کد خبر: 1066196
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
“ یاداشت "

به گزارش جوان آنلاین استان اصفهان زهرا شایان فرکارشناس ارشد مشاورخانوادهدر یاداشتی در خصوص شروع سال تحصیلی نوشت؛با آغاز سال تحصیلی جدیدوشروع آموزش دانش آموزان، در فضای غیر حضوری، مشکلات والدین هم، با فرزندان خود در زمینه آموزش آنلاین وحضور درکلاس های مجازی  و انجام تکالیف شروع شده است.

اما آنچه به چشم می خورد این است که واقعاً والدین بعضی از نیازها و مشکلات فرزندانشان را در فضای آنلاین نمی‌بینند یا در جهت کاهش مشکلاتشان گامی برنمی‌دارند و البته از باید و نباید هایی که در زمینه ی آموزش آنلاین در مورد رفتارهای والدین وجود دارد، اطلاعی ندارند. توجه والدین را به این موضوع جلب می کنم که، لطفاً در قبال فرزندانتان انعطاف پذیر باشید و تا آنجا که می توانید استرس خود ،فرزندتان ومحیط  را کاهش دهید.

 لطفاً به فرزندتان اعتماد کنید و با انتخاب محیط مناسب و راحت جهت یادگیریِ دانش آموز تان ،عوامل حواس پرتی را برای او حذف کنید.

 نشان دادن بازخورد مثبت به فرزندتان پس از از اتمام کلاس می تواند در افزایش عملکرد مطلوب او تاثیر گذار باشد.

فراهم کردن امکانات مورد نیاز فرزندتان در جهت آموزش آنلاین می تواند تداعی کننده این موضوع باشد که، آموزش آنلاین هم مانند آموزش حضوری برای شما و فرزندتان جدی است .

سعی کنید فرزندتان را تشویق کنید که پشت میز بشیند و هرازگاهی از پشت میز بلند شود و حرکات کششی انجام دهد تا از خستگی های کاذب تدریس آنلاین، کاسته شود.

 به این موضوع دقت کنید که فرزندتان در آموزش آنلاین، نیاز به زنگ تفریح دارد و فرصت مناسب برای خوردن تغذیه است اما فراموش نکنیم که بردن میان وعده سر کلاس درس راهکار درستی نیست. و باعث کاهش تمرکز دانش آموز میشود.

 سعی کنید در حین آموزش و یادگیری فرزندتان مزاحمش نشوید و در مورد کلاس های آنلاین او نظر مثبت و منفی به او ندهید. در کار فرزندتان چه در زمینه ی آموزش دروس، چه پاسخ دادن دانش آموز سر کلاس درس، دخالتی نداشته باشید.

در زمان تدریس معلم او را تنها بگذارید و بدانیم که حضور والدین در کلاس درس مجازی، همچون حضور والدین در کلاس درس، هنگام باز بودن مدرسه است؛ این کار کاملاً غیرقانونی و نوعی تجاوز به حریم شخصی دانش آموز و معلم است .

اگر فرزندتان نتوانست مطلب درسی یا تمرین هایی را درست بفهمد و انجام بدهد ،با کمال آرامش و شکیبایی توأم با شوق، به او کمک کنید. از داد و فریاد و پرخاش جدٱ  خودداری کنید. و سعی کنید زمان هایی که حوصله کافی ندارید، نظارت آموزشی انجام ندهید. دانش‌آموز تان را عادت به نظم و ترتیب در انجام تکالیف دهیدو تمیزی دفاتر را به فرزندتان آموزش بدهید.

 تشویق مناسب و به موقع را فراموش نکنید. احترام به معلم در حضور فرزندتان نقش موثری در اطاعت و فرمانبرداری دانش آموز از معلم خواهد داشت وعملکرد وپیشرفت تحصیلی او بسیار اثرگذار است .

گوشی کودکان زیر ۱۵ سال را از برنامه‌های پراکنده و غیر مفیدِ زمانبر پاکسازی کنید. البته بهتر این است که این کار با تعامل خود دانش آموز انجام پذیرد. تا از حواس پرتی های بی موقع در حین آموزش جلوگیری شود. اگر فرزندتان دچار یک مشکل بالینی مثل نقص توجه و تمرکز یا اختلالات یادگیری هست، حتماً از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار