کد خبر: 1088373
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
محبت کن تا محبت ببینی

تا به حال شده از خود سؤال کنید که چرا باید با یکدیگر مهربان باشیم؟ درون ما از بیرون آشکار نیست و مشخص نیست ما در درون با چه مشکلاتی روبه‌رو هستیم. از این گذشته، تنها چیزی که واقعاً مهم است این است که چگونه با یکدیگر رفتار کرده‌ایم. وقتی وارد این دنیا می‌شویم، ضریب مهربانی ما دست نخورده است. ما می‌توانیم با اعمال خود آن را حفظ کنیم. مهربانی مانند ماهیچه و عضله است. هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، قوی‌تر می‌شود، پس بیاییم عضله مهربانی‌مان را قوی‌تر کنیم.

شما برای مهربانی با مردم به دلیل نیاز ندارید. من خودم را وقف می‌کنم تا همه را تشویق کنم، تا مهربانی را به منصه ظهور برسانم. شما چطور؟ بیایید در تلاش‌های خود فعال‌تر باشیم، نه به این دلیل که مجبوریم، بلکه به این دلیل که می‌خواهیم و نه به این دلیل که دیگران با ما مهربان بوده‌اند، بلکه به این دلیل که خوب بودن کار دل است. من مهربانی را سرلوحه کار خود قرار خواهم داد و خودم را وقف دیگران می‌کنم. شما چطور؟ در اینجا چند پیشنهاد و ایده از راه‌های مهربانی وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها بهره بگیریم.
لبخند بزنید و روز خود و دیگران را شیرین‌تر کنید. به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید صلح را ترویج دهید. فقط گوش کنید. عزیزان‌تان را در آغوش بگیرید. فرد جدیدی را به اعضای دوستان خود دعوت کنید. یک ایمیل یا کارت مهربانی ارسال کنید. به تمیز کردن کمک کنید، بدون اینکه از شما خواسته شود، به صورت عملی به کسی کمک کنید. در را برای کسی که پشت سرتان است باز نگه دارید. یک دوست یا یکی از اعضای خانواده را هنگامی که ناامید یا بی‌انگیزه هستند، تشویق کنید. با کسی که به شما آسیب رسانده است، صلح کنید. با یک غریبه گفتگو کنید. حین رانندگی اجازه دهید افراد دیگر هم وارد لاین شما شوند. با فردی که جلو یا پشت سرتان در صف است، خوش‌برخورد باشید. وقت خود را به دوست یا فردی که به آن نیاز دارد، اختصاص دهید. هر روز بدون غر زدن از شکست، بگویید: خدایا! متشکرم. در مورد مهربانی محبت‌آمیز مراقبه کنید و بگویید: «ان‌شاءالله که شاد، سالم، آرام و عاری از رنج باشید و ممکن است کار‌های من به نحوی به شادی، سلامتی، آرامش و آزادی شما کمک کند.» کمی بیشتر به اعضای خانواده و دوستان خود بگویید: «دوستت دارم.» قبل از صحبت کردن مکث کنید و کلمات را با نیت مثبت انتخاب کنید. به کسی کمک کنید تا کمی استراحت کند (مراقب بچه‌هایش باشد، یک کار انجام دهد و برایش شام بیاورد). زباله‌هایی را که می‌بینید در جوی آب پرتاب می‌شود جمع کنید، حتی اگر مال شما نباشد. شکایت و نفرین را به مدت یک هفته حذف کنید. چیزی پرمغز به کسی هدیه دهید. کتابی امانت بدهید، گل بیاورید، بیسکوییت و چای تعارف کنید و هر آنچه را که فکر می‌کنید مناسب است. کمک مالی کنید. صندلی خود را به منظور استفاده یک پیرمرد یا یک پیرزن رها کنید. هر روز با چه روش‌هایی سعی می‌کنید مهربانی‌تان را نشان دهید؟ نکات و ترفند‌های خود را با دیگران هم به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید مهربانی همیشه یک انتخاب است. هر چه بیشتر با مهربانی رفتار کنیم، کائنات و آدم‌ها هم با ما مهربان‌تر تا می‌کنند. پس مهربان باشیم تا مهر و مهربانی ببینیم.
ترجمه و تنظیم از: verywellmind. com

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار