کد خبر: 651392
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
لزوم از كار انداختن اتاق فرمان سايبري تروريست‌ها
مسئله اصلي اين است كه در جنگ با داعش پيش از آن كه رويارويي مستقيم صورت بگيرد بايد در مبارزه سايبري و پروپاگاندايي عليه آن پيروز شد و اتاق فرمان رسانه اي آن را از كار انداخت. بنابراين جامعه رسانه اي نيز بايد محتاط باشد تا در دام رواني جنگ سايبري كه داعش را حمايت و هدايت مي كند، نيفتد
جوان آنلاين: در دوره اي كه درآن به سر مي بريم «قدرت سايبري» بيش از حمله نظامي تاثيرگذار است. اين موضوع بخشي از نظريه «قدرت نرم» است كه اولين بار «جوزف ناي» آن را مطرح كرد و در اختيار دولتمردان و بزرگان نظامي و امنيتي آمريكا قرار داد.

روشي كه اين روزها در حمله گروهك داعش به عراق خود را نشان مي دهد. يكي از بزرگ ترين روش هاي موثر در پيروزي ها اين است كه جامعه و منطقه هدف، پيش از شروع جنگ منفعل شده و بازنده لقب بگيرد. داعش طي روزهاي گذشته با شلوغ سازي رسانه اي و جنگ سايبري پيش از حمله به هر منطقه اي سعي داشته مردم آن منطقه را به هراس اندازد و در دنياي خارج اينگونه القا كند كه به سرعت به همه اهداف سياسي و ايدئولوژيك خود مي رسد. با اين روش تعدادي از مردم ترجيح مي دهند كه براي نجات خود و خانواده محل مورد هدف داعش را ترك كنند. حال اگر اين روش با همكاري و خيانت داخلي هماهنگ باشد بخش قابل توجه اي از اهداف داعش برايشان به دست خواهد آمد.

روش اصلي داعش در عراق پروپاگاندايي است و بيش از آنكه در دنياي واقعيت وجود داشته باشد در رسانه ها جولان داده مي شود. در اين بخش از جنگ سايبري كه به نظر مي آيد مديريت آن در اختيار تيم هاي حرفه اي خارج از منطقه است،‌ به گونه اي نوع حمله و تصرف شهرها را يكي يكي پوشش مي دهد و در دنيا پمپاژ مي كند كه انگار گروهك داعش در هر يك ساعت يك شهر بزرگ عراق را تصرف كرده و به زودي با تصرف پايتخت دولت را سرنگون كرده و با در اختيار گرفتن شهرهاي حساس و مذهبي همچون كربلا و نجف، ‌نه تنها خلافت مورد نظر خود را تاسيس مي كند بلكه دنياي شيعه را به حالت انفعال در خواهد آورد. اين در حالي است كه شاهدان عيني اذعان دارند كه زندگي در شهرهاي نجف، كربلا و ... بسيار عادي است.

ضمن اينكه ارتش عراق اگر چه همچون ارتش سوريه از يكدستي فكري و نظامي برخوردار نيست اما توانسته است مناطق حساسي از شهرهاي موصل، ‌تكريت و... را بازپس گيرد. مسئله بعدي نيز اين است كه داعش با عملكرد وحشيانه خود باعث شده تا حلقه هاي گوناگوني از مخالفان عليه آن شكل بگيرد كه در داخل عراق و برخي از كشورهاي منطقه خواهان جنگ، سركوب و شكست اين گروهك هستند.

در اين ميان مسئله اصلي اين است كه در جنگ با داعش پيش از آن كه رويارويي مستقيم صورت بگيرد بايد در مبارزه سايبري و پروپاگاندايي عليه آن پيروز شد و اتاق فرمان رسانه اي آن را از كار انداخت. بنابراين جامعه رسانه اي نيز بايد محتاط باشد تا در دام رواني جنگ سايبري كه داعش را حمايت و هدايت مي كند، نيفتد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سید حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
درظاهر تبلیغاتی برای امتیازگیری افکار پلید.ولی عدو سبب خیرشود اگرخدا خواهد
نتیجه مثل سوری مردم ازخواب بیدا می شوند به سوی بسیج جان برکف شدن تا....
سید حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
چرانظرات حقیر درج نمی شود؟
علي احمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
0
0
با سلام
در نقشه ديدم كه حدود يك سوم سوريه و يك پنجم عراق در دست داعش است. مي ترسم حركت كنند و سامرا وكربلا را بگيرند اما از فتوي آيت الله هاي ما خبري نباشد و دولت هم دست ما ها رزمندگان قديمي را ببندد و ما فداي سياست بازي ها شويم و دولتي بسيار كثيف و بزرگ در كنار ما براي ما در نظر داشته باشند وتشكيل نيز گردد وشاهد آن باشيم كه با آنان نيز يك روز مسولين ما به مذاكره بنشينند البته بعيد نيست زيرا از قديم گفته اند سياست پدر و مادر ندارد.تا دير نشده با هر سياستي مي توانيد داعش را در نطفه خفه كنيد كه دير نشود كه در آينده ايران تاوان نپردازد..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار