کد خبر: 939035
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم:
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، راه اندازی اکوسیستم تعاملات بین الملل را برای حل مشکلات جامعه ضروری دانست.

دکتر عبدالساده نیسی در پانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی منتخب کشوردر دانشگاه کاشان، اجرای پروژه های مشترک را تاکید کرد و افزود: باید اولویت ها تعریف شود و بر اساس آن پروژه ها تعریف شود.
وی همچنین از ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در کشور خبر داد و افزود: اکو سیستم نوآوری نیزبرای حل مسایل کشور ایجاد می شود.
وی شناسایی نیازها و تعیین سرفصل ها را برای رفع مشکلات حایز اهمیت دانست و گفت: از مراکز کارآفرینی و آزمایشگاه هایی که به ما کمک می کنند باید به عنوان یک ظرفیت از آن استفاده نماییم.
وی از برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری در هفته آینده خبر داد و افزود: نمایشگاه امسال در کنار عرضه فناوری تقاضای فناوری نیز وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه که شرکت های مختلف حضور خواهند داشت شرکت ها نیازهای خود را ارائه خواهند کرد و بقیه شرکت های دانش بنیان و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری به حل مساله آنها خواهند پرداخت.
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، با اشاره به لطمه ای که استادان و پژوهشگران به دلیل مشکلات ارزی به آنها وارد شده است افزود: در ارتباطات بین الملل می توان فناوری را عرضه کرد و هم می توان تقاضا کرد.
وی با اشاره به اینکه برخی مسایل همچون ریزگردها خاص خود کشور است افزود: آزمایشگاه بزرگی در مرکز تحقیقات دانشگاه شهید چمران راه اندازی کردیم تا بتوان با کمک محققان این مساله را در کشور مرتفع سازیم و با این کار می توانیم در این مساله همچنین صادرکننده نیز باشیم.
دکتر نیسی از مسایل مهم پژوهش و فناوری در کشور را علاوه بر مساله ریزگردها، محیط زیست و آب بیان کرد و افزود: همه ما به هر نحوی باید به این مساله بحرانی کمک کنیم و تا بتوانیم از این مساله عبور کنیم.
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، خاطر نشان کرد: پروژه های مشترک سیستم خوبی است که یک سری اولویت ها در کشور تعریف می شود و توافقاتی پیرامون آن برای رفع مشکلات انجام می شود.
دکتر نیسی خاطر نشان کرد: در این شرایط خاص تحریم ها اگر دانشگاه ها با کمک شرکت های دانش بنیان بتوانند با نوآوری و فناوری مسایل را حل کنند خیلی در معرض خطر قرار نخواهیم گرفت.
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم افزود: این پروژه های مشترک باید به کمک وزارت علوم، دانشگاه ها و تعاملات خارجی تعریف شود.
پانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی منتخب کشور با حضور دکتر سالارآملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تنی چند از سفرا و نمایندگان خارجی مقیم ایران در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر