کد خبر: 1095694
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
امام جماعت مسجد امام حسین (ع) روستای «بره کلک» که پیش‌تر با پادرمیانی برای ازدواج یک زوج بعد از ۳۴ سال شناخته شده بود؛ این روز‌ها توانسته با مشاوره مانع طلاق ۵۳ زوج شود و واسطع ازدواج ۲۶ زوج هم شود.

این روزها از کم‌کاری‌های مسجد در پرونده «مسجد تراز اسلامی» زیاد گفته‌ایم که یکی از مهمترین دلایلش انفعال امام جماعت و وقت نگذاشتن آنان است. نمونه‌های بسیاری هم در کشور داریم که ائمه جماعت در قامت یک امام محله با دست خالی و با پای کار آوردن مردم توانستند، کارهای بزرگ و خدمات اجتماعی بسیاری داشته‌ باشند. یکی از آن‌ها حجت‌الاسلام مصطفی محمدی امام محله روستای «بره کلک» بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت است که چندی پیش او با وساطت برای ازدواج یک زوج بعد از ۳۲ سال شناخته شد. او بعدها جوانی را که فریب خورده بود و به دام گروهک تروریستی افتاده بود، نجات داد. آبرسانی از رودخانه سیمره به اراضی کشاورزی منطقه کشماهور که موجب ۱۱ روستای مشکل کم‌آبی‌شان برطرف شود، دیگر اقدام این امام محله بود.


مصطفی محمدی امام محله روستای «بره کلک»

اقدامات و تلاش‌های این طلبه ۳۴ ساله که از سال ۹۶ راهی این منطقه برای تبلیغ شده، به این کار ختم نمی‌شود و او توانسته اقدامات بسیار دیگری هم داشته است. او در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: برای کار و کمک‌رسانی به مردم در گام اول تلاش کردم که ظرفیت و استعداد مردم هم برای نیروی انسانی و هم منابع مالی را پای کار بیاورم. روستای ما فاقد غاسلخانه بود که الحمدلله از این همین طریق غسالخانه‌ای ساخته شد تا اموات روستا در فضایی مناسب تغسیل شوند.


این طلبه برای کمک‌رسانی به نیازمندان شب‌ها اقدام می‌کند تا آبرویشان حفظ شود

توزیع شبانه ارزاق و غذا میان نیازمندان

وی با اشاره به اینکه منطقه ما از لحاظ مشکلات معیشتی دارای مضیقه‌های فراوان است که توانستیم با کمک خیرین، ۳۲ خانواده نیازمند را زیرپوشش قرار دهیم، گفت: در طول ماه برای این افراد غذای گرم تهیه می‌کنیم که این کار با حفظ کرامت برای آنان انجام می‌شود و شبانه برای آنان بسته‌های معیشتی یا غذای گرم را به در منزل آنان تحویل می‌دهیم.

محمدی افزود: با رایزنی و ارتباط با مردم، فردی ۱۰ هزار متر مربع زمین خود را که کنار قبرستان قرار داشت برای دفن اموات و راه‌اندازی پارکینگ در کنار قبرستان وقف کرد.


رمز موفقیت او پای کار آوردن مردم هم از لحاظ نیروی انسانی و هم منابع مالی بوده است

۲۲ معتاد در روستا ترک داده شد

 امام محله روستای «بره کلک» با بیان اینکه برای رفع آسیب‌های اجتماعی به خصوص مبارزه با اعتیاد برنامه جدی داریم، گفت: ۲۲ معتاد در این سال‌ها با راهنمایی و مشاوره به کمپ رفتند و ترک کردند. برای ۱۰ نفر از این افراد بعد از پاکی، شغل ایجاد کردیم. به تعدادی از آنان مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد تا گوسفند و دام تهیه کنند و به پرورش آنان روی بیاورند و درآمدی داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه بعد از ترک اعتیاد، فضای منطقه به گونه‌ای بود که مجدداً موجب می‌شد تا این افراد سراغ اعتیاد بروند و تمام زحمت‌های کشیده شده هدر رود، برای همین تصمیم گرفتیم برای این افراد شغل ایجاد کنیم تا دیگر سراغ اعتیاد نروند و بتوانند خانواده خود را هم احیا کنند.


ساخت واحد مسکونی برای نیازمندان بی‌سرپرست روستا

ممانعت از ۵۳ طلاق و پادرمیانی برای ۲۶ ازدواج

محمدی که در زمینه ازدواج و پایان دادن به نزاع‌های خانوادگی با حل مشکل ازدواج یک زوج بعد از ۳۲ سال نشان داد توان و ظرفیت خوبی دارد، حل اختلاف نزاع‌های خانوادگی روستا را یکی از برنامه‌های اصلی خود قرار داده است. او در این باره اظهارداشت: ۵۳ نفر از خانواده‌های روستا که تا مرحله طلاق پیش رفته بودند، به مسجد برای مشاوره و حتی جاری شدن صیغه طلاق مراجعه کردند که الحمدلله بعد از ساعت‌ها صحبت‌ها و مشاوره‌های بسیار، موجب انصراف آنان از طلاق شدیم و زندگی خوبی هم دارند. در نقطه مقابل هم در روستا برای ازدواج ۲۶ زوج دیگر نیز پادرمیانی کردم که زندگی آنان هم آغاز شده است.

این امام محله افزود: برای ۶ دختر نیازمند دم بخت نیز جهیزیه با کمک کمیته امداد تهیه کردیم. بخشی از هزینه توسط مردم و بخشی نیز توسط کمیته امداد فراهم شد. این دختران یا بی‌سرپرست و یا بدسرپرست بودند.


در عید قربان و ماه محرم بیش از ۱۰۰ رأس گوسفند برای نیازمندان قربانی می‌شود

ساخت ۳ خانه و دو پل در روستا​

وی با اشاره به اینکه هرساله در ایام عید قربان و همچنین ماه محرم بیش از ۱۰۰ گوسفند در روستای ما توسط مردم و خیرین و ذبح می‌شود، گفت: گوشت حاصل از این قربانی‌ها میان نیازمندان توزیع می‌شود.

محمدی ادامه داد: با کمک مردم هم از لحاظ نیروی انسانی و هم مالی توانستیم برای سه خانواده بی‌سرپرست ۳ خانه احداث کنیم. همچنین روستای ما از نظر وجود پل‌های ارتباطی دچار مشکل بود که با کمک مردم و خیرین دو پل، هر کدام به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان ساخته شد. این پل‌ها با همت گروه‌ جهادی روستا بنا شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار