندان ما واقعاً با چالش‌های اقتصادی روبه رو هستند که کرونا این موضوع را تشدید کرده است که در این وضعیت باید به هنرمندان توجه کنیم نه صدا و سیما؛ در این میان وظیفه ذاتی صدا و سیما تبلیغ تبریز و اخلاق و فرهنگ آن است و قرار نیست برای این کار به آنها هبه داده شود.

تزریق این بودجه خدمتی برای شهر و آینده شهر است

محرم محمدزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز به عنوان موافق اظهار داشت: نظریه‌های ارائه شده شخصی و برداشت هر شخص از موضوعات بوده و قابل احترام است.

وی گفت: سه شهر برای ساخت سریال پیشنهاد داده شده‌اند و صدا و سیما  با بیان اینکه هر مرکز استان بتواند بخشی از بودجه را تامین کند، صدا و سیما ۶ میلیارد تومان برای آن سریال بودجه می‌دهد.

محمدزاده ادامه داد: شهر‌های دیگر پیگیر این بودجه هستند و اگر ما نتوانیم این ظرفیت را جذب کنیم سایر شهر‌ها  بی‌وقفه به جذب این موقعیت اقدام کرده و فرهنگ و هنر آنها تبلیغ خواهد شد.

 وی تاکید کرد: ۳۰ میلیارد تومان به شرکت خودروسازی دادیم که پول را در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و کسی پیگیر آن نیست اما پرداخت ۲ میلیارد تومان برای ساخت یک سریال را که هنرمندان شهر در آن ایفای نقش می‌کنند به تاخیر می‌اندازیم.

محمدزاده گفت: تزریق این بودجه خدمتی برای شهر و آینده شهر است.

آقای شهردار تبریز شهر اولین‌ها با فیلم معرفی نشده است

محمدحسن اسوتچی نیز اذعان داشت: اصحاب هنر با روحیه لطیف خود مسائل بسیاری را به روحیه‌هایی که قابلیت جذب دارند می‌رسانند که از آنها قدردانی می‌کنیم و با این موضوعات مخالف نیستیم اما آقای شهردار که می‌گویند شهر تبریز از یاد رفته‌ است، باید ببینیم تبریز شهر اولین‌ها با فیلم و تلویزیون‌ معرفی شده یا خیر!

وی گفت: در سال ۱۳۵۴ که موسسه حمایت از مستمندان ایجاد شده و تبریز به شهر بدون گدا تبدیل شد و این‌ها در سایه تبلیغ نیست.

اسوتچی تاکید کرد: از این طرف درآمد مازاد مطرح است از طرفی پرداخت حقوق‌ها عقب افتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: با اقدامات نسنجیده فرهنگ و هنر را زیرسوال نبریم.

تصمیم‌گیری در این خصوص به جلسات آتی موکول شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر