کد خبر: 1226536
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد
براساس نظرسنجی انجام شده، ۷۵ درصد از مردم از اینکه قرآن را حفظ نیستند، حسرت می‌خوردند. بنابراین معتقدیم این مسئله یک سرمایه ویژه است تا همه مسئولان آن را جدی بگیرند. 

جوان آنلاین: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به استقبال مردم از پویش «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان عنوان کرد حدود یک میلیون نفر در مسابقات این پویش شرکت کردند و ۸۰۰ هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه قبولی شدند. 
حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، روز گذشته در نشست خبری دبیرخانه ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم گفت: طرح مسطورا با عنوان زندگی با آیه‌ها با همکاری نهاد‌ها و مؤسسات فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش و صداوسیما در ماه مبارک رمضان برگزار شد که با استقبال میلیونی مردم، به‌ویژه دانش‌آموزان روبه‌رو شد و ۸۰۰ هزار نفر با شرکت در مسابقات این پویش موفق به دریافت گواهینامه شدند. 
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن گفت: حفظ موضوعی در واقع دروازه حفظ کل قرآن است و سازمان دارالقرآن الکریم پویش و جریان زندگی با آیات را در تابستان دنبال خواهد کرد. البته باید با ترویج حفظ عمومی قرآن، فرصت حفظ قرآن را به وجود آوریم و در این زمینه از ظرفیت مؤسسات و آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم. تاکنون ۵۰ هزار نفر وارد جریان حفظ شده‌اند. 
دبیر شورای ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اضافه کرد: براساس نظرسنجی انجام شده، ۷۵ درصد از مردم از اینکه قرآن را حفظ نیستند، حسرت می‌خوردند. بنابراین معتقدیم این مسئله یک سرمایه ویژه است تا همه مسئولان آن را جدی بگیرند. 
در ادامه این برنامه میکائیل باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه برای مشارکت در پویش زندگی با آیه‌ها گفت: از آنجا که موضوع حفظ از فعالیت‌های محوری معاونت پرورشی است. بنابراین از نظر آموزش و تبلیغ و ترویج از اهمیت بسیاری برخوردار است. هر سال مسابقات حفظ قرآن در سطوح مختلف از دوره دبستان تا پایه دوازدهم در مدارس برگزار می‌شود و هر سال حداقل ۳۰۰هزار دانش‌آموز در سطوح آموزشی از یک جزء تا حفظ کل شرکت می‌کنند. 
وی افزود: آموزش را در سه سطح و عنوان پیگیری می‌کنیم؛ یکی حفظ موضوعی است که به عنوان مدخل حفظ است که به کمک آموزگاران، به‌ویژه در مدارس ابتدایی انجام می‌شود و یک کار عمومی است، ولی بعد از آن حفظ تخصصی است که از دو جزء به بالاست که در ۸۴۰ دارالقرآن بالای یک جزء انجام می‌گیرد و از سال آینده حفظ موضوعی در ۱۲ سطح پلکانی همزمان با طرح برنامه زندگی با آیه‌ها برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار