کد خبر: 1084035
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
ناهماهنگی میان متولیان حوزه مسکن از جمله وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن، سبب شده است حتی یک ریال تسهیلات مسکن روستایی به دست مردم این مناطق نرسد.

ناهماهنگی میان متولیان حوزه مسکن از جمله وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن، سبب شده است حتی یک ریال تسهیلات مسکن روستایی به دست مردم این مناطق نرسد.
در دولت‌های قبل مجموعاً ۲/۲ میلیون متقاضی روستایی از تسهیلات ساخت مسکن بهره‌مند شده‌اند، اما چند ماهی است که از پرداخت این تسهیلات خبری نیست. یک مقام مسئول در ساخت مسکن در گفتگو با فارس با اشاره به پیشرفت نهضت ملی مسکن اظهار داشت: متأسفانه از ابتدای استقرار دولت تاکنون، حتی یک فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی به متقاضیان فاقد واحد مسکونی پرداخت نشده است.
این مقام مسئول در بیان دلایل پرداخت نشدن تسهیلات ساخت مسکن به روستاییان در پروژه نهضت ملی مسکن گفت: عدم هماهنگی میان متولیان این حوزه از جمله وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبب شده تا حتی یک ریال از تسهیلات مسکن روستایی به دست مردم محروم این مناطق نرسد.
متقاضیان روستایی نهضت ملی مسکن سردرگم هستند
وی با اشاره به عملکرد متولیان اصلی نهضت ملی مسکن گفت: خروجی‌ها نشان می‌دهد متقاضیان نهضت ملی مسکن به خصوص در روستا‌های کشور سردرگم هستند و تاکنون موفق به پیشبرد ساخت واحد‌های مسکونی خود نشده‌اند.
این مقام مسئول تأکید کرد: نهضت ملی مسکن مهم‌ترین وعده رئیس‌جمهور است و پیگیر این وعده تا حصول نتیجه مستلزم تشکیل حداقل هفته‌ای یک‌بار شواری عالی مسکن خواهد بود؛ در این باره ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن این وزارتخانه برای تحقق وعده مسکنی رئیس‌جمهور اهتمام بیشتری داشته باشد.
۵۰۰ هکتار زمین غیرفعال در شهرک‌های صنعتی بازپس گرفته می‌شود
در حالی با متقاضیان جدید دارای تخصص و توانمندی مالی برای دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی مواجه هستیم که برخی افراد و شرکت‌ها، زمین‌هایی را حتی قبل از سال ۹۰ دریافت کردند و به دلایلی مانند نداشتن توان مالی و تخصص، اقدامی برای ساخت و تکمیل آن انجام نداده‌اند. در این باره قانون هم مقرر کرده دریافت کنندگان زمین اگر در موعد مقرر، کار احداث را انجام ندهند باید زمین را از آن دریافت کننده پس گرفت.
علی رسولیان مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اعلام مطلب فوق گفت: سال گذشته با کمک دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه، پرونده بیش از هزار و ۹۰۰ هکتار را که واحد‌های آن ساخته نشده بود با دادن اخطار‌ها و تذکرات لازم در مسیر قضایی قرار دادیم تا بازپس‌گیری کنیم که از این میزان تاکنون ۷۷۰ هکتار را پس گرفتیم. بخشی از زمین‌های پس گرفته شده به افراد جدید واگذار شده و بقیه نیز در مسیر و فرآیند واگذاری است.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از اواخر سال گذشته، فرآیند واگذاری زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی، الکترونیکی شد تا شفافیت لازم و عدالت ایجاد شود و همه افراد اطلاعات کامل را درباره شرکت داشته باشند.
رسولیان با بیان اینکه در این باره سامانه‌ای طراحی شد، افزود: هم اکنون هر نوع واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به وبگاه eservice. isipo. ir زمین‌ها را ببینند، زمین مورد نیاز خود را انتخاب کنند و به راحتی فرآیند کار خود را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ادامه دهند. البته درخواست ما این است که متقاضیان حتماً به مراجع معرفی شده سازمان شهرک‌ها مراجعه کنند، زیرا اگر متوجه شویم افرادی از مسیر بنگاه‌های املاک یا مسیر دیگری، دریافت زمین را پیگیری کرده‌اند زمین را پس خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: دولت برای تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، هزینه زیادی متقبل می‌شود، زیرا هدفگذاری شده تا تولید اتفاق بیفتد و اگر تولیدی اتفاق نیفتد ما ورود خواهیم کرد و اراضی را به افراد دیگر واگذار خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار