کد خبر: 699974
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
وزارت امور خارجه کره شمالی نسبت به مصاحبه‌ باراک اوباما که اخیرا در شبکه یوتیوب انتشار پیدا کرده، واکنش نشان داد و اظهارات اوباما در این مصاحبه را "گلایه‌های یک فرد بازنده" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اسپوتنیک، باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که اخیرا از محل کاخ سفید انجام داده و در وب سایت یوتیوب انتشار پیدا کرد، کره شمالی را منزوی‌ترین، تحریم‌ شده ترین و جدا افتاده‌ترین کشور بر روی زمین خواند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از اظهارات اوباما در این مصاحبه انتشار یافته در یوتیوب، گزارش داد: ما به فشارهای خود بر کره شمالی ادامه خواهیم داد اما با گذشت زمان سرانجام اینترنت به کره شمالی نفوذ پیدا خواهد کرد.

اوباما خاطرنشان ساخت: وضعیت کره شمالی سرکوبگرانه و بی‌رحمانه است و این کشور در نتیجه این وضعیت نمی‌تواند حتی غذای مردم خود را تامین کند.

وی در این مصاحبه که روز پنج شنبه درکاخ سفید انجام شده تاکید کرد: شما خواهید دید که حکومتی نظیر کره شمالی با گذشت زمان سقوط خواهد کرد.

اوباما همچنین گفت که آمریکا به دنبال راه‌هایی برای تسریع جریان اطلاعات به کره شمالی است.

در همین حال یک روزنامه کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد: اظهارات گستاخانه اخیر اوباما چیزی به جز گلایه‌های حقیرانه یک فرد بازنده که در رویارویی تمام عیار با کره شمالی به تنگنا افتاده، نیست.

وی گفت: اوباما تقریبا خودش پذیرفته است که آمریکا توانایی خاموش کردن صدای کره شمالی را نداشته و گزینه نظامی در قبال این کشور موثر نیست.

وی همچنین عنوان کرد: آمریکا اگر فکر می‌کند که می‌تواند با تحریم و فشار کره شمالی را ساکت کند سخت در اشتباه است.

این سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: اینکه اوباما تا این حد درگیر خصومت‌های دیرینه و دشمنی با کشور مستقل کره شمالی است تنها می‌تواند ما را متعجب کند.

اوایل ماه ژانویه باراک اوباما،‌ با دستور اجرایی خود خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر بر کره شمالی به سبب دست داشتن این کشور در حمله سایبری به شرکت فیلم سازی سونی پیکچرز شد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار