کد خبر: 1066752
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي:
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي كشور با بيان اينكه هيچ هدفي خارج از ديد و تير شبكه پدافند هوايي در آسمان كشور نيست، تأكيد كرد: آسمان را به صورت لحظه‌اي رصد مي‌كنيم.

امير قادر رحيم‌زاده، فرمانده قرارگاه پدافند هوايي كشور در گفت‌وگو با مهر با اشاره به برگزاري دهمين رزمايش اقتدار هوايي فداييان حريم ولايت نيروي هوايي ارتش و در خصوص نقش شبكه پدافند هوايي كشور در اين رزمايش گفت: شبكه پدافند هوايي در همه رزمايش‌هايي كه برگزار مي‌شود نقش پررنگ و فعالي دارد.
وي ادامه داد: در تمام رزمايش‌ها مانند رزمايش نيروي هوايي، با توجه به اينكه شبكه پدافند ديد وسيعي نسبت به آسمان كشور دارد و به صورت لحظه‌اي رصد مي‌كند، بنابراين از زمان پرواز پرنده‌هاي با سرنشين و بدون سرنشين هماهنگي‌هاي قبلي با شبكه يكپارچه پدافند هوايي انجام مي‌شود.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي با تأكيد بر حضور فعال شبكه پدافند هوايي در تمام رزمايش‌هاي نيروهاي مسلح گفت: شبكه پدافند هوايي در همه رزمايش‌ها حضور فعال دارد و عملكرد پرنده‌هاي باسرنشين و بدون سرنشين را با دقت مورد پايش قرار مي‌دهد تا اگر مشكلي براي آنها پيش آمد يا در صحنه نبردهاي واقعي جنگنده‌هاي دشمن خواستند وارد حريم هوايي شوند و جنگنده‌ها و هواپيماهاي ما را تهديد كنند، بلافاصله رهنمودهاي لازم را به خلبانان ارائه و به آنها كمك كند.
امير رحيم‌زاده بخش مهمي از مأموريت‌هاي نيروي هوايي ارتش را بحث گشت‌هاي هوايي و مأموريت‌هاي رهگيري دانست و گفت: نيروي هوايي به عنوان دست بلند شبكه يكپارچه پدافند هوايي كشور هميشه مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در زماني كه نياز به شناسايي هواپيمايي كه وارد حريم هوايي كشور مي‌شود يا در زمان رهگيري و درگيري شبكه يكپارچه پدافند هوايي و با دستوري كه صادر مي‌شود از پايگاه‌هاي مختلف نيروي هوايي، هواپيماهاي رهگير به پرواز درآمده و در كنترل رادارهاي پدافند قرار مي‌گيرند تا به طرف هواپيماي دشمن هدايت شوند.
وي ادامه داد: پس از شناسايي هواپيماهاي دشمن توسط خلبانان و با استفاده از تاكتيك‌هاي عملياتي ويژه‌ مختصِ خود خلبانان، ابتدا نسبت به شناسايي اين پرونده‌ها اقدام و سپس در صورت نياز نسبت به درگيري با آنها يا مجبور كردن آنها براي نشستن در فرودگاه‌ها اقدام مي‌كنند. فرمانده قرارگاه پدافند هوايي انجام همه مأموريت‌ها و رزمايش‌ها را يك كار مشترك و هماهنگ با شبكه پدافند هوايي كشور دانست و افزود: نيروهاي مسلح ما در انجام مأموريت‌هاي خود همكاري و هماهنگي بسيار نزديكی دارند و هيچ جدايي‌ای بين مأموريت نيروهاي مختلف از جمله نيروي هوايي و قرارگاه پدافند هوايي خاتم وجود ندارد.
امير رحيم‌زاده با اشاره به رصد و هماهنگي كامل نيروي هوايي و قرارگاه پدافند گفت: تمام لحظات عملياتي نيروي هوايي از زمان برخاستن از روي باند تا زمان بازگشت و فرود در فرودگاه زير ديد رادارهاي پدافند هوايي صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به مأموريت‌هاي نيروي هوايي در ۲۴ساعت شبانه‌روز و انجام پروازهاي گشتي گفت: همه اين پروازها با ارتباط با شبكه پدافند هوايي صورت مي‌گيرد و اگر پرنده‌اي را مشاهده كنند نيز به شبكه يكپارچه پدافند هوايي اطلاع مي‌دهند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي كشور با اشاره به دستاوردهاي كشورمان در حوزه مقابله با اهداف هوايي در بردهاي مختلف گفت: در دفاع مقدس ما در حوزه مقابله با اهداف برد بلند مشكلاتي داشتيم، زيرا در آن جنگ ما با دنيا طرف بوديم نه فقط رژيم صدام. در آن مقطع همه قدرت‌هاي جهان رژيم صدام را پشتيباني مي‌كردند و در بحث رهگيري، هواپيماهاي برد بلند توانمندي‌هاي امروز پدافندي را نداشتند و با محدوديت‌هايي روبه‌رو بودند. امروز به انواع سامانه‌هاي موشكي و پدافندي مجهز شده‌ايم و متصور نيست اهدافي بتواند به مرزهاي هوايي كشور نزديك شود كه خارج از ديد و تير شبكه پدافند هوايي كشور باشد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي كشور با بيان اينكه قطعاً با هر نوع تهديدي برخورد قاطع خواهيم كرد، گفت: ما توان دفاع از آسمان كشور را در خودمان به طور صددرصد مي‌بينيم.
وي با اشاره به دستاوردها و توانمندي‌هاي كشور در حوزه پدافند گفت: ما در لايه‌هاي مختلف و تمام ارتفاع‌هايي كه براي هواپيماها امكان نفوذ و ظهور وجود دارد، سامانه‌ها و تجهيزات پدافندي براي مقابله و واكنش قاطع در سازمان رزم شبكه پدافند هوايي داريم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار