کد خبر: 1090212
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
در سلسله آتش‌سوزی‌های مشکوک در سرزمین‌های اشغالی روز پنج شنبه آتش‌سوزی مهیبی در یک شهر صنعتی در قلب سرزمین‌های اشغالی رخ داد که مقامات تل‌آویو نه تنها واقعیت ماجرا را اعلام نکردند، بلکه از انتشار وسیع این اتفاقات مشکوک در رسانه‌ها جلوگیری کردند. حادثه‌ای که چند روز پس از اقدام این رژیم در ترور سرهنگ صیاد خدایی در تهران رخ داد. این در حالی است که صهیونیست‌ها از ترس انتقام ایران به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
فرشید پرهام

 هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین درباره هرگونه تحرکات رژیم صهیونیستی در قدس و هشدار ایران برای گرفتن انتقام شهید صیاد خدایی، شرایط امنیتی را در سرزمین‌های اشغالی دگرگون کرده است. منطقه صنعتی شهر قلنسوه در سرزمین‌های اشغالی روز پنج شنبه دچار حریق گسترده شد. منطقه صنعتی قلنسوه یکی از مناطق بزرگ صنعتی در استان مرکزی رژیم صهیونیستی است که از جهاتی قطب صنایع چوب این استان هم محسوب می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارشناسان ایمنی مراکز صنعتی در پی این حادثه اعلام کردند نوع حریق و آسیب‌های آن اختلال زیرساخت‌های برق صنعتی و تجهیزات مرتبط با آن را نشان می‌دهد. سرزمین‌های اشغالی از روز چهار شنبه شاهد حوادث پی‌درپی و اختلالات گسترده است، وقوع انفجار و آتش‌سوزی گسترده در پتروشیمی بندر حیفا یکی از جدید‌ترین این موارد است. سیستم رسمی رژیم صهیونیستی تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از انتشار وسیع اخبار دارد، با این حال اخبار درزکرده در برخی منابع محلی و شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که روز چهار شنبه در پی انفجار در پتروشیمی حیفا، اختلالی قابل‌توجه در عملکرد پمپ‌های بنزین شهر ریشتون لتزیون به وجود آمده است.

سانسور طبق معمول
طی روز‌های گذشته همچنین حادثه‌ای در کارخانه کشتی‌سازی در بندر حیفا به وقوع پیوست و ماشین‌های امدادی و کمک‌رسان این رژیم به منطقه اعزام شدند، با این حال اسرائیل مانع انتشار اخبار دقیق این مسئله شده است. روز سه شنبه نیز گزارش آتش‌سوزی شدیدی هم در یک مرکز صنعتی غذایی در سرزمین‌های اشغالی رخ داد که گفته می‌شود در داخل یک واحد فرآوری گوشت بوده است.
مقامات تل‌آویو همواره از انتشار جزئیات و حقیقت این حوادث و انتشار آن در رسانه‌ها خودداری می‌کنند، موضوعی که نشان می‌دهد مسائل امنیتی خارج از سرزمین‌های اشغالی در این رخداد‌ها تأثیرگذار بوده است. ماه گذشته نیز رسانه‌های صهیونیستی از وقوع آتش‌سوزی مهیب در یک مخزن سوخت در شهر حیفا خبر دادند که جزئیات آن نیز از سوی تل‌آویو منتشر نشد. طبق روال معمول سکوت خبری رسانه‌های صهیونیستی، گفته می‌شود این بار نیز ارتش این رژیم دستور سانسور جزئیات این حادثه را داده است. همه انفجار‌ها و آتش‌سوزی‌های مشکوک در روز‌های اخیر، پس از ترور شهید خدایی انجام شده است که فرماندهان ارشد ایران اعلام کردند که انتقام سختی خواهند گرفت. پس از آن ارتش صهیونیستی در مرز‌های سوریه و لبنان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.
اگرچه مقامات اسرائیل در ابتدا از هرگونه اظهارنظر درباره ترور شهید خدایی سر باز می‌زدند، اما روزنامه نیویورک تایمز روز چهار شنبه به نقل از یک مسئول اطلاعاتی آگاه به تماس‌ها بین رژیم صهیونیستی و امریکا که نخواست نامش فاش شود، عنوان کرد که تل‌آویو به امریکایی‌ها اطلاع داده که ترور شهید خدایی کار این رژیم بوده است. رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که ارتش صهیونیستی به شدت از درز اطلاعات ترور شهید صیاد خدایی توسط امریکایی‌ها به خشم آمده است.
از سوی دیگر، ارتش لبنان پنج شنبه شب طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پهپاد صهیونیستی از نوع «اسکای لارک» پنج شنبه شب در جنوب لبنان، بعد از تجاوز به حریم هوایی این کشور سرنگون شده است. گفته می‌شود صهیونیست‌ها از ترس پاسخ احتمالی ایران و محور مقاومت به خاطر ترور‌ها و اقدامات جنایتکارانه اخیر در آماده باش کامل هستند و این پهپاد هم در مأموریت پایش مرز‌های جنوبی لبنان و شمال فلسطین اشغالی ساقط شده است. سطح آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی و سایر نهاد‌های امنیتی این رژیم به بالا‌ترین سطح رسیده و گفته می‌شود تمام مرخصی‌ها لغو شده است. حتی سفارت‌های اسرائیل در سرتاسر دنیا به حال آماده‌باش درآمده‌اند. مقامات صهیونیستی که همیشه ادعا می‌کردند از امنیت آهنین برخوردارند، وقوع چنین حوادث پی‌در پی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که همه این‌ها لفاظی بیش نبوده است و این رژیم نمی‌تواند امنیت شهروندانش را تضمین کند.
قدس در نقطه جوش
علاوه بر ترس صهیونیست‌ها از انتقام ایران، وضعیت امنیتی بین این رژیم با فلسطینی‌ها هم در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد. به‌رغم هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان افراطی اجازه داده تظاهرات پرچم را روز یک شنبه برپا کنند. به گزارش شبکه المیادین، آن‌ها با پرچم اسرائیل وارد محله‌های قدس می‌شوند و به مسجدالاقصی رفته و به آن اهانت می‌کنند. آن‌ها همچنین خواستار تخریب مسجد قبه‌الصخره هستند. مقاومت فلسطین تصمیم دارد به هرگونه تجاوز به مسجدالاقصی پاسخ دهد. شبکه عبری‌زبان «کان» اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس حمله راکتی مقاومت فلسطین به قدس اشغالی در جریان برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم، اقدام به نصب سکو‌های سامانه گنبد آهنین در اطراف این شهر کرده است. این درحالی است که جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی هشدار داده‌اند که اگر راهپیمایی پرچم برگزار شود با قاطعیت به آن پاسخ خواهند داد که نبرد سیف‌القدس در مقابل آن ناچیز است. مقاومت همچنین گفته که این اقدام بازی با آتشی است که تبعات آن تنها متوجه مقامات اسرائیلی است؛ بنابراین با توجه به اصرار صهیونیست‌ها به برگزاری چنین مراسمی درگیری مجدد در سرزمین‌های اشغالی و سراسر فلسطین محتمل به نظر می‌رسد. همچنان که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم در سخنانی گفته که در روز‌های آینده ممکن است اتفاقاتی در فلسطین رخ دهد و ممکن است این اتفاقات به حد یک انفجار بزرگ برسد. گروه‌های فلسطینی بار‌ها نسبت به تحرکات صهیونیست‌ها در قدس و کرانه باختری هشدار داده و گفته‌اند اگر این رژیم دست از پا خطا کند، سراسر سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران خواهند کرد. در نبرد سیف‌القدس سال گذشته که ۱۲ روز به طول انجامید، بیش از ۴ هزار موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شد و در نبرد آتی تعداد این حملات به مراتب گسترده‌تر از قبل خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار