کد خبر: 976826
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
تأمین آب آشامیدنی بوشهر را باید یکی از مشکلات تاریخی این استان در نظر داشت. مشکلی که باعث شده بود برای حل آن طرح‌های مهم و مختلفی از جمله حفر وتجهیز چاه‌ها و اجرای شیرین‌سازی آب دریا در دست اجرا باشد.
حوريه ملكی
سرويس ايران جوان آنلاين: با اینکه بوشهر در کنار خلیج همیشه فارس قرار دارد، اما به خاطر شور بودن آب آن، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این استان کمبود آب است. طی سال‌های اخیر برنامه‌های زیادی برای تأمین آب این استان ارائه شد که در نهایت، همان آب‌های خلیج فارس به کمکش آمدند و قرار شد با نسب آب شیرین‌کن‌های عظیم در کنار ساحل، نه تنها آب مورد نیاز بوشهری‌ها که آب استان‌های همجوار هم تأمین شود. در کنار اقدامات خوبی که تاکنون صورت گرفته و بخشی از آب مورد نیاز استان توسط آب شیرین‌کن‌ها وارد لوله‌ها می‌شود حالا خبر رسیده که پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر، در حال تکمیل شدن و ورود به مدار تولید است.

اوایل امسال بود که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر از افزایش ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن‌ها خبر داد و گفت: «ظرفیت تولید آب پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش می‌یابد که تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب آن وارد مدار تولید شده است.» با اینکه بوشهر به خاطر شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود با کمبود آب دچار است، اما نباید فراموش کنیم که عوامل دیگری نیز در زمینه بروز این مشکل دخیلند. فرسودگی شبکه‌ها و هدر رفت آب در لوله‌ها یکی از آنهاست که در همین راستا هم طرح نوسازی این شبکه‌ها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قرار گرفته است.

تابستان بوشهر، بدون بحران کم آبی
تأمین آب آشامیدنی بوشهر را باید یکی از مشکلات تاریخی این استان در نظر داشت. مشکلی که باعث شده بود برای حل آن طرح‌های مهم و مختلفی از جمله حفر وتجهیز چاه‌ها و اجرای شیرین‌سازی آب دریا در دست اجرا باشد. در همین رابطه امسال ۳۰ حلقه چاه آب در شهر‌های مختلف استان بوشهر حفر، تجهیز و راه‌اندازی شد که نقش مهمی در مقابله با بحران کم‌آبی داشت. بر همین اساس و به گفته مسئولان، با اجرای طرح‌های آبرسانی، تابستان امسال هیچ تنش آبی در شهر‌های استان ایجاد نشد و تابستان بی‌نظیری در این عرصه پشت سرگذاشته شد. خبر بهتر اینکه با اجرای طرح‌های آبرسانی بود که برای اولین بار جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی شهر برداشته شد و شهروندان می‌توانستند به صورت شبانه‌روزی از وجود آب بهره‌مند بوده و از آن استفاده کنند. حالا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با بیان اینکه به ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب طرح‌های شیرین‌سازی آب در شهر‌های استان که در حال اجراست گفته: «پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی این استان سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.»

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به همکاری استان‌های معین در اجرای طرح‌های آبرسانی شهر‌های بوشهر به تسنیم گفت: «پنج شرکت آب و فاضلاب استان‌های مختلف کشور در اجرای طرح‌های آبرسانی با شرکت آبفای استان بوشهر همکاری و ۵۰ میلیارد تومان هزینه کردند.» وی، با اشاره به فعالیت استان‌های معین در اجرای طرح‌های آبرسانی در دشتستان، بوشهر و جم ادامه داد: «همکاری این استان‌ها نقش مهمی در نوسازی شبکه آبرسانی این شهر‌ها داشت. به همین خاطر ظرفیت آب شیرین‌کن بوشهر در شبانه‌روز ۱۰ هزار متر مکعب است که با طرح توسعه‌ای ظرفیت تولید آب آن به ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافت.» ناگفته نماند طرح‌های مخزن ذخیره‌ای آب در هشت شهر بوشهر که تاکنون هیچ مخزن ذخیره آب نداشتند نیز اجرا خواهد شد که از محل اعتبارات تنش کم آبی، اعتبارات لازم برای آن‌ها مصوب شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار