کد خبر: 1090461
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
می‌نویسیم راهپیمایی پرچم، بخوانید حمله نژادپرستانه و مسلحانه
راهپیمایی پرچم در اسراییل آغاز شده است. می‌نویسیم راهپیمایی پرچم، بخوانید حمله نژادپرستانه و مسلحانه! مراسمی که خشم گستره مردم فلسطین را به همراه دارد. برگزاری این راهپیمایی، سبب شد گروه‌های مقاومت فلسطینی در حالت آماده‌باش قرار گیرند و اشغالگران را به رویارویی تهدید کنند.
گروه بین‌الملل جوان آنلاین - اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست با عنوان ادعایی راهپیمایی پرچم در سایه خشم و انزجار فلسطینیان و هشدار صریح گروه‌های مقاومت درباره پیامد‌های خطرناک هرگونه هتاکی به مسجدالاقصی ادامه دارد. گروه‌های فلسطینی در نوار غزه به رژیم اشغالگر درباره ارتکاب هرگونه حماقتی هشدار دادند و از این رژیم خواستند اجازه ندهد شهرک‌نشینان افراطی وارد حریم مسجد الاقصی شوند.
 
گروه‌های مقاومت در نشست اضطراری خود در غزه تأکید کردند که این برنامه مانند یک بشکه باروت خواهد بود که تمام منطقه را منفجر خواهد کرد و به آتش خواهد کشید.
 
مراسم پرچم چیست؟
 
راهپیمایی پرچم یک مراسم جدید است و تاریخ برگزاری آن مطابق تقویم عبری است؛ روزی است که در سال ۱۹۶۷ اشغالگران صهیونیست توانستند بعد از جنگ به طور کامل قدس را اشغال کنند. هر سال صهیونیست‌ها با مراسمات مختلف این روز اشغالگری قدس را جشن می‌گیرند و هزاران نفر از شهرک‌نشینان نیز در آن شرکت می‌کنند. مراسمات از دو روز قبل شروع می‌شود و مهمترین بخش این مراسمات راهپیمایی پرچم است.
 
شهرک نشینان اشغالگر در این روز با پرچم بیرون می‌آیند. از باب المعود و داخل محله‌های قدس قدیم گذشته و به دیوار می‌رسند. شعار‌های نژادپرستانه علیه فلسطینیان می‌دهند و خواستار تخریب مسجد الاقصی و بنای هیکل سوم می‌شوند. در این مراسم به اهالی قدس حمله و اموال آن‌ها را تخریب می‌کنند. تندرو‌های آن‌ها تلاش می‌کنند وارد خود مسجد الاقصی هم بشوند.
 
اما تفاوت اصلی راهپیمایی پرچم امسال با سال گذشته در ورود برخی جریان‌های صهیونیستی به روند برگزاری آن است. براین اساس در راهپیمایی امسال برخی جریان‌های صهیونیستی عنوان کرده‌اند که همزمان با شروع مراسم به تخریب مسجد قبه الصخره مبادرت خواهند ورزید. مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان جهان در چند
دهه اخیر پس از اشغال فلسطین با پروژه یهودی سازی رژیم صهیونیستی روبرو بوده است.
 
صهیونیست‌ها با طرح ادعا‌های دروغین و موهوم تلاش دارند با تخریب مسجدالاقصی، بنای ادعایی هیکل سلیمان را بر ویرانه‌های قبله اول ایجاد کنند. صهیونیست‌ها که هیچ ارتباط تاریخی با سرزمین فلسطین ندارند تلاش دارند با ساختن بنا‌های این چنینی، تحریف تاریخ و جعل اسناد برای خود تاریخی که نداشته اند را ایجاد کنند. در ماه‌های اخیر نیز یورش گروه‌های افراطی صهیونیستی به مسجدالاقصی در تلاش برای تحقق این هدف افزایش یافته است.
 
جزییات مراسم
 
اولین گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست از ساعات ابتدایی امروز صبح وارد صحن‌های مسجد الاقصی شده‌اند. شبکه خبری المیادین نیز به‌نقل از خبرنگار خود در قدس اشغالی گزارش داد که نظامیان رژیم اشغالگر قدس در منطقه قدیمی این شهر که مسجد الاقصی در آنجا قرار دارد، پست‌های ایست و بازرسی ایجاد کرده‌اند تا مانع از رسیدن فلسطینیان به مسجد الاقصی شوند.
 
نظامیان رژیم صهیونیستی ابتدای یورش به مسجد الاقصی، برای اینکه صهیونیست‌ها به راحتی اقدام به برگزاری رقص پرچم کنند، اقدام به بستن در‌های مسجد قبلی کردند و معتکفان را در این مکان حبس کردند. با تلاش معتکفان، قفل این در‌ها شکسته شد، ولی نظامیان صهیونیست بار دیگر این مکان را بستند.
 
ایتمار بن گوویر، نماینده پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) از افراطی‌ترین نمایندگان صهیونیست است، به همراه ده‌ها صهیونیست در مراسم رقص پرچم و یورش به مسجد الاقصی شرکت کرد و دقایقی پیش وارد این مکان مقدس شد.
 
بن گوویر که بار‌ها خواستار اخراج همه فلسطینیان از فلسطین تاریخی شده و در یورش به محله جنجالی الشیخ جراح مشارکت داشته، تحت تدابیر شدید امنیتی و در حلقه نظامیان صهیونیست به صورت غیرقانونی وارد مسجد الاقصی شد.
 
شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه ۱۸۰۰ شهرک‌نشین یهودی تحت حمایت شدید نیرو‌های پلیس به مسجد الاقصی تعرض کردند. روزنامه یدیعوت آحارانوت مدعی شد که بیش از ۵۰۰ نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست در مراسم رقص پرچم امروز در مسجد الاقصی شرکت کرده‌اند.
 
رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که مقامات امنیتی ارشد این رژیم به نیرو‌ها و فرماندهان پلیس گفته که مبادا در یورش امروز به مسجد الاقصی دست به اقدامات تحریک آمیز و ضرب و جرح و خشونت مانند مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله، خبرنگار شهید الجزیره بزنند و این حرکات و اقدامات دست مایه حمله رسانه‌های منطقه و جهان شود.
 
واکنش سخنگوی حماس
 
فوزی برهوم سخنگوی حماس تاکید کرد که مقاومت هرگز در برابر تجاوزات و جنایات اشغالگران اسرائیلی ساکت نمی‌نشیند و به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها پیام مقاومت را به خوبی دریافت نکردند.
 
دیروز گروه‌های فلسطینی از جمله حماس طی فراخوانی از همه فلسطینیان خواست امروز یکشنبه خود را به مسجد الاقصی برسانند و مانع از تعرض و هتک حرمت صهیونیست‌ها به این مکان مقدس شوند.
 
پلیس رژیم اشغالگر قدس، امروز دانش آموزان فلسطینی را از رفتن به مدارس خود در داخل مسجد الاقصی باز داشت.
 
برخی تحلیلگران معتقدند با بررسی وضعیت شکننده کابینه بنت می‌توان به این نتیجه رسید که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از رهگذر برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم، به دنبال سر و سامان دادن به وضعیت بغرنج سیاسی خود است.
 
روزنامه یدیعوت آحارانوت تاکید کرد: «راهپیمایی پرچم آزمونی برای کابینه نخست وزیر اسرائیل، است و در اینجا بحث در مورد بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که نفتالی بنت از زمان تشکیل کابینه با آن مواجه است.»
 
برخی دیگر معتقدند کابینه نفتالی بنت در شرایط کنونی به دلیل جدایی «عیدیت سلیمان» (از اعضای حزب یمینا) از کابینه بنت در وضعیت بسیار شکننده‌ای در کنست قرار دارد و تعداد کرسی‌هایش به ۶۰ کرسی کاهش یافته، این در حالی است که جریان مخالف به ریاست بنیامین نتانیاهو نیز در شرایط کنونی ۶۰ کرسی در اختیار دارد.
 
براین اساس، نفتالی بنت برگزاری راهپیمایی پرچم را به عنوان آخرین گزینه موجود برای سر و سامان دادن به وضعیت بغرنج سیاسی خود می‌داند، به ویژه اینکه بدانیم که بنیامین نتانیاهو (رهبر فعلی مخالفان کابینه بنت) در دوران نخست‌وزیری خود مجبور شد در اثر تهدیدات مقاومت فلسطین، مسیر راهپیمایی پرچم را تغییر داده و به برگزاری محدود آن تن بدهد. حالا نفتالی بنت عزم خود را جزم کرده اصلی‌ترین رقیبش را که زمزمه‌های بازگشت وی به صحنه سیاسی این روز‌ها بیش از گذشته به گوش می‌رسد، در زمین بازی «راهپیمایی پرچم‌ها» شکست دهد.
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار