کد خبر: 1125632
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
حسین فصیحی
تعداد بازدید : 5
گوینده پادکست: مجتبی سرمدی

 

حدود یک‌سال از گزارش پلیس به سران سه قوه درباره تخلف‌های خودروسازان می‌گذرد. از زمانی که گزارش پلیس روی میز سران سه قوه قرار گرفته، قیمت خودرو‌ها سر به فلک گذاشته و آمار کشته‌ها و مجروحان سوانح رانندگی هم شدت بیشتری گرفته است.

این گزارش ۲۹ دی‌ماه سال گذشته برای سران سه قوه ارسال شد و انتظار می‌رفت فرجام زورآزمایی سران سه قوه با خودروسازان، رضایت مصرف‌کنندگان از این خدمات را به همراه داشته باشد، اما وضعیت موجود بر شدت نگرانی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزوده است.

باز شدن پای سران سه قوه به پرونده خونین سوانح رانندگی، ۲۰ دی‌ماه سال گذشته و با وقوع حادثه آخرالزمانی در جاده بهبهان به رامهرمز کلید خورد. لحظاتی بعد از حادثه، وقتی تصاویر سانحه خونین در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، ابتدا تصور می‌شد فیلم حادثه، برشی از یک ژانر سینمایی اکشن را به نمایش گذاشته، اما خارج شدن پنج جسد و انتقال پیکر ۵۰ زخمی حادثه روشن کرد نمایش ژانر اکشن، نه فقط در پرده سینما که در جاده‌های کشور هم امکان وقوع دارد.

بررسی علت حادثه خیلی زود در دستور کار پلیس قرار گرفت و دو روز بعد، رئیس پلیس راهور خبر داد عمل نکردن ایربگ خودرو‌های داخلی در این تصادف زنجیره‌ای دلیل روشنی بر بالا بودن آمار کشته‌ها و مجروحان است.

وزیر صمت از کنار این حادثه عبور کرد، هیئت مدیره و مدیران عامل دو خودروساز تفهیم اتهام شدند و عملکرد دو خودروساز هدف نقد‌های گسترده قرار گرفت. با این حال نه تنها گستره نقد‌ها وضعیت پولادین مافیای را به سامان نکرد، بلکه آمار سوانح خونین رانندگی ناشی از بی‌کیفیت بودن خودرو‌ها همچنان سیر صعودی را طی می‌کند و ایمنی خودرو‌های مونتاژ شده همچنان رضایت‌بخش نیست، به‌طوری‌که مشخص نیست این ارابه‌ها چگونه سال‌هاست توانسته‌اند استاندارد‌های یورو یک تا یورو ۵ و تمام استاندارد‌های کشور را به خوبی دریافت کنند!

قیمت آن‌ها نیز به طرز وحشتناکی بالاتر می‌رود و قرعه‌کشی خودرو همچنان برقرار است. در یک سالی که از گزارش پلیس به سران سه قوه می‌گذرد، مصائب بیشتری به مصرف‌کنندگان از خدمات خودرو‌های مونتاژ شده در داخل تحمیل و درآمد‌های کلان آن نصیب مافیای خودرو و مصائبش متوجه مردم می‌شود و بسان فیلم‌های پایان باز هیچ افق روشنی برای آن وجود ندارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
0
انتظارهای بیجا دارین اینقدر کش میدن بعد میره تو باقالیا کی میخواد پیگیر باشه اساتید وقت رسیدگی ندارن فعلا وقت سر دادن شعارهای بیعمله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
خبرهای مرتبط
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار