کد خبر: 921229
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
گفت و گوی "جوان آنلاین" با کارشناس داوری در پی حواشی بوجود آمده روی سکوها
هفته سوم لیگ برتر فوتبال حاشیه های زیادی داشت. هر چند در بطن مستطیل سبز اتفاق خاصی نیفتاد اما در حاشیه آن در روی سکوها ناهنجاری هایی رخ داد که از جنس فوتبال نبود. دیگر خبری از کری های همیشگی نبود، خبری از برفراشته شدن پرچم باشگاهها نبود ، هر چه بود جنسش فوتبالی نبود...

سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری : هفته سوم لیگ برتر فوتبال حاشیه های زیادی داشت. هر چند در بطن مستطیل سبز اتفاق خاصی نیفتاد اما در حاشیه آن در روی سکوها ناهنجاری هایی رخ داد که از جنس فوتبال نبود. دیگر خبری از کری های همیشگی نبود، خبری از برفراشته شدن پرچم باشگاهها نبود ، هر چه بود جنسش فوتبالی نبود، جنسش از سنگ بود ، از فحش و ناسزا بود ، از زد و خورد بود . هنوز اول لیگ هستیم و مشخص شد حال تماشاگران روی سکوها خوب نیست . فارغ از این ها ، برخی ها هم این وسط از آب گل آلود ماهی گرفتن و برای پیشبرد اهداف سیاسی ، قومیت گرایی را هدف گرفتن و با دادن شعارهایی ، سعی در ایجاد تفرقه داشتند که تا حدودی هم موفق بودند.  به هر حال پنجشنبه سیاه فوتبالی گذشت و اگر فدراسیون فوتبال برای حل این چالش کاری نکند عواقب بدتری در انتظارمان خواهد بود.

 حسین عسگری ، داور پیشکسوت فوتبال درباره حواشی بوجود آمده گفت: به نظرم این مشکلات به خاطر مسائل داوری بوجود نیامد. در واقع داوری ها خوب بود و نکته خاصی نداشت. درگیری و حاشیه ها غیر عادی بود و با توجه به شعارهای سیاسی باید دید چه کسانی سود می برنند. ما پیش از این هم شاهد چنین حواشی بودیم اما شدت این مورد بسیار بیشتر از دوره های قبل بود.

وی با اشاره به این که برای مقابله با این افراد قانون وضع شده گفت: صراحتا در قانون اشاره شده که هر کسی مخل انجام بازی شود باید مجازات و  محروم شود اما سئوال مهم اینجاست مگر یک تیم را چند بار می شود از بازی با تماشاگر محروم کرد؟ مشکل اصلی مسئولان ما این است که وقتی برای بار اول هواداران تیمی را محروم می کنند ، بار دوم چه باید کنند؟ آیا بازهم باید محروم کنند یا طبق قانون مجازاتی فراتر از محرومیت را در نظر بگیرند. متاسفانه ما فقط شاهد هستیم که بخش مسئولان ما بخش محرومیت را عملی می کنند اما فراتر از آن را بنا بر دلایلی اصلا اجرا نمی کنند .در واقع نمی توانند عملی کنند، محرومیت های ما  در مقطع ابتدایی متوقف می شوند . یک مثال ساده ، تا بحال چند بار اعلام شده که باشگاههایی که بدهکار هستند نمی توانند در لیگ شرکت کنند اما می بینیم که همواره این اغماض وجود دارد که باشگاه ها محروم نمی شوند . یعنی همیشه دست های پشت پرده وجود دارد که نمی گذارند قانون اجرا شود وگرنه اگر قانون اجرا شود ما هیچگاه شاهد چنین حواشی نخواهیم بود.

داور پیشکسوت فوتبال درباره چرایی بوجود آمدن این موضوع اظهار داشت: ببیند بخشی از آن به باشگاه بر می گردد. وقتی باشگاهی مثل سپید رود شرایطش به این شکل است از هوادار آن چه انتظاری داریم که نابهنجاری نکند. البته در این بین برخی ها هم با دادن شعارهای قومیتی سعی در ایجاد تفرقه دارند که آن موضوع دیگری است و باید مراقب بود.موضوع مهم دیگر بحث امنیت ورزشگاه است.در اهواز قطعا اگر امنیت بیشتری در ورزشگاه برخوردار بود هوادار متخلف جرات نمی کرد این حواشی را بوجود آورد. به هر حال این مشکلات هشداری است برای آینده، مسئولان ما باید راه حلی بیاندیشند تا دیگر شاهد همچنین مواردی نباشیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار