کد خبر: 1066085
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
یک استاد دانشگاه:
حضور میدانی رئیس‌جمهور در نقاط مختلف کشور که طی دو ماه گذشته به عنوان یک رویه و در قالب سفر‌های استانی جا افتاده است، اگر چه دارای مدافعان و موافقان زیادی است، اما بعضاً از سوی برخی جریان‌ها با، اما و اگر مواجه شده و معتقدند، رئیس‌جمهور باید وقت و امکانات خود را صرف امور کلان ملی کند و اگر نارسایی یا کم‌کاری مدیریتی در نقطه‌ای مشاهده می‌شود، باید آن مشکل را حل کرد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حضور میدانی رئیس‌جمهور در نقاط مختلف کشور که طی دو ماه گذشته به عنوان یک رویه و در قالب سفر‌های استانی جا افتاده است، اگر چه دارای مدافعان و موافقان زیادی است، اما بعضاً از سوی برخی جریان‌ها با، اما و اگر مواجه شده و معتقدند، رئیس‌جمهور باید وقت و امکانات خود را صرف امور کلان ملی کند و اگر نارسایی یا کم‌کاری مدیریتی در نقطه‌ای مشاهده می‌شود، باید آن مشکل را حل کرد.

رئیس‌جمهور، اما نگاه دیگری دارد؛ «برخی‌ها به سفر‌های استانی خرده می‌گیرند و می‌گویند که این سفر‌ها پرهزینه است، اما بنده می‌گویم اگر رئیس‌جمهور به استان‌ها سفر نکند، چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳درصد باقیمانده، هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد!»
دکتر رئیسی هفته گذشته در اجتماع نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و قشر‌های مختلف مردم استان فارس گفت: اگر رئیس‌جمهور و مدیران برای حل مشکلات در میانه میدان حضور نداشته باشند، بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد. پروژه‌های بسیاری هستند که با تزریق اعتبارات اندک و رفع مشکلات کوچک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند و بنده به عنوان رئیس‌جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم؛ نکته‌ای که در دومین گفت‌وگوی تلویزیونی وی هم مورد تأکید قرار گرفت و برنامه سفر‌های استانی را دارای عقبه کارشناسی شده عنوان کرد.
او اضافه کرد: «کار‌های شش روز از هفته را در سطح ملی انجام می‌دهیم و یک روز هم به استان می‌رویم، بالاخره حق استان است و وظیفه ماست که به استان‌ها سر بزنیم چراکه فقط در تهران مسئولیت نداریم.»
حضور در میان مردم از لوازم قطعی اداره جامعه
در همین زمینه رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به اهمیت حضور رئیس‌جمهور و مسئولان در میان مردم گفت: یکی از ارزش‌های بزرگ سفر‌های استانی این است که مسئولان ارشد با مشکلات مردم و جامعه آشنا می‌شوند و این از لوازم قطعی مدیریت و اداره جامعه است. حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حضور رئیس‌جمهور و مسئولان در میان مردم گفت: یکی از ارزش‌های بزرگ سفر‌های استانی این است که مسئولان و مدیران ارشد کشور با مشکلات گوناگون مردم و جامعه آشنا می‌شوند و این از لوازم قطعی مدیریت و اداره جامعه است. وی افزود: اینکه مسئولی بخواهد از تهران و از راه دور بنشیند و کشور را اداره کند، قطعاً نمی‌تواند با درد‌های واقعی مردم و مشکلات جامعه آشنا شود و عملاً تصمیمات و مصوبات هم منطبق با نیاز‌های جامعه بسته نمی‌شود.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز مسئولان جمهوری اسلامی از رهبری معظم انقلاب تا رؤسای جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس، همه این‌ها همه برآمده از متن جامعه اسلامی هستند؛ کسانی که از خود جامعه و توده‌های مستضعف که انقلاب کردند و تا به امروز پشت انقلاب ایستادند، این‌ها نمی‌توانند جدا از مردم زندگی کنند.
کلانتری تأکید کرد: اینکه مسئولان از جامعه بریده شوند، یکی از آفات انقلاب اسلامی می‌تواند باشد. جدا کردن مسئولان از متن و توده‌های مردمی که صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند، قطعاً مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
وی تأکید کرد: سفر‌های استانی کمک می‌کند، مردم مسئولان خودشان را بین خودشان ببینند و مشکلات و حرف دل خود را به مسئولان منتقل کنند. اگر این سفر‌ها نباشد، این ارتباط به تدریج قطع خواهد شد و نتیجه آن پیدا شدن یأس و ناامیدی در میان مردم خواهد بود. این استاد دانشگاه افزود: وقتی یک مسئول از نزدیک مشکلات و درد جامعه را لمس کند و حرف‌های مردم را بشنود، بهتر می‌تواند تصمیم‌گیری کند تا اینکه بخواهند با یک گزارش موضوع را به وی اطلاع دهند.
وی اظهار داشت: در همین سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان فارس شاهد بودم که هر کدام از مسئولان با ده‌ها نفر از مردم کوچه و بازار صحبت می‌کردند، درددل‌ها را گوش می‌دادند و از فضا‌های شهری، روستایی، کارخانجات نیمه‌تعطیل و تعطیل و مناطق مختلف بازدید می‌کردند. مسئولان با چنین کاری با چشم خودشان مشکلات را می‌دیدند و مشکل را به درستی متوجه می‌شدند.
حجت‌الاسلام کلانتری تصریح کرد: وقتی مسئولان بین مردم باشند احساس همراهی، پشتیبانی و در خدمت نظام بودن برای مردم بهتر جلوه می‌کند و باعث می‌شود مردم با همه وجود در خدمت نظام باشند، چون دیگر احساس جدایی نمی‌کنند و احساس می‌کنند آن مسئول هم از خودشان است و برای آن‌ها دارد کار می‌کند و این باعث می‌شود خیلی از انتظارات کاذب از بین برود و بیشتر جنبه یکرنگی بین مردم و مسئولان به وجود می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار