کد خبر: 1081199
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
داستان تکراری خیابان‌های پر چاله تبریز
فرقی ندارد، راننده باشید یا در این شهر با پای پیاده مسیر خود را طی کنید هر چه که باشد از وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌های کلان‌شهر تبریز، جان به لب رسیده است.

خیابان‌های تبریز شهر اولین‌ها دارای آسفالتی نامناسب و پر از چاله‌های بزرگ و کوچک است که هیچ ماشینی نیست که بتواند از افتادن در یکی از آنها در امان باشد و کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

تبریزی‌ها سال‌هاست که عادت دارند بعد از هر سفری، آسفالت تبریز را با آسفالت شهر مسافرت خود مقایسه کنند و از وضعیت کوی و خیابان شهر خود دلخور باشند.

فرقی ندارد راننده باشید یا در این شهر با پای پیاده مسیر خود را طی کنید هر چه که باشد از وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌های کلان‌شهر تبریز، جان به لب رسیده است فرورفتگی، چاله‌چوله‌های عمیق، سطوح مواج، تعجب نکنید شاید این واژه‌ها بر مذاق کسی خوش نیاید اما هر چه که هست واقعیت است و حال و هوای این روزهای آسفالت کلان‌شهر تبریز است.

بار‌ها دیده‌اید که آسفالت خیابان‌ها دچار فرورفتگی یا شکستگی شده است، چاله چوله در آن ایجاد شده یا حتی تکه‌ای آسفالت از سطح زمین کنده شده و دست‌انداز‌های بدی در راه تردد خودرو‌ها ایجاد کرده که اگر این دست‌انداز‌ها را در مقیاس جاده‌ها و سرعت بالای خودرو‌ها در نظر بگیریم، منشأ برخی سوانح رانندگی خواهد بود، بنابراین در اینجا است که نقش شهرداری به میان می‌آید نقشی که هیچ‌گاه ایفا نشده و هنوز وضعیت خیابان‌ها به همان شکل سال‌های گذشته به چشم می‌خورد.

حال باید این سوال را پرسید که آیا مسوولان ذی‌ربط همچون سازمان شهرداری کلان‌شهر تبریز، اوضاع نابسامان خیابان‌ها را نمی‌بینند یا خود را به کوچه علی چپ زده‌اند؟

فعالیت‌های عمرانی در شهرداری تبریز فاقد استانداردهای لازم است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شهرداری تبریز، اظهار داشت: عموما اکثر فعالیت‌های عمرانی در شهرداری فاقد استانداردهای لازم است.

سیدکاظم زعفرانچیلر گفت: عموما اکثر فعالیت‌های عمرانی در شهرداری فاقد استانداردهای لازم بوده و تنها در بحث آسفالت مطرح نیست.

وی افزود: از بتن‌ریزی گرفته تا جدول‌کشی همگی از استانداردهای لازم دور بوده و به مرور زمان از بین می‌روند و استحکام‌شان ضعیف است.

زعفرانچیلر یادآور شد: سازوکاری برای فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی تعریف شود تا عملیات اجرایی طبق استانداردهای روز پیش رود.

اعتراض به وضعیت آسفالت خیابان‌های تبریز

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز، تصریح کرد: شهروندان تبریزی از موضوع آسفالت شهر گله‌مند هستند و در این باب اعتراضاتی دارند، حقیقتا وضعیت آسفالت شهر نامطلوب بوده و باید در این راستا ضمانت‌های اجرایی اتخاذ شود.

روح‌الله دهقان‌نژاد متذکر شد: در خصوص آسفالت‌ریزی از شرکت‌های پیمانکار و کارخانجات تولید آسفالت یک تضمین پنج ساله بگیریم تا هر ایرادی در این مدت پیش بیاید، موظف به اصلاح شوند.

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی، افزود: پیمانکاران پس از آسفالت‌ریزی می‌روند و چند ماه بعد آسفالت تخریب می‌شود و شهرداری می‌ماند و شهروندانی که باید این وضعیت را تحمل کنند.

دهقان‌نژاد اذعان داشت: بهتر است،  مجموعه شهرداری به این موضوع مهم توجه داشته باشد و تضمین کاملی برای آسفالت‌ریزی در نظر بگیرد.

وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر تبریز اسفناک است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر تبریز اسفناک است.

رسول برگی ادامه داد: وضعیت آسفالت خیابان‌های هر شهری به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی رضایت مردم از عملکرد مدیریت شهری به شمار می‌آید که متاسفانه طی ماه‌های اخیر به دلیل تشدید وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‌ها که با شکستگی، کنده شدن و فرورفتگی چاله‌های کوچک و بزرگی ایجاد شده که این موضوع با ناراحتی اغلب شهروندان همراه بوده و به یک وضعیت اسفناک تبدیل شده است.

 وی ابراز کرد: در طول ماه‌های اخیر چندین بار توسط اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها و عدم لکه‌گیری و استفاده از ملات خشک و آسفالت سرد به جنابعالی تذکر داده شده است اما متاسفانه شاهد هیچ‌گونه اقدام عملی برای ترمیم و اصلاح این وضعیت با در نظر گرفتن شرایط فصلی نبوده‌ایم. چرا با وجود دغدغه شهروندان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز، شهرداری هیچ‌گونه عملکرد و اقدامی برای اصلاح این وضعیت نداشته است!

شهرداری تبریز سالانه میلیاردها تومان، به پروژه‌های آسفالت‌ریزی اختصاص می‌دهد و خروجی کار را هم بر حسب متراژ و مساحت منتشر می‌‌کند اما هیچ‌گاه اشاره نمی‌کند که دوره ماندگاری آسفالت در تبریز چقدر است و اصلاً چرا باید خیابان‌های یک شهر، مدام در حال روسازی و زیرسازی باشند؟

در این موضوع اشاره شده بود، وضعیت آسفالت کوچه‌ها که نه خیابان‌های اصلی تبریز بسیار اسفناک شده به‌طوریکه جلوبندی تمام خودورها دچار آسیب شده و بیشتر تصادفات نیز از این موضوع ناشی می‌شود از مسوولان شهرداری بپرسید پولی که از مردم، خودروها و ارزش افزوده جرائم رانندگی و دولت می‌گیرد، چی‌کار می‌کنند؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر