کد خبر: 981858
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
۴۰ گروه جهادی، آبادانی را به مردم تقدیم می‌کنند
از ابتدای امسال ۹ هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی برای سراسر استان سیستان و بلوچستان از سوی جهادگران سپاه و بسیج استان تعریف شده است. از این تعداد طرح آبادانی در مرداد سال جاری ۲ هزار و ۵۳۳ پروژه و هفته پیش نیز ۵۰۰ طرح دیگر به بهره‌برداری رسید.
سرویس ایران جوان آنلاین: جهادگران سیستان و بلوچستان ۹ هزار و ۵۰۰ طرح آبادانی را برای استان تعریف کرده‌اند تا با اجرای آن‌ها گرد محرومیت را از نقاط مختلف این استان پهناور کنار بزنند. طرح‌هایی که اکنون ۳ هزار و ۳۳ مورد آن به مرحله بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود مابقی آن‌ها نیز تا پایان سال افتتاح شود. کاری که قرار است سپاه و بسیج با مشارکت مردم، دولت و خیران در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار استان انجام دهند و فرصت دسترسی برابر به امکانات رفاهی را برای تمام اقشار ایجاد کنند.

از ابتدای امسال ۹ هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی برای سراسر استان سیستان و بلوچستان از سوی جهادگران سپاه و بسیج استان تعریف شده است. از این تعداد طرح آبادانی در مرداد سال جاری ۲ هزار و ۵۳۳ پروژه و هفته پیش نیز ۵۰۰ طرح دیگر به بهره‌برداری رسید. طرح‌هایی که سپاه و بسیج با مشارکت مردم، دولت و خیران در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار استان انجام می‌دهند و فرصت دسترسی برابر به امکانات رفاهی را برای تمام اقشار ایجاد می‌کنند. در این خصوص فرمانده کل سپاه در زاهدان در همان مردادماه به خبرگزاری برنا گفت ۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی برای استان سیستان و بلوچستان تعریف شده که ۲ هزار و ۵۳۳ پروژه به مرحله افتتاح رسیده است. سردار سرلشکر سلامی در خصوص اهمیت محرومیت‌زدایی برای نیرو‌های جهادی بیان کرده که نیروی زمینی سپاه تمامی امکانات و تجهیزات خود را در این منطقه برای تأمین امنیت پایدار، فراگیر و متکی بر حضور و مشارکت بومیان منطقه مستقر کرده و موفق شده در این منطقه امنیت در مفهوم جدید را ایجاد کند. از همین رو گفته می‌شود سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از امن‌ترین مناطق مرزی کشور شناخته می‌شود. امنیتی که در کنار تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های بسیج و سپاه، با بالا بردن رفاه عمومی مردم افزایش یافته است. شایان ذکر است اغلب طرح‌های محرومیت‌زدایی که در سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود با محوریت بهداشتی، زیرساختی، اشتغال، صنایع دستی و معیشت مردم است.

افتتاح ۳ هزار و ۳۳ طرح محرومیت‌زدایی
همان‌طور که اشاره شد، در تابستان امسال بخشی از طرح‌های محرومیت‌زدایی تعریف شده از سوی بسیج و سپاه افتتاح شد و بخشی دیگر نیز طی روز‌های گذشته به بهره‌برداری رسید. در این راستا چندی پیش مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به خبرگزاری بسیج گفت: «۵۰۰ عرصه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی و جهادی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در سراسر استان سیستان و بلوچستان در طول هفته بسیج افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.» سرهنگ پاسدار علی‌اکبر جعفری با اشاره به اینکه رسالت اصلی سازمان بسیج سازندگی در استان بررسی نیاز‌های ضروری و اولیه نیازمندان و بررسی و احصای مشکلات آن‌ها در نقاط محروم استان است، افزود: «جهادگران بسیجی به صورت داوطلبانه و خودجوش در تمام طول سال با شعار ارائه خدمت بی‌منت در محروم‌ترین و صعب‌العبورترین مناطق استان به محرومان خدمت‌رسانی می‌کنند.» هرچند طرح‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان بیشتر رنگ و بویی عمرانی دارند، اما خدمات جهادگران به مردم محروم فقط به چنین فعالیت‌هایی محدود نمی‌شود. در این رابطه جعفری تصریح کرد: «توزیع بالغ بر ۲۷۰۰ سبد کالا، اهدای هزار جفت کفش و البسه، برپایی هفت نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در سراسر استان نمونه‌ای از فعالیت‌های انجام شده جهادگران در سیستان و بلوچستان است.» گفتنی است برای اجرای این طرح‌ها ۴۰ گروه جهادی متشکل از ۷۰۰ نفر از جهادگران بسیجی به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند و آن‌ها آتش به اختیار و بدون هیچ چشم‌داشتی اقدام به محرومیت‌زدایی کردند.

ویزیت ۵۲ هزار نفر در استان
با این تفاصیل تاکنون ۳ هزار و ۳۳ طرح محرومیت‌زدایی از ۹ هزار و ۵۰۰ پروژه افتتاح شده و مابقی آن‌ها هم تا پایان سال به سرانجام می‌رسد و فرصت دسترسی بهتر مردم به امکانات رفاهی را فراهم می‌کنند. خدماتی که به طور حتم بخش مهمی از محرومیت‌های استان را کنار می‌زنند. با این حال همان‌طور که اشاره شد پروژه‌های خدماتی جهادگران فقط به این اقدامات محدود نمی‌شود و افزایش سطح سلامتی مردم نیز از جمله دیگر طرح‌های در دست اجرای بسیج است. در این خصوص به همت بسیج جامعه پزشکی از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۵۲ هزار بیمار در قالب طرح شهید رهنمون خدمات رایگان پزشکی دریافت کرده‌اند. در این رابطه جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان به خبرگزاری بسیج گفت: «در این طرح تمامی مناطق محروم و کم‌برخوردار در حوزه‌های بهداشت و درمان، فرهنگی، رفاهی و معضلات اجتماعی پایش شده و ضمن ارائه خدمات و مشاوره‌های رایگان در این موارد، گزارش آن به بسیج جامعه پزشکی کشور و سازمان بسیج ارسال می‌شود.» فاطمه کمیلی با اشاره به اینکه این طرح در قالب ۳۱۰ تیم عمومی و تخصصی در تمامی شهرستان‌های استان خدماتی از قبیل دندانپزشکی، زنان، اعصاب و داخلی به بیماران خدمات پزشکی رایگان ارائه کرده است، اضافه کرد: «خدمات این طرح در تمامی شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان ارائه شده و تا پایان سال نیز ادامه دارد.» گفتنی است کلیه خدمات در این طرح به صورت کاملاً رایگان ارائه شده و بزرگ‌ترین دستمزد پزشکان دعای خیر بیمارانی است که بدرقه راهشان خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار