کد خبر: 993994
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
منصور معظمی، معاون سابق وزیر صمت، با بیان اینکه خصوصی‌سازی یک ضرورت است که باید در صنعت خودرو هر چه زودتر رخ دهد، گفت: متأسفانه یکی از موانع این امر دیوان سالاری در درون شرکت‌های خودروسازی است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: وی در گفتگو با خط بازار در تبیین این دیوان سالاری گفت: وقتی که در زیرمجموعه شرکت‌های ایران خودرو و سایپا ده‌ها شرکت وجود دارد که هر کدام سه تا پنج عضو هیئت‌مدیره دارد، خود این افراد گاهی عاملی می‌شوند که اجازه ادغام، واگذاری یا انحلال نمی‌دهند.

معظمی گفت: مسلماً هرگونه حرکت ساختاری از دولتی به بخش خصوصی منافع چنین افرادی را با خطر روبه‌رو می‌کند، بنابراین اولین اقدام برای آمادگی شرکت‌های خودروسازی به منظور واگذاری به بخش خصوصی، ادغام یا انحلال شرکت‌های زیرمجموعه است.

رئیس سابق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه چه دلیلی دارد، شرکت خودروسازی صاحب بانک، شرکت ساختمان‌سازی، لیزینگ، آژانس هواپیمایی باشد، تصریح کرد: در خصوص خروج خودروسازی از این فعالیت‌ها در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شد، ولی به آن عمل نشد.

معظمی نقش مدیران عامل دو شرکت خودروسازی را در پیشبرد خصوصی‌سازی و واگذاری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی از مدیران عامل در سال‌های گذشته علاقه‌ای به انجام این کار‌ها نداشتند، بنابراین برنامه‌ها متوقف شد.

معاون سابق وزیر صمت با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های تابعه خودروسازی بی‌فایده، هزینه‌آور و غیرضروری است، گفت: در شرکت‌های خودروسازی دنیا چنین مسائلی کمتر دیده‌می‌شود.

معظمی تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند به رشد صنعت خودرو کمک کند، واگذاری این صنعت به اهل آن است که قطعه‌ساز یکی از صاحبان اهلیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار