کد خبر: 1083126
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
 

همان طور که می دانید یک کرکره برقی دارای اجزای مختلفی مانند : ریل، بدنه، تیغه، موتور و.. می باشد. هر گونه اختلال و مشکل در این اجزا می تواند زمینه ساز یک مشکل جدی گردد. در واقع عملکرد کلی کرکره برقی مختل می شود؛ چرا که هر کدام از این قطعات به هم مرتبط بوده و با همکاری تمام این اجزا، عمل باز و بسته شدن درب صورت می گیرد.

چه زمانی برای تعمیر کرکره برقی اقدام کنیم؟

 نکاتی مهم درباره ی کرکره برقی پنجره ای

یکی از اساسی ترین نیاز های افراد در جامعه امروزی، امنیت می باشد. یکی از مواردی که امنیت ساختمان را بیشتر می کند، کرکره برقی پنجره و بالکن می باشد. این کرکره ها در سال های اخیر به شکل گسترده ای مورد استفاده افراد قرار گرفته است.

 کلیت کارکرد کرکره برقی پنجره و بالکن بسیار به یکدگیر شباهت دارند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با کرکره برقی پنجره آشنا کنیم، اما بدانید که با کرکره برقی بالکن تفاوت چندانی ندارد. پس با ما همراه باشید.

انتخاب کرکره مناسب برای پنجره

برای انتخاب کرکره برقی چه برای پنجره و چه برای بالکن یا درب، دو فاکتور وجود دارد که ما باید برای انتخاب بهتر آنها را برسی کنیم. این دو مورد عبارتند از:

  1. تیغه کرکره برقی 
  2. موتور کرکره برقی

 

انتخاب تیغه مناسب کرکره برقی پنجره

تیغه ی کرکره برقی پنجره باید یکسری موارد را رعایت کرده باشد و ما باید در هنگام انتخاب و خرید این نوع کرکره آنها را در نظر بگیریم. این موارد عبارتند از:

داشتن امنیت بالا و ضد سرقت بودن تیغه های کرکره برقی

داشتن شکل ظاهری و رنگی متناسب با نمای ساختمان خود

 

ورود و یا عدم ورود نور خورشید از پشت کرکره برقی (یعنی می خواهد نور عبور کند  یا عبور نکند)

میزان صدایی که تیغه های موجود در کرکره هنگام بالا و پایین رفتن تولید می کنند.

   قیمت نهایی تیغه های کرکره

اما گاهی اوقات ممکن است با مواردی رو به رو شویم که ممکن است ندانیم آیا نیاز به مراجعه به تعمیرکار هست یا نه؟ در این مقاله به بررسی مواردی می پردازیم که در صورت مشاهده، لازم است با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. با ما همراه باشید.

در مواردی تشخیص مشکل و علت ایجاد آن در کرکره برقی نیازمند تخصص و تجربه می باشد. یک تعمیرکار متبحر به دلیل برخورد با هزاران موارد این چنینی در طول تجربه کاری خود، به راحتی می تواند به علت اختلال در عملکرد کرکره برقی پی برده و در صورت نیاز به تعویض قطعات آن بپردازد. یکی از مکان های پرتردد که اغلب مجهز به کرکره برقی هستند، پارکینگ می باشد.

دیگر نیاز نیست مانند زمان های قدیم پس از گذراندن یک روز کاری خسته کننده از ماشین خود پیاده شوید و درب پارکینگ را برای قرار دادن اتومبیلتان باز نمایید. به لطف پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری های مختلف در ساخت انواع کرکره برقی به راحتی می توانید با فشردن یک دکمه، درب کرکره ای را باز کرده و ماشین خود را در داخل پارکینگ پارک نمایید.

برای پارکینگ اداره ها و شرکت ها یا مجتمع های تجاری و آموزشی، توجه به خرابی کرکره برقی و اقدام فوری برای تعمیر آن بسیار حائز اهمیت می باشد؛ چرا که به دلیل تردد بالای جمعیت، خرابی درب می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی برای افراد گردد.

 

یکی از این موارد، بالا نرفتن کرکره است که علت آن می تواند خرابی موتور باشد. البته گاهی داغ شدن موتور باعث ایجاد این مشکل می گردد که در این صورت آن را خاموش کرده و چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود سپس مجددا آن را روشن نمایید. در صورتی که تغییری حاصل نشد، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

کر کره

6 علت مهم خرابی کرکره برقی

همان طور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، یک کرکره برقی از اجزای مختلفی همچون : بدنه، تیغه، رول و.. ساخته شده است. همچنین این محصول در اشکال مختلف و تیغه آن هم، در انواع جنس های آلومینیوم یا پلی کربنات و...  به بازار عرضه شده است. در صورتی که علت بروز مشکل در کرکره را نمی دانید، توصیه می کنیم حتما با شرکت ارائه دهنده خدمات در این زمینه، تماس بگیرید و از مشاوره های افراد متخصص بهره مند شوید.

 گاهی اوقات علت کار نکردن کرکره برقی می تواند خرابی پیچ فنر باشد و اشکال از موتور آن نباشد. در صورت خرابی این قطعه، موتور نمی تواند کرکره برقی را بالا بکشد.

گاهی اوقات پیش می آید که شاهد سر و صدای زیاد کرکره برقی هستید؛ این امر می تواند به روغن کاری مربوط باشد که می توانید آن را یاد بگیرید و یا انجام آن را به یک متخصص با تجربه بسپارید. گاهی اوقات هم لازم است قبل از هر اقدامی برای خرابی کرکره، ابتدا ریموت را چک کنید تا از تمام نشدن باتری و یا عدم خرابی آن اطمینان حاصل نمایید.

 

 از نفوذ آب و یا انداختن و ضربه زدن به ریموت خودداری نمایید. به طور کلی از شایع ترین موارد خرابی کرکره برقی، می توان به خرابی چشمی، شکستن فنر و خراب شدن غلتک اشاره نمود.

گاهی اوقات هم ممکن است در اتصالات و سیم کرکره برقی مشکل به وجود آمده باشد و همین موضوع سبب قطعی جریان برق و در نهایت پایین نیامدن کرکره گردد.

چرا کاربرد کرکره برقی مقرون به صرفه است ؟

 
 

کر کره

 

رول توکار و درون باکس

تیغه های کرکره برقی پنجره در هنگام باز شدن نیاز به مکانی دارند تا رول نهایی در آنجا جمع شود. برای کرکره برقی های پنجره بهترین مکان رول توکار و درون باکس می باشد. اما مشکلی وجود دارد این است که ساختمان بایستی در حین انجام عملیات ساخت، یک باکسی برای این رول در درون سقف با ابعادی به اندازه ی 40*40 سانتیمتر در نظر گرفته شود.

تا هنگامی که کرکره برقی بالا می رود، رول جمع شده تیغه ها در داخل سقف قرار بگیرد و قابل مشاهده نباشد. بهتر است بدانید که در این مورد به دلیل اینکه رول جمع شده دیده نمی شود، نمای ساختمان را بسیار زیباتر می کند. اما این مدل برای ساختمان هایی که ساخته شده اند دیگر این نوه جانمایی قابل نصب نمی باشد.

 

رول روکار جلوی پنجره

یکی دیگر از جانمایی های تیغه های کرکره برقی ، رول روکار جلوی پنجره می باشد. یکی موردی که در این جانما وجود دارد این است که زمانی که کرکره برقی باز می شود و به صورت یک رول می شود در جلوی پنجره قرار میگیرد و مانع ورود نور به داخل خانه می شود. به همین خاطر این نوع جانمایی برای کرکره برقی های پنجره توصیه نمی شود.

 اما این نوع جانمایی در صورتی که نخواهیم بر روی دیوار خارجی ساختمان قرار گیرد، انتخاب مناسبی می باشد. اما بهتر است بدانید که برای استفاده از این نوع جانمایی برای بالکن باید جهت رول شدن تیغه ها به سمت داخل باشد.

 

رول روکار و بالای پنجره

یکی دیگر از روش های جانمایی تیغه های کرکره برقی، رول روکار بالای پنجره می باشد. این روش برای ساختمان هایی تکمیل شده اند، گزینه مناسب تری می باشد. زیرا در این روش دیگر لازم نیست رول جمع شده در جلوی پنجره قرار بگیرد و مانع ورود نور خورشید به داخل شود.

 بهتر است بدانید در این روش چون جانمایی رول تیغه های کرکره برقی در بالای پنجره قرار می گیرد، رول کرکره بایستی 30 سانتی متر بالاتر از پنجره نصب شود. به همین خاطر میزان مصرف تیغه های کرکره برقی در این مورد بیشتر از قبل می باشد و ممکن هزینه هزینه نهایی در این مورد کمی بیشتر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر